[WN] Is dit een goed zadel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Is dit een goed zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 15:45

Meestal wordt het niet zo gewaardeerd als je zegt dat iets te duur is Knipoog

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 15:46

Sugarmiss schreef:
Meestal wordt het niet zo gewaardeerd als je zegt dat iets te duur is Knipoog

Nouja, ik zeg het heel vaak eigenlijk, misschien krijg je nog wat van de prijs af Knipoog

deEf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 22:40

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 22:52

Op hun site http://www.courtsaddlery.com/ kan ik dit zadel niet meer vinden, maar het kan een ouder model zijn. Van Fabron is bekend dat ze deels leren deels kunststoffen zadel maken.

Persoonlijk zou ik dat geld er niet voor over hebben, maar ik heb het niet zo op die kombinatie.

deEf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 07:50

Hm... ik heb zelf eigenlijk wel goede ervaringen met die combinatie, een fijn licht en soepel zadel. Maar hebben jullie een idee of dit zadel die prijs waard is? En zijn de zadels van dat merk van goede kwaliteit? Ik heb zelf nog nooit van dat merk gehoord, maar ik zit ook niet zo "in de zadels" en ken alleen de aller bekendste merken...
Of hebben jullie een ander idee hoe je onder de prijs van 500 euro, liefst minder eigenlijk aan een goed zadel kan komen voor een paardje met een korte rug?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 10:11

Courts is geen slecht merk, maar hier minder bekend.

Edit: Fabron = Fabtron Bloos

Met een bedrag van Euro 500 (of minder) val je hier in NL al snel in de minder bekende merken, maar dat houdt niet in dat het slechte merken hoeven te zijn. Onder de Euro 300 kun je haast alleen maar ZM-kwaliteit verwachten.
Of je moet echt geluk hebben Clown

Voor een paard met een korte rug maak je meer kans op een roundskirt zadel, want square skirts zijn over het algemeen wat langer.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 12:19

Ik ken het merk niet en zou zelf niet snel een zadel kopen dat deels nylon is, maar da's puur omdat ik een zadel wil waarmee ik op wedstrijden kan verschijnen.
Voor 500 euro of minder zul je, zoals SM ook al zei, zowiezo in de onbekendere merken vallen óf een heel oud zadel kopen.
Ik heb ooit m'n eerste zadel voor 500 gulden gekocht, maar dat was bijna een antieker. Hij zag er niet uit met z'n lange veters (houd ik dus niet van) en rare puntige fork, die me ooit eens twee giga blauwe plekken bezorgden toen in over de kop van een paard gelanceerd werd waar ik op dat moment op reed (het zadel was een oud leszadel van mijn toenmalige instructeur).
Maar het lag super op mijn paard en later heb ik het door verkocht aan iemand met een tinker, waar het zadel ook heel goed op lag. En hoewel het dus een oudje was, mankeerder er helemaal niets aan... ok, hij was duidelijk 'gebruikt', maar alles was heel, leer goed soepel en zonder scheuren... en dat is dus mogelijk als je een goed kwaliteitszadel hebt... dat kan een leven lang mee... letterlijk.
Op die manier zóu je dus aan een goedkoop zadel kunnen komen, maar meestal betekend goedkoop toch wel duurkoop... En dan gaat het er om met welke kwaliteit jij tevreden bent...

@Xono... 3 maanden is nog niets... al sinds ik Fly verkocht heb, heb ik haar zadel ook te koop. Ben al twee keer in prijs gezakt terwijl dit zadel net 'ingereden' is, en nog raak ik het niet kwijt. Nu ga ik het gebruiken om Dot zadelmak te maken, maar binnen een half jaar zal zij ook een ander zadel moeten (misschien nog wel eerder)...
Zonde hoor, want mijn Billy Cook is echt pas zo'n 1½ jaar gebruikt en ik heb em inmiddels te koop voor minder dan de helft van wat ik er voor betaald heb... En echt, ik laat em nog liever op de bok liggen dan dat ik em voor een habbekrats weg geef... zo eigenwijs ben ik dan ook wel weer.