De benodigde formulieren hiervoor etc, zijn op te vragen bij het showdepartment van de AQHA.
Ditzelfde geldt ook voor ApHC en APHA shows.
In dit topic werd weer geschreven, dat het erop leek dat "men" stelde dat mensen zonder QPA de minder gequalificeerde ruiters zouden zijn.
Nu als eerste kan ik dat niet terugvinden en als tweede lijkt mij dat niet zo, want waarom zou deze ruiter met een ander ras minder gequalificeerd presteren (gaat o.a. niet alleen altijd om de snelheid met ook om de zuiverheid van een proef
) en als laatste was dit niet de opzet van de poll, dacht ik tenminste.Peter V, je hebt het maar moeilijk met al die petten. Hoop voor jou dat je in de haast niet per ongeluk de verkeerde pet van haak pakt
.Dat werkt zo verwarrend voor de lezers
.Tevens ben ik het ermee eens dat een verder voordeel van de rasvereniging is dat er haltershows zijn en speciaal ook bij de APHA trail in hand en andere interessante zaken voor jonge paarden. De punten telling bij de shows van de rasverenigingen is voor QPA eigenaren interessanter en belangrijker als de puntentelling bij de WRAN uit al genoemde oogmerken.
Voor showervaring op te doen met jonge QPA's kun je dan inderdaad gebruik maken van bijv. onderlinge wedstrijden in de buurt of gezamelijke oefendagen zoals ook door Peppy San, Blaze (is Barbie geen QH dan??) en op diverse andere locaties worden georganiseerd.
Voor QPA bezitters die het niet erg vinden een half uurtje langer of zo te rijden en voor diegenen die in de grensgebieden wonen, in België en Duitsland zijn er in de grensstreken genoeg officiële rassenshows te vinden.