[WN] Wie gaat er naar de Equitana morgen (western)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Wie gaat er naar de Equitana morgen (western)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 13:40

Ik zou echt niet meer weten waar ik dat gekocht heb, daar is het veel te groot voor Bloos
Er zijn meerdere stalletjes met die touwhalsters en losse stukken touw die per meter gaan. Ik betaalde voor de katoenen versie met een klein gekleurd friebeltje Euro 4 m' voor het dikke en Euro 3 m' voor de dunnere variant.
Ik meen dat het beide in de westernhal was, maar 100% zeker weet ik het niet meer.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 13:42

mijn ouders en zus+vriend zijn er nu. We gaan altijd op een donderdag en toevallig is dat de westerndag, vinden ze wel leuk Lachen

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 17:30

sugarmiss der Billige jacob komt uit ruurlo bij lochem. hij was vorig jaar ook op de equitana open air. Wanneer je een pasje hebt van een bedrijf kun je bij hem spullen kopen.

Rhaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 23:44

Vanochtend om 8u vertrokken, heb in 26 km file gestaan en was om kwart voor 1 eindelijk binnen... Leuke dag geweest, zeker omdat het mijn verjaardag was!

Reining vond ik wat minder, de cutting was erg leuk. Ik moet er nu écht aan gaan geloven, want ik heb een show-blouse en hoed gekocht. In april/mei gaat het er van komen, de wedstrijden in. Heb er best zin in, maar ook wel spannend!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 23:58

Dinopino schreef:
sugarmiss der Billige jacob komt uit ruurlo bij lochem. hij was vorig jaar ook op de equitana open air. Wanneer je een pasje hebt van een bedrijf kun je bij hem spullen kopen.

tis idd goedkoop. En je kunt er koopjes vandaan halen. Maar de westernzadels zijn bijvoorbeeld van bordkarton gemaakt o.i.d.
Dekens zijn meestal wel redelijk van kwaliteit.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 08:10

Ik had bij Jakob aus Holland op de Americana een fleece zweetdeken gekocht (beige) voor Glory. Schadepost: 19 Euro.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 12:29

Ik heb ze voor Euro 15 zien liggen Clown
Maar er kan natuurlijk een kwaliteitsverschil zijn.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 12:45

Donderdagmorgen 8.45: Iedereen is verzameld op de Circle A Ranch, en om iets voor negen uur kunnen we rijden. Kinderen zijn gedumpt op school en bij oppassen, en off we go to Essen. Bij Ter Apel de grens over naar de A 31. De wegen zijn gelukkig goed te berijden, en in een stief tempo (130-140) rijden we richting Ruhrgebied. Naarmate we meer in de buurt komen wordt het steeds drukker op de weg en de sneeuw steeds minder (gelukkig). Van de A 31 naar de A2 en dan de eerste afslag genomen. Een lange weg tot aan de Messahalle, wat is het toch handig. Zonder ook maar een keer mis te rijden leidt ik het zooitje ongeregeld naar de plaats van bestemming. Aankomsttijd 11.15, keurig. Na binnenkomst gelijk maar naar hal 6 en een plekje gezocht voor de Reining. En we hadden mazzel, vrijwel direct nadat we gingen zitten kwamen de ruiters binnen om los te rijden. Was blij om Nico Hornmann te zien met die mooie appaloosa, na zijn noodlottige ongeval van vorige week was het natuurlijk de vraag of hij er zou zijn. Reining zag er op zich mooi uit maar door de smalle arena was er weining ruimte om een goede speedcontroll te laten, maar we hebben genoten. OOgst van de dag: 1 paar laarzen voor zoonlief (Maat 30) een leuk hoofdstel en een peopschep......

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 13:11

Ook ik ben gezamelijk met 29 anderen met een gehuurde bus donderdag geweest. Het was echt super gezellig.
De reining vond ik wat tegenvallen. De ruiters konden duidelijk niet laten zien wat hun paarden echt kunnen door de werkelijk waardeloze kwaliteit van de bak. Dat was echt een aanfluiting vond ik. De sleepwagens bleven letterlijk vast steken in het midden! Grote rookpluimen kwamen te voorschijn om weer los te komen.
De cutting daarintegen was echt geweldig, het nivo was enorm hoog, ik heb nog niet vaak zo'n goede show gezien! Echt om te smullen Haha!
De beurs was gezellig en er was heel wat te zien, kortom een geslaagde dag!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 13:13

Sugarmiss schreef:
Ik heb ze voor Euro 15 zien liggen Clown
Maar er kan natuurlijk een kwaliteitsverschil zijn.

Ik toen ook. Maar ik wilde een beige (past mooi bij palomino, en hij was de enige die er eentje had.

