[WN] anabole steroiden en paarden: een dodelijke combi!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree01

Re: anabole steroiden en paarden: een dodelijke combi!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 16:12

vera schreef:
ibo schreef:
graag nog antwoord op de eerste vragen, als dat mogelijk is......

welke bedoel je of heb ik al je vragen inmiddels al beantwoord?
laat maar even weten als je wilt....

Ik bedoelde mijn vragen of hij in Nederland of in het buitenland is gefokt en dus ook van anabole is voorzien....

Ik heb contact met IBO, meteen toen het bekend werd dat haar paardje de hartproblemen had, heeft ze contact met mij opgenomen om te vragen of het een erfelijke kwestie is/was.
Het paardje is bij ons gefokt en als 1,5 jarige hengst verkocht om te gaan showen. Sindsdien hebben wij hem niet meer gezien.
Ik weet 200% zeker dat het geen erfelijke kwestie is. De moeder hebben wij nog steeds en die is deze week nog extra nagekeken door de DA, dit alles om IBO te helpen.
Inmiddels weten ook de artsen van Indy dat het geen erfelijk iets is, dit is dus helemaal uitgesloten.
Helaas heeft IBO een bevestiging van een ander paard dat anabolen toegediend krijgt en vraagt daarom om reacties hierop, om het verhaal beter te kunnen bevestigen.

ibo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-05 17:20

Ik bedoelde mijn vragen of hij in Nederland of in het buitenland is gefokt en dus ook van anabole is voorzien....[/quote]

[color=#8000FF]Indy is in Nederland gefokt en zou het dan dus in Nederland het gekregen moeten hebben................. color]

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 18:48

Ik neem aan dat je de geschiedenis van je paardje een beetje weet?
Dan kun je misschien achterhalen waar het fout is gegaan...... Verdrietig

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 19:38

Als Indy een Quarter of Paint met papier is, dan is via het papier of de AQHA/APHC te achterhalen wie de 'oude' eigenaren zijn. Aan de transferdata kun je dan zelf wel zo'n beetje uitvogelen waar het ongeveer gebeurd moet zijn. Ik ga er tenminste vanuit dat men een veulen nog geen steroïden gaat geven Verdrietig

ibo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-05 22:30

Ik weet aardig hoe de historie van Indy in elkaar steekt....helaas wel....dat maakt het ook zo moeilijk.......zo lang er geen onomstotelijk bewijs is wordt het lastig....maar ik geef niet snel op...in ieder geval ga ik ervoor dat de onderste steen boven komt.........

Desiree01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 10:25

Sugarmiss schreef:
Als Indy een Quarter of Paint met papier is, dan is via het papier of de AQHA/APHC te achterhalen wie de 'oude' eigenaren zijn. Aan de transferdata kun je dan zelf wel zo'n beetje uitvogelen waar het ongeveer gebeurd moet zijn. Ik ga er tenminste vanuit dat men een veulen nog geen steroïden gaat geven Verdrietig

Geloof mij Indy heeft dit tot zijn 2e jaar niet gehad, het is daarna gebeurt en IBO weet ook bij wie.
We willen alleen meer info/bewijs hebben en hopen dat evt. ook tekrijgen liefst via PB.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 11:13

Dat is een pittige aantijging en ik mag hopen dat je bewijs omonstotelijk wordt.
Dit soort praktijken zijn diep en diep triest Verdrietig

paint4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 21:14

[Zo zeg echt heel naar voor jou en je paard.. Maar vooral omdat je weet wie het heeft gedaan.. Heb je al nagezocht welke stappen je kan ondernemen? Volgens mij kan dat alleen met keiharde bewijzen en volgens mij is het niet eens strafbaar.. Maar goed hopelijk komt het niet zo ver voor je alleen nog meer ellende... Ik wens jou en je paard heel veel sterkte en geluk toe!!

ibo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-05 22:48

Citaat:
Zo zeg echt heel naar voor jou en je paard.. Maar vooral omdat je weet wie het heeft gedaan..

ik heb een sterk vermoeden....en dat ben ik nu aan het uitzoeken...wil niemand vals beschuldigen.....

Citaat:
Heb je al nagezocht welke stappen je kan ondernemen?

Daar ben ik druk mee bezig, ben al in gesprek met diverse mensen en heb verschillende mogelijkheden...

Citaat:
Volgens mij kan dat alleen met keiharde bewijzen

waarschijnlijk komen er keiharde bewijzen...het bewijs dat ik het met eigen ogen gezien heb ontbreekt...dus tja...hoe sterk moet het bewijs zijn....de echo van zijn hart spreekt helaas boekdelen Huilen

Citaat:
en volgens mij is het niet eens strafbaar..

Dat lijkt me niet!!! en als het dat niet is dan zal het dat zeker worden! dat zou helemaal mooi zijn!

Citaat:
Maar goed hopelijk komt het niet zo ver voor je alleen nog meer ellende...

hopelijk komt het wel zover....ga echt niet rusten voor de onderste steen boven is.....

Citaat:
Ik wens jou en je paard heel veel sterkte en geluk toe!

Dank je....