Sonja schreef:Tja, maar als jij jezelf na 1 wedstrijdje al zo goed vindt dat je een driejarige van iemand anders z'n eerste wedstrijdervaring op kunt laten doen, waarom zou je dan nog Beginners WILLEN starten?
En hoezo "dat arme ding"? Is dat tegenwoordig zielig dan, om een driejarige in de Open te laten lopen? Lijden ze daar meer van dan van een Beginnersklasse ofzo? Nooit geweten...
Het was maar een voorbeeld, Sonja....

Natuurlijk maakt het voor het paard zelf niet uit in welke klasse hij loopt. Het ging mij erom, dat als je als beginner met een paard jonger dan vier wilt starten, dit alleen in de open kan en je dus meteen geen beginner meer bent.
Misschien is het voorbeeldpaard wel je enige paard en ben je dus verplicht óf te wachten tot ie oud genoeg is om hem in de B te starten, óf verplicht hem in de Open te starten en heb je zelf dus de hele beginnersfase gemist.
Ik zou er niet aan moeten denken als ik een paard meteen in de M of Z dressuur zou moeten starten, terwijl ik net begonnen ben met rijden en net een eigen paard heb gekocht... (da's weer een voorbeeld
) 

), maar ik hoop dat er wat duidelijkheid komt...
)
Even lostaand van het invoeren van zo'n 'verbod': Zolang een beginner GOEDE begeleiding krijgt vind ik het geen probleem. Mijn paard en ik hebben er in ieder geval geen slechte ervaringen aan over gehouden, we hebben juist héél veel geleerd! Uiteraard onder goede begeleiding (Wendy van Osch).
Zullen we het voorstellen morgen???