Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Hij heeft de neurologische (verlammende) variant... DA is vanmiddag geweest, weet nog niet precies hoe en wat. Hij at wel, maar verder... Ik kan er voorlopig niet heen (eigenaresse wel), om besmetting te voorkomen.
Steffi schreef:Nico is dus een van de paarden die Rhino heeftHij heeft de neurologische (verlammende) variant... DA is vanmiddag geweest, weet nog niet precies hoe en wat. Hij at wel, maar verder... Ik kan er voorlopig niet heen (eigenaresse wel), om besmetting te voorkomen.
Ik hoop zo dat hij beter wordt, maar hij is ook al 26

ik ga morgen naar hem toe 
hij komt er wel bovenop
. De tekst van de faculteit is ook al door stal uitgeprint en hier en daar opgehangen / neergelegd.
Sonja schreef:Whoaaaaaa,
Niet panieken. Er zijn heeeeeel veel soorten van Rhino. Zelfs de meest onschuldige snotneusjes die we allemaal wel een keertje per jaar op stal hebben, zijn vaak een Rhino-variantje.
Beste manier om info te krijgen is gewoon even bellen met betreffende stal, als je 't zeker wilt weten.
xXVeronaXx schreef:Sonja schreef:Whoaaaaaa,
Niet panieken. Er zijn heeeeeel veel soorten van Rhino. Zelfs de meest onschuldige snotneusjes die we allemaal wel een keertje per jaar op stal hebben, zijn vaak een Rhino-variantje.
Beste manier om info te krijgen is gewoon even bellen met betreffende stal, als je 't zeker wilt weten.
Bij ons op stal hoesten een aantal paarden erg (3/5 paarden)
ook een vorm van rhino dan?
Jantien schreef:Maar begint de abortus en neurologische vorm van Rhino ook met hoesten.Rhinopneumonie kan (naast abortus en neurologische verschijnselen) een acute bronchitis veroorzaken. Andere virussen kunnen dat echter ook (wo influenza).
Op hoesten alleen kan je dus niet vaststellen of het door rhinopneumonie komt
Sugarmiss schreef:Maar begint de abortus en neurologische vorm van Rhino ook met hoesten.