[WN] probleempje met het galoperen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 14:00

_mistique_ schreef:
ja ik bedoel dan neem ik een lesje en daarna ga ik veder totdat het me lukt...

Het belangrijkste is in dit stadium om er achter te komen WAAROM je paard scheef loopt in de galop. Pas dan kun je doelgericht gaan werken aan de oplossing van dat probleem.
Het zou dus bijvoorbeeld kunnen zijn dat je paard (nog) niet sterk genoeg is in de achterhand en op die manier dus het 'moeilijke' ontwijkt. Maar het kan ook zijn dat jij zelf scheef zit in de galop en op die manier (onbewust) de achterhand naar binnen drukt. Tja, en dan kun je je paard sterk maken wat je wilt, maar als jouw houding niet verandert, dan verandert die manier van lopen ook niet want eigenlijk is je paard dan hartstikke braaf en doet hij wat je van 'm vraagt. Snappie?

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 20:38

_mistique_ schreef:
ik heb een super brave en makke en af en toe eigewijze haflinger Tong uitsteken
maar als hij galoppeert,dan galoppeert hij met zn kont naar binnen.
ik probeer zn hoofd dan de andere richting op de zetten maar dan loopt ie ook meteen die richting op...

heeft iemand tips hoe ik mn paard "gewoon" kan laten galopperen?

Bloos Blij dat ik dit lees zeg, kwam mij al zo bekend voor, en zie hier , ben ik dus niet de enigste Haha! heb trouwens ook een haf Tong uitsteken Tong uitsteken