[WN] in welke westernstore koopt iedereen ze spullen???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cornelie

Re: in welke westernstore koopt iedereen ze spullen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 09:56

Nope, credit card is niet nodig bij paypal.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 09:56

Paypal is een soort 'bankrekening' waar geen geld op hoeft te staan. Lachen
Je kunt betalen via je CreditCard, maar je kunt ook via je girorekening geld op de rekening storten.

Verder heeft Ebay ook een Fraude-team, waar ik ook goede ervaringen mee heb. Het duurt wat lang en je krijgt niet alles terug (- Euro 28 + verzendkosten), maar dat is nog altijd beter dan helemaal je geld kwijt zijn én niet de spullen ontvangen.

StecoWestern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-05 09:59

ik had 1 slechte ervaring met een ebayer in duitsland en die heb ik een thuis een bezoek gebracht,ben achter zijn adres gekomen en hij deed heel vriendelijk de deur open,ff later zat ik aan de braadworsten en kreeg ik 50 euro benzine mee naar huis en me produkt natuurlijk,wat schrok die kerel,maar heb wel ff duidelijk gemaakt,dat dit niet kan,er zitten namelijk een ook een hoop gasten bij die de boel flessen

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 10:02

FF naar amerika wordt dan wat lastiger Haha! Maar wel een mooi excuus voor een vakantie Lachen
Daarom vind ik het borgburo ook heel handig, dan kan er ook niks mis gaan. De verkoper krijgt dan pas zijn geld als jij doorgeeft dat alles naar tevredenheid is ontvangen. Ben je niet tevreden dan krijg je het geld weer terug.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 10:06

Maar die borgbureau's kosten ook geld en dat gaat dan wel weer van je 'voordeel' af Lachen

Mijn slechte Ebay-ervaringen zijn ook allemaal in Duitsland geweest Huilen

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 10:13

tot nog toe heb ik alle dingen op de duitse ebay gekocht en daar heb ik nog nooit problemen mee gehad...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 10:15

Houden zo OK dan! Lachen

Mijn ervaring is dat de Duitse Ebay toch weer hoger in prijs is dan de Amerikaanse, maar sommige dingen gaan echt voor ongelooflijk lage prijzen weg.

vrolijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 10:52

koop spullen bij ons boven op stal.

en ik koop veel van me spullen ook bij cornelie Haha!

Irene K.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 10:55

Heee Barry !!! Alles goed? Dat is lang geleden ....
Groetjes, Irene

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 11:00

Ik heb net mijn eerste negatieve ervaring met Ebay gemaakt, had geboden en gewonnen, maar item bracht waarschijnlijk niet genoeg op, dus was het " not available". Gelukkig had ik nog niet betaald. Negatieve feedback achergelaten en zelf ook geincasseerd omdat ik zijn "reputatie" (die wemelde van de negatieven) niet had gerespecteerd.

Dus ja, via Ebay is het altijd: buyer beware!

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 11:11

Ik koop bij verschillende winkels mijn spullen:

* Laarzen, showhoofdstel+bit+teugels, showpad, beschermers voor wedstrijden, winterdeken met luipaard-print Cool en nog wat spulletjes bij Adje (Vorstenbosch, Christmas-sale)
* Showchaps, Pleasure Slinky en nog wat spulletjes tijdens de Western Experience (verschillende kraampjes).
* Afgelopen weekend heb ik in Arendonk (wedstrijd) nog transportbeschermes en een (extra) neusriem gekocht bij D-Star (hele aardige mensen trouwens, goede service!)
* De niet-western spullen (dekens, peesbeschermes e.d.) koop ik gewoon bij de plaatselijke ruiterwinkel.

Mijn eerste zadel (Billy Cook) + hoofdstel heb ik overgekocht van mijn intructrice. Mijn huidige zadel (Crates) ook. Beide zadels kon ik een tijd uitproberen voor ik het kocht. Ideaal!! Lachen

StecoWestern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-05 12:35

vrolijk schreef:

dan sta jij in zaandam met je paardje,of niet? wat ik de laatste jaren veel deed,was bij een duitser de spullen kopen,dat scheelde enorm in de prijs en je heb geen gezeur met vrachtkosten,je rijdt er zo naar toe en stanpt je auto helemaal vol,die duitser kocht containers tegelijk en kon zo de prijs drukken,de Crates zadels waren dan ook niet te tellen,overal lagen ze

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 12:55

StecoWestern schreef:
wat ik de laatste jaren eel deed,was bij een duitser de spullen kopen,dat scheelde enorm in de prijs en
je heb geen gezeur met vrachtkosten,je rijdt er zo naar toe

Jij reed op water Knipoog Clown Grootinkoop kan voordelig zijn, maar de benzine/diesel-kosten zijn toch ook niet mis. Als ik iets uit Duitsland laat komen rij ik daar voor het geld aan porto niet zelf voor naartoe.

