[WN] Starten op 1 hand + leeftijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

XoNo

Re: Starten op 1 hand + leeftijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 20:13

Klaske, ga eerst nog lekker trainen met behulp van je instructeur en dan ga je over een tijdje, wanneer jij en je paard er klaar voor zijn, eens een D wedstrijd starten. Gewoon voor de lol, niet voor punten en lekker op twee handjes op een trensje. Vandaar ga je gewoon verder kijken. Je mag ook alleen maar D wedstrijden rijden en zo dus altijd in de beginners blijven (ik zou het persoonlijk wel eerlijk houden voor de rest natuurlijk Knipoog), maar overal is wel een mouw aan te passen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 20:16

Misty_lover schreef:
Gaat dit nou over startnummers of over shank?
Volgens de titel gaat het over rijden op 1 hand Haha!

klaske schreef:
ik heb er net een ander, iets dunner trensje in gelegt en daar reageert ze wel goed op... een ruk met teugels zal wel meer pijn doen en dus luisterd ze beter,... maar t blijft af en toe een adhd paardje..
Ipv een dunner bitje zou je ook eens een ongebroken trens (dus vast mondgedeelte met losse grote ringen) kunnen proberen. Dunner (pijnlijker) mag dan een oplossing lijken, je kunt er ook van de wal in de sloot mee komen.

Misty_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 16:20

Zelfde als shank dus Tong uitsteken

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-05 23:14

klaske schreef:
ik heb er net een ander, iets dunner trensje in gelegt en daar reageert ze wel goed op... een ruk met teugels zal wel meer pijn doen en dus luisterd ze beter,... maar t blijft af en toe een adhd paardje..

Citaat:
Ipv een dunner bitje zou je ook eens een ongebroken trens (dus vast mondgedeelte met losse grote ringen) kunnen proberen. Dunner (pijnlijker) mag dan een oplossing lijken, je kunt er ook van de wal in de sloot mee komen.

klaske reageert heel erg goed op dit bitje.. ze luisterd goed dus waarom zou ik het alweer veranderen..
ik mag op dit bit alleen niet in amateur starten.. maar ik ben nog niet eens gestart, dat wou ik dit jaar doen.

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 00:01

klaske schreef:
nee dat gaat niet lukken, hij wil er absoluut geen scharenbit in hebben..

en aangezien het paard wettelijk nog van hem is.. heeft hij er net iets meer over te zeggen.

en jannie... thanx, dus dan zal ik dan in amateurs moeten stoppen, of alsnog over willen gaan op een bit..

ik zal er over nadenken

rare verhalen allemaal zeg, heeft jou lesgeef meneer, geen regelementen boekje ofzo??? Of is hij er zelf niet mee bekend???Ëen ruk met teugels???" een ophoudinkje klinkt vriendelijker....

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-05 15:19

smax schreef:
klaske schreef:
nee dat gaat niet lukken, hij wil er absoluut geen scharenbit in hebben..

en aangezien het paard wettelijk nog van hem is.. heeft hij er net iets meer over te zeggen.

en jannie... thanx, dus dan zal ik dan in amateurs moeten stoppen, of alsnog over willen gaan op een bit..

ik zal er over nadenken

rare verhalen allemaal zeg, heeft jou lesgeef meneer, geen regelementen boekje ofzo??? Of is hij er zelf niet mee bekend???Ëen ruk met teugels???" een ophoudinkje klinkt vriendelijker....
'

bij weize van spreken... maar soms verdient ze idd een beste tik.. maar meestal geef ik ophoudinkjes

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 15:23

sugarmiss schreef:

klaske schreef:
klaske reageert heel erg goed op dit bitje.. ze luisterd goed dus waarom zou ik het alweer veranderen..
ik mag op dit bit alleen niet in amateur starten.. maar ik ben nog niet eens gestart, dat wou ik dit jaar doen.

Logisch dat ze beter luistert, je doet haar immers pijn. Westernbitten zijn normaliter al niet zo dik, ben dus wel benieuwd hoe dun dit bitje dan is Cool

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-05 15:32

ik had er eerst geen western bitje in.. een bustrens die ik van een engels hoofdstel gehaald had.. en ik kon haar met die bustrens ook heus wel pijn doen hoor...

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 17:12

Boos! Hebben we het hier nog over een HOBBY???? Meestal of altijd ligt de fout bij de ruiter, dus kleine tip ga eens een goeie intructeur zoeken, jij hebt er geen, want die zou dit niet toelaten

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 18:37

Logisch dat ze niet luistert als je haar rukken geeft. Niet mijn woorden, maar die van jou Knipoog Paarden gaan een bit eerder vastpakken en zelfs negeren als het een onprettig ding voor hen wordt.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 18:55

Tjonge jonge... heb dit topic niet eens gevolgd maar wat ik alleen op de laatste pagina nu even lees

klaske schreef:
en ik kon haar met die bustrens ook heus wel pijn doen hoor...

maar soms verdient ze idd een beste tik..

ik mag op dit bit alleen niet in amateur starten..

een ruk met teugels zal wel meer pijn doen en dus luisterd ze beter,...

