Sugarmiss schreef:
Het klinkt allemaal wel logisch en zal ongetwijfeld opgaan voor een groot deel, maar het is niet de insteek die de regel-/wedstrijdorganisatie in het achterhoofd hadden bij het ontwerpen.
Nee dat snap ik,was mijn antwoord op een vraag van Jos.
Natuurlijk zit er verschil in de 'kunde' van de verschillende paarden, maar het wedstrijdrijden in bepaalde klassen betreft toch echt de ruiter en niet het paard.
Regel technisch wel praktisch niet.
Door nu een amateur ergens tussen een beginner en een prof te zetten, klinkt echt zo van 'het is maar een amateurtje', behoorlijk denigrerend imo.
Er zijn amateurs die zich kunnen meten met een prof,en er zijn amateurs die zich kunnen meten met een beginner.
Dat gaat ook anders om op.
Niks denigrerens aan,gewoon de realiteit.
Een amateur en een proffesional staan op gelijk niveau, alleen de ene doet het voor de lol en de ander verdient er zijn brood mee. Dit is de achtergrond van de regels, dat het in de praktijk vaak anders uitpakt staat daar los van.
Soms gaat dit op en soms niet.
De 'open' klasse is er dus voor om de ama's en prof's met elkaar kunnen wedijveren, een beginner hoort daar dus absoluut niet tussen.
Er zijn beginners die er wel bijhoren en er zijn amateurs die er niet bijhoren
Je zou hooguit kunnen zeggen dat de prof's ook recht hebben op hun 'eigen' klasse, waarin ze hun kunnen kunnen laten zien zonder 'gehinderd' te worden.
Ik heb niet het idee dat de prof's zelf hierop zitten te wachten.
Ik denk dat ze er inderdaad niet op wachten en dat daarom ook de meeste *open* ruiters hun heil elders zoeken in plaats van te starten bij de wran.
In weze is de topic naam niet helemaal correct.
Ik denk dat het niet gaat om een totale aanpassing van de eigen paard regel ,maar om het aanpassen van de lease regel,die toegepast wordt zoals hij niet bedoeld is.
In plaats hiervan zou een bijrijder regel moeten komen omdat deze past in de huidige configuratie van het houden en wedstrijden rijden met een paard.
Ja eigenlijk heel simpel