PeppySan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 19:46

Jolande schreef:
Ook ik ben gezamelijk met 29 anderen met een gehuurde bus donderdag geweest. Het was echt super gezellig.
De reining vond ik wat tegenvallen. De ruiters konden duidelijk niet laten zien wat hun paarden echt kunnen door de werkelijk waardeloze kwaliteit van de bak. Dat was echt een aanfluiting vond ik. De sleepwagens bleven letterlijk vast steken in het midden! Grote rookpluimen kwamen te voorschijn om weer los te komen.
De cutting daarintegen was echt geweldig, het nivo was enorm hoog, ik heb nog niet vaak zo'n goede show gezien! Echt om te smullen Haha!
De beurs was gezellig en er was heel wat te zien, kortom een geslaagde dag!

Draaiden jullie op de terugweg (ongeveer 18.40 / 1900 uur een paarenfilm?
Dan hebben wij jullie bus gezien.

Onze buit: 2 pads (van die mooie dikke) 1 paar teugels, 1 parelli dvd, beugeltjes voor aan de zadelknop voor mijn kleine coyboy, bitje, halsters en touwen en nog wat prullaria en kaarten.
Leuke beurs, maar we hebben weinig van de shows gezien.

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 10:34

PeppySan schreef:
Draaiden jullie op de terugweg (ongeveer 18.40 / 1900 uur een paarenfilm?
Dan hebben wij jullie bus gezien.

Nop, geen paardenfilm Knipoog Dus dat is nog een andere bus met fanatiekelingen geweest Haha!
Dit zijn wat fototjes van de cutting:
Paul Derez was de kudde tot een kudde aan het maken
Afbeelding
Deze vond ik echt geweldig (geen idee hoe het paard heet helaas)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En nog wat 'stops':
Afbeelding
Afbeelding

Ginger15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 10:51

Wow echt supermooie foto's hoor! OK dan!

EmmaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 10:59

wouw die vijfde en zesde foto Kwijl

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 10:59

Maar de bak was zo te zien idd echt bagger voor de reining.

Happiness

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 14:42

Waar is het Equitana?
Hebbe ze een site?
Hoe duur is het? enz al die informatie..

Happiness

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 14:48

Nog een vraag Lachen
Verkopen ze morgen 6-maart ook western spullen?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 15:11

Is er nog iemand die naar de equitana gaat?
Zo ja, zou die persoon dan voor mij een paar westernknopsporen (dus zonder wiel) willen meenemen. Natuurlijk vergoed ik de kosten gegarandeerd.

Ik kreeg de tip dat ze bij zadelmarkt notabene te koop waren maar daar zijn ze uitverkocht. En in Nederland kan ik ze niet vinden.

SM heeft ze zien liggen op de equitana voor een redelijk bedrag.

Als iemand dat wil, stuur dan even een PB-tje.

ElsJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 15:17

Wie heeft uiteindelijk de cutting gewonnen? We zijn niet helemaal tot het einde blijven zitten.

Het paard op de 2de foto was super goed. Was heel mooi om te zien. Mijn vriend had nog nooit cutting gezien. Twas wel de moeite.

Ik vond hetgeen wij van shows hebben gezien niet echt goed. Te veel stom gebabbel.

MissPippin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 18:16

wij zijn met zijn drieën van donderdag en vrijdag geweest. was erg gezellig,druk en groot. was nog nooit geweest,maar zeker voor herhaling vatbaar. als je alles wil bekijken is 1 dag zeker te kort. heb wat spullen gekocht

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 19:45

Jurgen Doring heeft de cutting gewonnen met 73,5 punt (dacht ik correct me if i am wrong). Vond hem ook wel de beste.

charene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-05 15:33

bugsy schreef:
Helaas,
moet op iemands paarden passen!!!

Clown

Aaaaaaaaaah Bloos sorry........ Haha! BIJ DEZE BEDANKT ook Silden natuurlijk..

Wij zijn om ongeveer 10.00 weg gegaan...geen file gehad en we konden praktisch voor de ingang parkeren Haha! we waren er om 12.30....
Net optijd om te zien ,waarvoor wij kwamen ...naar Shine N Mister..want Joelyn en Shine N Mister gaan dit jaar een baby maken (als alles goed gaat natuurlijk Knipoog ) Dus mochten jullie foto`s gemaakt hebben van hem alles is welkom.......mijn camera wilde niet erg meewerken Huilen
De arena was idd niet zo super was volgens mij te zwaar en leek ook erg smal.......

Daarna nog even bij de westernstands geweest ...man o man ik werd helemaal gek daar wat een drukte..had niks nodig dus niks gekocht en we gingen om ongeveer 15.30 weer weg naar ons vakantieweekendje in Lommel...... en ben dus net pas terug Slapen ......

Roos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 16:32

Wij zijn ook opdonderdag geweest en hebben het heel gezellig gehad! Veel leuke standjes, reining was ook leuk om te zien en goede cutting paarden gezien.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 17:07

HEb even gezocht dat lichte paard is Annies Blue Boy van Jörg Pasternak. Hij is waarschijlijk niet geregistreerd bij Aqha want ik kan zijn pedigree niet vinden.

charene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-05 17:52

Hier heb ik een foto van de equitana.....

Shine N Mister en Volker Schmitt

Afbeelding

sorry Bloos kreeg hem niet meer bij mijn eerder geplaatste berichtje...