Interessant onderwerp. Heb ook altijd last van gekneusde zitbeenknobbels (of meer de spieren die erover heen lopen. Mijn vel blijft wel heel.
Heb daarvoor een Cashel Tush Cushion besteld in de USA, die is vandaag door mijn peetoom uit de states afgeleverd. Ben heel benieuwd of het gaat werken (maar mag dus niet op een wedstrijd).
Enigste probleem, ik ben op het moment paardloos. Dus moet nog even een paardje regelen alvorens ik het een keer uit kan proberen
Voordeel heb dus een tijdje niet gereden, als ik
nu geen pijn krijg dan werkt het dus echt goed.
Het is een seat saver voor een western zadel, long version zodat de achterkant nog iets oploopt tegen de cantle, voor een elastiek voor over de zadelknop (eerst onder door de gullet) en een brede nylon aansnoerband voor achter de cantle langs. Zo te zien ligt het redelijk stevig op mijn zadel. Gemaakt van uniek gesloten cell foam, het zal daardoor niet inzakken als open cell foam, of samenvouwen of opstroppen zoals fleece kan doen en niet hitte vasthouden zoals gel seat savers dat kunnen doen (volgens de advertentie) Hand was, en ophangen om te drogen, absorbeert geen water.
Prijs $39,95
Zal mijn bevindingen nog wel plaatsen op Bokt.