Sorry hoor, maar ik vraag me af waar je mee bezig bent... >;) Lips are sealed Je rijdt op een snaffel waar je níet mee mag starten (onregelementair bit dus?) en moet je paard pijn doen om het te laten luisteren... ik zou me nog maar niet zo druk maken over het starten op één hand... ik zou eerst maar eens een andere trainer zoeken en iets vriendelijker met je paard omgaan. Zolang jij en je paard nog geen team zijn (en dat berijk je nooit door hem pijn te blijven doen) zal op één hand rijden nooit gaan lukken.

Over het algemeen geldt overigens dat wanneer een paard tegen het bit in gaat, een zachter bit vaak een betere oplossing is dan een scherper. Het paard accepteert het bit n.l. niet omdat het te scherp is.
In eerste instantie zal'ie er vast naar luisteren, puur omdat je'm zeer doet, maar ik kan je nu al voorspellen dat het niet lang zal duren voordat'ie ook tegen dit bit in protest komt.

Steaming

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 21:58

Francis het is allemaal niet zo erg als je denkt hoor, lees eerst de eerste pagina maar.
Klaske was in de veronderstelling dat ze, wegens de leeftijd van Klaske (het paard), op een hand zou moeten starten terwijl ze nog helemaal geen wedstrijd heeft gereden.

Citaat:
Je rijdt op een snaffel waar je níet mee mag starten (onregelementair bit dus?)

Hier bedoelde ze mee dat ze op een trensje rijd, heel vaak in de les op één hand, welke ze dacht niet op de wedstrijd te mogen gebruiken omdat ze dan met scharen op één hand zou moeten rijden en dat wil ze niet. (Zit ook nog helemaal niet bij de amateurs dus dat probleem is al verholpen)

Klaske gaat heel vriendelijk om met Klaske het paard en dan ook nog eens het paard van haar lesgeefmeester die heel duidelijk voor paardvriendelijkheid staat.

Dat het misschien allemaal een beetje grof overkomt ligt in het feit dat de woorden en de daden nogal wel eens van elkaar kunnen verschillen. (Ruwe bolster blanke pit??? of zoiets??)

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 22:42

Ik had eerlijk gezegd ook het idee dat het meer een beetje ongelukkige woordkeus was/is. Gezien haar vragen op de eerste pagina.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 23:18

Ik snap dat in eerste instantie haar vraag over iets anders ging (had na pagina 2 ook pagina 1 al wel gelezen).
Dat neemt niet weg dat ze op pagina 2 in meerdere berichten dergelijke dingen schrijft.
En een ongelukkige woordkeus kan natuurlijk voorkomen, maar als dergelijke opmerkingen over een hele pagina terug komen, komt het bij mij toch anders over... Dat zij niet zo rijdt als dat ze schrijft, kan ik daar dan niet uit opmaken...

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-05 11:21

foute woordkeus ben ik een ster in.. dat bewijst het wel weer..

jullie moeten niet denken dat ik klas mishandel ofzo.. ik ben eerder veel te lief..

en het klopt ook wel dat je op bokt niet kan zien hoe ik rij.

klas en ik zijn een redelijk team, alleen pubert ze wel eens een beetje en als ik dat allemaal toelaat... Scheve mond nou dat weet iedereen wel wat je dan krijgt..

sorry voor mijn woordkeus en steaming heeft het ook goed uitgelegt.

Steaming

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 11:27

Hey Klas, dat was eigenlijk niet Steaming, maar Thisrockiza op dat tijdstip zat ik met jou aan tafel met een flesje in m'n hand op de manege was alleen weg gefietst zonder uit te loggen op bokt Haha!

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-05 11:29

dat zien ze toch niet aan t fotootje... gna gna.. moet ik nog even trekken??? Tong uitsteken moest maar niet he ?
goeiemorgen trouwens..

ik heb mezelf wel weer lekker verwoord lees ik, of ze lezen het verkeerd.. weet t niet

Jannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 12:51

hey Klaske, nou zie ik net in je onderschrift dat ja vanaf februari niet meer kan rijden?
Dan kun je toch ook geen wedstrijden starten?
Of stel ik nou een domme vraag?

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-05 13:36

Jannie schreef:
hey Klaske, nou zie ik net in je onderschrift dat ja vanaf februari niet meer kan rijden?
Dan kun je toch ook geen wedstrijden starten?
Of stel ik nou een domme vraag?

nee dat is geen domme vraag, ik bedoelde er mee dat ik niet meer kon lessen, maar aangezien mijn hoofd af en toe een vergiet is zou ik wel lessen moeten blijven volgen, anders doe ik snel de dingen verkeerd.
maar t is alweer van de baan, ik heb al een oplossing dus ik les nog gewoon.

maar een leuk wedstrijdje zit er voor mij voorlopig nog niet in, dus we zien wel..

Jannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 14:44

klaske schreef:
maar een leuk wedstrijdje zit er voor mij voorlopig nog niet in, dus we zien wel..

Je kan toch gewoon bij de beginners starten? Dan mag je op een trens rijden.