Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Manuutje1990 schreef:Howdycowgirl schreef:Beste mensen,
Of een fries nou een koudbloed is of niet, van origine was het wel een werkpaard (lees trekpaard) en zeker niet bedoeld voor de westernsport ! Ik ben ook zeker niet de enige hoor die het met een fries probeert. En Klaasjuhhh, er deden er met de pleasure en horsemanship maar twee mee !(geintje !)
Groetjes Howdycowgirl ! }>
Vroeger wel ja
Tegenwoordig zijn veel Friesen meer zwarte, stevige kwpn-ers met behang..
schaapjuh schreef:Manuutje1990 schreef:Vroeger wel ja
Tegenwoordig zijn veel Friesen meer zwarte, stevige kwpn-ers met behang..
Niet alleen de Friezen maar ook de Haflinger is veel minder zwaar dan vroeger. Maar ik denk dat dat voor meerdere rassen geldt. Zelfs Belgische/ Nederlandsche Trekpaarden worden minder zwaar gefokt, althans dat is de bedoeling. Om beenproblemen te voorkomen en een hogere gemiddelde leeftijd te behalen e.d.
*is wel weer lekker oftopic*![]()
hoi nou ik rij ook western met mijn sultan een tinker hengst en eigelijk moet ik zeggen dat het mij super bevalt je bent wat meer tijd nodig om goed in terijden en hem soepel te houden maar eigelijk moet je toch met ieder paard goed inrijden
dus wat mij bedreft doet hij niet onder van de warmbloed paarden en dit voorjaar ga ik workingcow lessen met hem volgen en ben nu bezig met reining dus voor mij een topper
emmelske schreef:leuk is jouw tinker niet bang voor koeien dan?
die van mij wel daarom doe ik wel eens working schaap horse
Mijn paard is bang voor schapen..
nee hoor mijn paard is niet bang voor koeien maar hij heeft ook geen keus we hebben zelf 150 koeien
haha dus hij is er mee opgegroeid en vind het juist geweldig er achteraan te gaan.hij word al wild als ik met mij koeienprint muts naar hem toe kom
) stel dat ik zou willen gaan dressuren met haar terwijl ze op en top reining gefokt is zou ik ook gaan rondvragen en misschien ook wel hier op bokt om te vragen of dat niet heel erg raar/zonde/zou-ze-het-kunnen is, snap je. Het heeft te maken met zelfvertrouwen denk ik... Maar inderdaad pak je knol en don't just ride, slide!!iski schreef:Waarom toch iedere keer deze vraag. Alsof western rijden iets met ras of afkomst te maken zou hebben. Vergelijk? Kun je aan aerobic doen als je dik bent, of slank, of lang of kort of welk figur of bouw je dan ook hebt. Antwoord: ja natuurlijk.
En zo is het met western net zo. Western rijden heeft niets te maken met de bouw van het paard maar alles met de instelling van de ruiter. Natuurlijk (helaas) is het niveau waarop je prestaties neer kunt zetten (afgemeten aan regelementen en regels) afhankelijk en bepaald door mensen met al hun beperkingen en kortzichtigheden maar daardoor laten we ons toch niet inperken..of wel soms. Dus neem je Belgische Knol en rijdt heerlijk op The Western Way.
Tja... die heeft de definitie van dressuur niet begrepen
iski schreef:Waarom toch iedere keer deze vraag. Alsof western rijden iets met ras of afkomst te maken zou hebben. Vergelijk? Kun je aan aerobic doen als je dik bent, of slank, of lang of kort of welk figur of bouw je dan ook hebt. Antwoord: ja natuurlijk.
En zo is het met western net zo. Western rijden heeft niets te maken met de bouw van het paard maar alles met de instelling van de ruiter. Natuurlijk (helaas) is het niveau waarop je prestaties neer kunt zetten (afgemeten aan regelementen en regels) afhankelijk en bepaald door mensen met al hun beperkingen en kortzichtigheden maar daardoor laten we ons toch niet inperken..of wel soms. Dus neem je Belgische Knol en rijdt heerlijk op The Western Way.
schaapjuh schreef:Klopt helemaal, maar dat geld ook voor de engelse dressuur. Alleen dat wilt de jury weer niet horen.Die zet rustig op je protecol: bels is geen rijpaard...Tja... die heeft de definitie van dressuur niet begrepen
canonball schreef:En een Shire dan.....die word al tijden niet meer gebruikt als werkpaard ( uitzonderingen daar buiten gelaten natuurlijk)...het is een fantastisch rijpaard!!
Bietje hoog maar ze beweegt super, en lekker voorwaarts.
Er zijn zelfs Shires die met de endurance mee hebben gedaan ( Sherwood Shires).![]()
[img=http://img30.exs.cx/img30/8840/kunst1zg.th.jpg]
canonball schreef:Gaaf jho gesprongen!!
Dat wil ik met ida ook nog gaan doen.
Ik weet dat ze het kan ...want ze is ooit de wei uitgesprongen, en het hek was 1.30 hoog!!
Celien vind het zelf ook hartstikke leuk en is hartstikke fel bij springen.