[WN] keuze: WRAN of AQHA show.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

keuze: WRAN of AQHA show.

WRAN
11 (28%)
AQHA
27 (71%)

Totaal aantal stemmen: 38

10y

Re: keuze: WRAN of AQHA show.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 13:53

Even ter verduidelijking, iedereen kan, ook buiten de NQHA om een AQHA show aanvragen en organiseren. Indien je als showorganisator aan de voorwaarden (van de AQHA uiteraard) hebt voldaan, zal de AQHA toestemming geven voor de show.

De benodigde formulieren hiervoor etc, zijn op te vragen bij het showdepartment van de AQHA.

Ditzelfde geldt ook voor ApHC en APHA shows.

In dit topic werd weer geschreven, dat het erop leek dat "men" stelde dat mensen zonder QPA de minder gequalificeerde ruiters zouden zijn.

Nu als eerste kan ik dat niet terugvinden en als tweede lijkt mij dat niet zo, want waarom zou deze ruiter met een ander ras minder gequalificeerd presteren (gaat o.a. niet alleen altijd om de snelheid met ook om de zuiverheid van een proef Knipoog ) en als laatste was dit niet de opzet van de poll, dacht ik tenminste.

Peter V, je hebt het maar moeilijk met al die petten. Hoop voor jou dat je in de haast niet per ongeluk de verkeerde pet van haak pakt Cool Haha!.
Dat werkt zo verwarrend voor de lezers Knipoog .

Tevens ben ik het ermee eens dat een verder voordeel van de rasvereniging is dat er haltershows zijn en speciaal ook bij de APHA trail in hand en andere interessante zaken voor jonge paarden. De punten telling bij de shows van de rasverenigingen is voor QPA eigenaren interessanter en belangrijker als de puntentelling bij de WRAN uit al genoemde oogmerken.

Voor showervaring op te doen met jonge QPA's kun je dan inderdaad gebruik maken van bijv. onderlinge wedstrijden in de buurt of gezamelijke oefendagen zoals ook door Peppy San, Blaze (is Barbie geen QH dan??) en op diverse andere locaties worden georganiseerd.

Voor QPA bezitters die het niet erg vinden een half uurtje langer of zo te rijden en voor diegenen die in de grensgebieden wonen, in België en Duitsland zijn er in de grensstreken genoeg officiële rassenshows te vinden.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 14:29

Dance schreef:
In dit topic werd weer geschreven, dat het erop leek dat "men" stelde dat mensen zonder QPA de minder gequalificeerde ruiters zouden zijn.

Nu als eerste kan ik dat niet terugvinden en als tweede lijkt mij dat niet zo, want waarom zou deze ruiter met een ander ras minder gequalificeerd presteren (gaat o.a. niet alleen altijd om de snelheid met ook om de zuiverheid van een proef Knipoog ) en als laatste was dit niet de opzet van de poll, dacht ik tenminste.

Ik kan toch duidelijk lezen dat sommige het niveau en de professionaliteit van de andere genoemde club beter of hoger vinden. Duseuh één en één is twee, met de wetenschap dat je daar nooit aan de bak komt met je niet AQP.

Dance schreef:
Peter V, je hebt het maar moeilijk met al die petten.

Lief van je, eindelijk is iemand die mijn begrijpt. Tong uitsteken

Gisela

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 14:41

AQHA show.

Geen startnummers
Punten die te verdienen zijn (waarmee je ook kunt kijken wat je dus 'internationaal' hebt gepresteerd zoals international rookie, world show qualifier, high point international etc.).

Groetjes, Gisela

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 15:06

Dance schreef:

onderlinge wedstrijden in de buurt of gezamelijke oefendagen zoals ook door Peppy San, Blaze (is Barbie geen QH dan??) en op diverse andere locaties worden georganiseerd.

Ja hoor Barbie is een echte QH en als zij straks (ooit) wordt geshowd dan ook bij de wran Cool (maar daar hebben we alle tijd voor.

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 15:46

Citaat:
Ja hoor Barbie is een echte QH en als zij straks (ooit) wordt geshowd dan ook bij de wran Cool (maar daar hebben we alle tijd voor.

Wij zijn allemaal bevoorrechte mensen, we hebben keuzevrijheden Haha!

wgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 17:31

Ik zou voor de aqha show kiezen. En dat voor redenen die al meer hebben aangegeven.

Je kan er aqha punten mee verdienen.

Er zijn erg weinig aqha shows in Nederland, dus ik wil die kans grijpen. Er zijn gelukkig genoeg wran shows. Want zoals Dirkje ookal aangaf, de sfeer op wran shows is altijd erg goed.

En ik vind dat je dan goed kunt zien op welk niveau je zit met je paard ten opzichte van de andere deelnemers.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 17:44

Blaze schreef:
Ik heb gekozen voor de wran show,maarja dat is nood gedwongen omdat ik niet in het bezit ben van een quarter Cool

Wat ik wel een beetje(veel) absurd vind is dat de niet QPA ruiters als gemiddeld slechte ruiters worden betiteld?????

