), maar overal is wel een mouw aan te passen. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
), maar overal is wel een mouw aan te passen. Misty_lover schreef:Volgens de titel gaat het over rijden op 1 handGaat dit nou over startnummers of over shank?
klaske schreef:Ipv een dunner bitje zou je ook eens een ongebroken trens (dus vast mondgedeelte met losse grote ringen) kunnen proberen. Dunner (pijnlijker) mag dan een oplossing lijken, je kunt er ook van de wal in de sloot mee komen.ik heb er net een ander, iets dunner trensje in gelegt en daar reageert ze wel goed op... een ruk met teugels zal wel meer pijn doen en dus luisterd ze beter,... maar t blijft af en toe een adhd paardje..
klaske schreef:ik heb er net een ander, iets dunner trensje in gelegt en daar reageert ze wel goed op... een ruk met teugels zal wel meer pijn doen en dus luisterd ze beter,... maar t blijft af en toe een adhd paardje..
Citaat:Ipv een dunner bitje zou je ook eens een ongebroken trens (dus vast mondgedeelte met losse grote ringen) kunnen proberen. Dunner (pijnlijker) mag dan een oplossing lijken, je kunt er ook van de wal in de sloot mee komen.
klaske schreef:nee dat gaat niet lukken, hij wil er absoluut geen scharenbit in hebben..
en aangezien het paard wettelijk nog van hem is.. heeft hij er net iets meer over te zeggen.
ik heb er net een ander, iets dunner trensje in gelegt en daar reageert ze wel goed op... een ruk met teugels zal wel meer pijn doen en dus luisterd ze beter,... maar t blijft af en toe een adhd paardje..
en jannie... thanx, dus dan zal ik dan in amateurs moeten stoppen, of alsnog over willen gaan op een bit..
ik zal er over nadenken
smax schreef:'klaske schreef:nee dat gaat niet lukken, hij wil er absoluut geen scharenbit in hebben..
en aangezien het paard wettelijk nog van hem is.. heeft hij er net iets meer over te zeggen.
ik heb er net een ander, iets dunner trensje in gelegt en daar reageert ze wel goed op... een ruk met teugels zal wel meer pijn doen en dus luisterd ze beter,... maar t blijft af en toe een adhd paardje..
en jannie... thanx, dus dan zal ik dan in amateurs moeten stoppen, of alsnog over willen gaan op een bit..
ik zal er over nadenken
rare verhalen allemaal zeg, heeft jou lesgeef meneer, geen regelementen boekje ofzo??? Of is hij er zelf niet mee bekend???Ëen ruk met teugels???" een ophoudinkje klinkt vriendelijker....
sugarmiss schreef:Ipv een dunner bitje zou je ook eens een ongebroken trens (dus vast mondgedeelte met losse grote ringen) kunnen proberen. Dunner (pijnlijker) mag dan een oplossing lijken, je kunt er ook van de wal in de sloot mee komen.
klaske schreef:klaske reageert heel erg goed op dit bitje.. ze luisterd goed dus waarom zou ik het alweer veranderen..
ik mag op dit bit alleen niet in amateur starten.. maar ik ben nog niet eens gestart, dat wou ik dit jaar doen.
Hebben we het hier nog over een HOBBY???? Meestal of altijd ligt de fout bij de ruiter, dus kleine tip ga eens een goeie intructeur zoeken, jij hebt er geen, want die zou dit niet toelaten
Paarden gaan een bit eerder vastpakken en zelfs negeren als het een onprettig ding voor hen wordt.
klaske schreef:en ik kon haar met die bustrens ook heus wel pijn doen hoor...
maar soms verdient ze idd een beste tik..
ik mag op dit bit alleen niet in amateur starten..
een ruk met teugels zal wel meer pijn doen en dus luisterd ze beter,...
Je rijdt op een snaffel waar je níet mee mag starten (onregelementair bit dus?) en moet je paard pijn doen om het te laten luisteren... ik zou me nog maar niet zo druk maken over het starten op één hand... ik zou eerst maar eens een andere trainer zoeken en iets vriendelijker met je paard omgaan. Zolang jij en je paard nog geen team zijn (en dat berijk je nooit door hem pijn te blijven doen) zal op één hand rijden nooit gaan lukken.Citaat:Je rijdt op een snaffel waar je níet mee mag starten (onregelementair bit dus?)
nou dat weet iedereen wel wat je dan krijgt..
moest maar niet he ?Jannie schreef:hey Klaske, nou zie ik net in je onderschrift dat ja vanaf februari niet meer kan rijden?
Dan kun je toch ook geen wedstrijden starten?
Of stel ik nou een domme vraag?
klaske schreef:maar een leuk wedstrijdje zit er voor mij voorlopig nog niet in, dus we zien wel..