[WN] De ideale halterfoto...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

smax

Re: De ideale halterfoto...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 23:42

Clown of je laat het door een prof doen Knipoog mij te ingewikkeld

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 10:35

De beste foto's heb ik tot nu toe gekregen door op een afstand van het paard zo dicht mogelijk bij de grond te gaan zitten (of liggen!) met de camera. Je kunt het beste in het verlengde van de denkbeeldige diagonaal schouder/heup van het paard gaan zitten (snappie Knipoog ) En dan idd een eindje van het paard af blijven en inzoomen. Ook goed letten op de juiste lichtinval ivm storende schaduwen. En voor een amateur als ik blijft het dan altijd nog een toevalstreffer als het lukt Vingers aflikken .

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 12:30

Alhoewel het geen halterhengst betreft, heb ik wel een standfoto gebruikt om een hengst te presenteren in de Hengstenspecial 2005, gewoon omdat dit een hengst is met een indrukwekkende bouw
http://www.westerngids.nl/misc/hs-rhbeaech.htm

Brabander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 13:14

Nog een tip.

Let op wat voor achtergrond er achter jouw paard is.
Dit kan veel goed of kapot maken.

En die mooie foto van die hengst, heeft tegenlicht gehad met schermen en zo.
Dit zoiets krijg je met je gewone camera niet voor elkaar.
Ook al schijnt de zon nog zo hard.
Persoonlijk vind ik avond schermering foto's mooi in mei/ juni
rond een uur of 19.00u als de achtergrond oranje achtig begint te worden,

Broady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 13:56

Goed zo Bakkie!!! Dan kunnen we drekt mooie foto's maken van bold en clas en natuurlijk de veultjes!!

Ik denk alleen wel dat we dan weer flink moeten zwaaien enzo. (anders doet clas haar oren weer niet naar voren!! Haha!)

Iemand tips voor oren naar voren? haha Haha!

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 14:55

Broady schreef:

-plastic zakje kraken/rammelen.
-wit A4 papier kijken ze ook heel erg na als je dat beweegt.
-zand opgooien.

Kayila

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 15:12

best interessant dit topic!

Zelf zou ik zo laag mogelijk bij de grond de foto maken en zorgen voor een hele neutrale achtergrond. Een drukke achtergrond is super storend vind ik persoonlijk.

Alles wat op de foto staat neemt aandacht weg van het onderwerp dat je wilt fotograferen dus het liefst zo weinig mogelijk om het echte onderwep heen zoals bv: hek, muur, mensen, bakrand etc etc.

Liefst mooie wei, zonsondergang *dream on*.

Sammy_Jo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 01:47

Toch wel handig al die tips !

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 10:57

Broady schreef:
Goed zo Bakkie!!! Dan kunnen we drekt mooie foto's maken van bold en clas en natuurlijk de veultjes!!

Ik denk alleen wel dat we dan weer flink moeten zwaaien enzo. (anders doet clas haar oren weer niet naar voren!! Haha!)

De beste oren naar voren tip die ik ooit gekregen heb is het paard een spiegel voor houden, vlak voor de neus, en dan langzaam weg trekken, uiteraard pas "klikken" als de persoon inclusief spiegel uit beeld is Haha! .

Bonnigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 14:16

de meeste mooie foto's die je in dit topic ziet zijn iets meer richting de kont gemaakt.
Dus niet veel van voren maar iest meer richting kont draaien, das meestal ook mooier.

EmmaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 15:03

umm Bloos doen ze dat ook niet als een paard overbouwd is foto van achteren maken?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 15:13

emmelske schreef:
umm Bloos doen ze dat ook niet als een paard overbouwd is foto van achteren maken?

Yup. Mochten mensen er dan nog over vallen dat het achterwerk zo groot en hoog op de foto staat, dan kunnen ze altijd nog de manier van fotograferen de schuld geven Lachen

EmmaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 15:26

inderdaad Clown Haha!

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 17:17

pff, hou maar op... de ideale halterfoto.. Clown
Ze staan altijd het best wanneer je net je camera NIET bij hebt of niet bij de hand hebt!! Dat is mijn ervaring. Haha! Dat is wanneer ze net lekker gerold hebben in de wei en je ze naar stal brengt en ze plotseling iets interessants zien en mooi hun oren spitsen, mooi nekje erop zetten... Cool Staart omhoog komt (in mijn geval: arabier)... Wanneer je roept: foto! Zakt die staart spontaan, de oren vallen spontaan in de "ezel look" en ze zetten voor de grap hun achterbeen een pas voorwaarts en beginnen zeurderig met hun voorbeen te maaien Koe .... Zucht paarden... Knipoog

joquarter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 01:08

Wat dacht je van zodra ze je foto toestel op zich gericht zien , zowat op je tenen gaan staan om te zien wat je nu weer aan het doen bent.
Of altijd staan ze leuk op de foto tot je foto's moet maken voor op de papieren voor het stamboek , een ezel is er niets bij.

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-05 08:32

Ja, ik ken het, ook als ik aan het bellen ben, eet Bold mijn telefoon op als ik niet op pas!! Als het weer wat mee zit en ik heb het wat rustiger met school, dan ga ik het toch wel eens proberen! Het resultaat zal ik dan nog wel laten zien Haha! .

joquarter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 21:40

Gelukkig heb ik nog even voor ik weer aan de slag moet om foto's te maken voor de registratie . Mijn nieuwe veulen moet nog geboren worden . Maar tips zijn weer welkom