Groot-inkopers laten idd hele kontainers tegelijk komen en dat raak je dan gezien de prijs ook wel weer kwijt.
Maar als ik in een winkel 50x hetzelfde hoofdstel zie hangen heb ik zoiets van 'die hoef ik niet, want daar rijdt half NL al mee' Clown Zeker als je er een wedstrijdje mee wilt starten wil je toch graag een beetje uniek voor de dag komen Clown

StecoWestern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-05 13:09

daarom zeg ik ook,dan moet je wel je hele auto volladen,adners loont het niet,vanaf amsterdam naar duitsland is het een uurtje rijden,naar het adres was ik in 1.5 uur,dus dat valt mee,maar je moet mazzel hebben en de mensen kennen

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 13:16

Wij kopen eigenlijk overal wel. Gewone verzorgingsdingetjes bij de ruitershop op de hoek, verder bij div. stands op wedstrijden.
Kleding (broeken, hemden) eigenlijk telkens bij sheplers, en heb inmiddels ook best wat spullen via ebay (vooral de amerikaanse, pas 1x uit nederland) gekocht. Dat laatste is tot nu toe altijd goed gegaan, alles met 10 dagen of minder in huis waarbij we alleen de verzendkosten hebben hoeven te betalen.
Het enige waar ik nu al een tijd (een dikke maand) op zit te wachten zijn een paar showchaps (snif, en ik wil ze zo graag, heb een obsessie ontwikkeld voor langsrijdende rode bestelbusjes Clown ) maar de klantenservice van de TGP heeft me inmiddels verteld dat de laatste tijd meerdere pakketten uit de VS vertraging oplopen door verscherpte douanecontrole daar. Datzelfde had de verkoper van de USPS gehoord dus ik ga er maar vanuit dat ik het nog eens binnenkrijg....

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 13:39

Wij kopen vrij wel alles bij Adje in Vorstenbosch. Hij heeft enorm veel keus en kwalitatief goede spullen.
Buiten dat is de ruitersport zaak bij ons in de buurt veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel Hamer te duur met hun spullen vaak dik 10% duurder dan ergens anders, dus ook voor de gewonen verzorgings spullen karren we naar Vorstenbosch.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 14:59

Bijna alles laat ik uit Amerika komen. Zo ben ik een stuk voordeliger uit. Ik vind het niet normaal dat ik in Amerika 21 dollar voor een broek betaal en hier in Nederland 54 euro.
Showkleding haal ik ook allemaal in Amerika. Showchaps, blousen, broeken, showpins....eigenlijk alles wel Haha!
Laarzen koop ik hier in Nederland. Ik loop er elke dag op, dus dat moeten gewoon goede laarzen zijn die lekker zitten en de perfecte maat natuurlijk Tong uitsteken Evenals zadels...die moet ik gewoon kunnen passen. De winkels verschillen...Adje, Oregon Trail Tack Store...maakt me eigenlijk niet uit, meestal waarbij de prijs-kwaliteitverhouding het beste is. Ik vind de meeste zaken schandalig duur als je kijkt hoeveel ze aan inkoop betalen. Ik heb eens met iemand gesproken die een eigen westernzaak heeft (ik zal geen namen noemen) en hij heeft me haarfijn verteld hoevaak zo'n artikel 'over de kop gaat'...nja, zij moeten er ook van verdienen natuurlijk, maar daarom ga ik liever naar Amerika (Ebay e.d.).

vrolijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 17:02

StecoWestern schreef:
vrolijk schreef:

dan sta jij in zaandam met je paardje,of niet? wat ik de laatste jaren veel deed,was bij een duitser de spullen kopen,dat scheelde enorm in de prijs en je heb geen gezeur met vrachtkosten,je rijdt er zo naar toe en stanpt je auto helemaal vol,die duitser kocht containers tegelijk en kon zo de prijs drukken,de Crates zadels waren dan ook niet te tellen,overal lagen ze

dat klopt Haha!

ellen_doc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 17:02

Redneck schreef:
Namen noemen mag niet, maar wij kopen alles in Vorstenbosch Cool

haha goeie.. Tong uitsteken .. maar is idd goed daar.. Tong uitsteken

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 18:05

hey Barry *o/*
sinds jij gestopt ben koop ik niks meer Clown Knipoog

nee hoor.........ik ben maar voor mezelf begonnen, je moet toch wat. Haha!

kom je een keer bij mij een bakkie koffie of een cola'tje drinken.
ik mis mijn uitstapjes naar Steco wel hoor.

groetjes aan je vader en moeder.

Jos (met vlechtjes)

StecoWestern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-05 20:33

hey josje,typisch voorbeeld van een vaste klant(denk me beste klant die ik gehad heb),als je spullen nodig heb,wie weet kan ik nog wat voor je betekenen,ken nog steeds een hoop mensen,alles goed bij jullie? gr barry

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 20:48

Ik koop bij mezelf. Knipoog Ben heel druk bezig wat aantrekkelijker te worden voor de westernruiter, en volgens mij lukt me dat aardig. Maar ik mag me ook graag verlekkeren aan cornelie's staartzakken! (en haar schilderende paard Haha! ,maar dat terzijde)

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 20:59

Ik koop het meeste op Ebay Clown
Sommige dingen bij Cornelie en leuke aanbiedingen op stands bij shows.
Nog geen negatieve ervaring met Ebay in Amerika gehad, gaat eigenlijk altijd goed.
Wel even de feedback lezen!!! Bloos

Sassy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 21:30

ebay, the tackshop.com en stateline tack

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 21:46

StecoWestern schreef:
hey josje,typisch voorbeeld van een vaste klant(denk me beste klant die ik gehad heb),als je spullen nodig heb,wie weet kan ik nog wat voor je betekenen,ken nog steeds een hoop mensen,alles goed bij jullie? gr barry

sinds je gestopt bent , houd ik geld over Clown
weet gewoon niet meer wat ik er mee moet doen. Cool Knipoog

stuur me maar je tel. nr. via een PB. dan kletsen we weer even bij.
ik heb nog steeds het nummer van de winkel Frusty