Maarja het is inderdaad waar dat het nivo van de gemiddelde halter erg hoog is Cool

Ik dacht dat jij Barbie had? Is dat geen Quarter?

Anyway, ik zou ook voor AQHA (of APHA in mijn geval) gaan, omdat ik meer waarde hecht aan APHA punten dan WRAN punten en omdat er al genoeg WRAN shows zijn en maar een beperkt aantal AQHA/APHA shows. Gelukkig hebben we er dit jaar weer 6 van Haha!

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 18:04

Pfff lees nou eens alles Knipoog

Ja Barbie is een echte onvervalste Quarter die dit jaar bijna zeker niet geshowd gaat worden.
Sam daarin tegen(een niet QPA) gaat wel geshowd worden ,en mijn bericht was bedoeld om aan te geven dat ik blij ben dat ik nu weet wat mijn nivo is als ruiter Cool
Volgend jaar als ik Barbie wel show is dat nivo anders Cool

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 18:12

Ja, sorry, had niet alles gelezen Tong uitsteken

Emmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 20:55

Absoluut een AQHA Show!!!!!

Geen gedoe met startnummers, kan ook 3 weken van te voren nog beslissen welke evt. meegaat
Vooral in het buitenland toch een beter niveau (pleasure)
Het behalen van punten en evt titels
Geen haltershows bij de wran
Geen showmanship voor paarden onder de 3 jaar bij de wran

Ga ook nog liever naar het buitenland, dan een wran wedstrijd hier, in België en Duitsland zijn meer double pointed shows, de reistijden zijn meestal niet veel langer voor mij
De kosten in het buitenland zijn meestal lager, behalve dan in Bremen, wel 4 jury's en Dortmund
Overnachtingskosten(slapen in onze bus) heb ik in het buitenland, behalve 1x in Aken nog nooit hoeven te betalen

karin1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 04:12

Ik ben nieuw op bokt en ik ben de meest recente topics aan het doorlezen. En ik was nieuwsgierig waarom je de wran wedstrijden niet zou gebruiken om te trainen en te tunen voordat je naar de aqha/apha gaat. Het lijkt mij dat je er meer aan hebt om naar beide te gaan, in plaats van alleen naar wran of aqha/apha wedstrijden te gaan??

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 08:36

ik denk ook dat je als je dat wilt naar beide wedstrijdenkan gaan. maar waarom de WRAN wedstrijden gebruiken als uitprobeersel of je naar een AQHA/APHA kan?

je kan met je quarter of paint toch gewoon lekker starten op een rassen show?

karin1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 15:55

Ik gebruik liever de wran wedstrijden om te trainen, omdat er minder op het spel staat dan op een aqha wedstrijd (punten) en de wran wedstrijden zijn goedkoper.

En ik heb thuis geen mogelijkheid om mijn paard aan andere paarden te laten wennen. Dus ik gebruik hiervoor de wranwedstrijden Maar dit is natuurlijk bekeken vanuit mijn eigen situatie.

Dus voordat ik naar een duurdere aqha wedstrijd ga, wil ik dat mijn paard aan verschillende situaties gewend is die je tegen komt op een wedstrijd.

Emmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 20:36

Ik geloof niet dat de aqha duurder is, in Apeldoorn betaalde je 8 euro en geen kosten voor een startnummer en ook Novice klassen, met een niet te groot aantal deelnemers, wat ik persoonlijk liever zou doen.

Je kunt de wran niet altijd als een training zien, ligt eraan welk onderdeel je start, als je bijv, je paard uit wilt brengen in de pleasure bij de beginners moet je goed uitkijken, omdat sommige zeer hard door de bak heen sjezen en dat niet altijd gezien kan worden als een voordeel voor je training, ik zou mijn paard er straks niet aan durven wagen. Dan moet je echt toch bij de Open klasse starten.
Bij de reining en trail maakt dat natuurlijk niet veel uit en kan je de wedstrijd wel zien als een training, voor jezelf en je paard.

En nogmaals Halter is er niet bij de Wran en ook geen showmanship voor jongere paarden dan 3 jaar, dus daar heb je dan geen keus in!!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 21:57

Emmy schreef:
Je kunt de wran niet altijd als een training zien, ligt eraan welk onderdeel je start, als je bijv, je paard uit wilt brengen in de pleasure bij de beginners moet je goed uitkijken, omdat sommige zeer hard door de bak heen sjezen ...... Dan moet je echt toch bij de Open klasse starten.
Gezien de huidige stand van de regels (andere discussie) zullen sommige beginners dus juist in de Open moeten starten Cool

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 22:11

een wran wedstrijd als trainings wedstrijd zien is gewoon achterlijk Cool

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 22:16

Sugarmiss schreef:

Gezien de huidige stand van de regels (andere discussie) zullen sommige beginners dus juist in de Open moeten starten Cool

tja dat krijg je Tong uitsteken Ik start Sam ook in de open,dus helaas voor de qpa's die willen trainen Cool