Anya schreef:En ik blijf erbij: eerst heel lang les nemen en dan een keer starten en direct naar de Amateurs moeten is ook niet handig. Dat was vooral de strekking van mijn advies. Meer dan dat stond er ook niet. Jullie interpreteren er beide van alles bij![]()
Ik heb nergens geschreven dat ze lang moet blijven lessen voordat een wedstrijd gereden wordt. Ik maak uit het berichtje op dat ze een dressuur pony/klein paard heeft en heeft laten vallen eens western te willen gaan rijden. Hieruit maak ik op dat de ervaring western dus 0 is buiten het kijken naar wat wedstrijden (op zich niets mis mee). Vervolgens komen er allemaal antwoorden op haar vragen alsof ze morgen al een wedstrijd kan gaan rijden zonder ook maar een les te nemen, als je maar netjes eruit ziet, je paard geborsteld hebt en je paard geen klappen uitdeeld. Sorrie hoor maar dat vind ik dus trappen tegen eenieder die serieus probeerd aan wedstrijden mee te doen. Er komt meer bij kijken. En als we serieus genomen willen worden zoals Spotty schreef, dan moeten we bij het begin beginnen en dat is dus de beginners, ook die moeten serieus met wedstrijden omgaan. Mijn reacies waren dus ook niet tegen Susan gericht, die vraagt gewoon haar vraag, maar tegen de in mijn ogen idiote punten die werden aangedragen.
Tot slot Susan, als je western besluit te gaan rijden, dan beloof ik je dat je geen spijt krijgt. Iedere serieuze ruiter is welkom
Anya schreef:Dát niet kunnen lezen Jolanda is vrij
Met vriendelijke groet,
Jolande

): ook als beginner moet je gewoon goed voorbereid voor de dag komen, in alle opzichten. Dus: zorgen dat je je genoeg verdiept hebt in regels (zowel geschreven als ongeschreven) etc, maar absoluut ook zorgen dat je thuis rijtechnisch al zo ver bent dat je daar een hele mooie proef kunt rijden. En dan pas ervaring op gaan doen op de wedstrijden.
Dus ik denk dat we toch allebei eigenlijk inderdaad het zelfde bedoelen, maar langs elkaar heen pennen
ik propageer inderdaad niet om maar zomaar te starten. Maar ook niet om te lang te wachten. Vandaag las ik nog dat iemand in 1 eerste wedstrijd 10 punten haalde. Die mag het jaar uitrijden en dan over naar de amateurs. Je kunt ook pech hebben en die punten in december rijden bij een eerste wedstrijd. Dan zit je 15 dagen later bij de amateurs. Terwijl nu juist de bedoeling van die beginners wedstrijden is dat je wat ervaring kunt opdoen in de verschillende onderdelen.
Dus als deze mensen nou een beetje voorlichting hadden gehad, hun paarden er netjes uit hadden gezien en er normaal op gaan zitten, dan ben je al over de helft.