[WN] wat doe je met je western paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 19:34

Yessy schreef:
ik rij ook western, met zadel, hoofdstel, pad en all andere onzin die erbij hoort. En western algemeen gebruikte hulpen Knipoog
maar geen wedstrijden, alleen recreatie (wel reining oefeningen e.d.).

Dank je wel! Jij hebt precies beschreven wat ik ook doe. Ik had het zelf niet beter kunnen zeggen Ach gut OK dan!

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 19:37

Ik heb nu in mijn profiel wat foto's staan van pride in verschillende disciplines. Maar hij heeft nog lang niet alles gedaan Haha!

DinkyToy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 14:33

Ik geloof wel dat ik ook western rij met Laurier (tinker). Af en toe een wedstrijd, veel naar buiten, soms gewoon even lekker spelen en/ of wat grondwerk. En zomers zwemles van Peppi en Flash Tong uitsteken
Heb nog wel in t hoofd dat ik ooit ook nog eens endurance wil gaan starten.

En rij met een ander paard, Donnerstral dressuur. Onderlinge wedstrijd op L1 niveau. Huppel over balkjes en rij ook buiten.

Doe dus van alles wat... Voel geloof ik ook wel voor de benaming van sflj: Lol met Knol! Haha!

Vraeghoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 15:00

ook hier hetzelfde,
ik ben begonnen met western op mijn polopaard.
dan met trainer fjord zadelmak gemaakt. ik heb 1 maal per week les, en mijn trainer rijd hem 2 x in de week. voor de rest rij ik ook wat buiten.
dus ik doe nu poging tot westernrijden Haha!

Noompiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 16:19

Ik rij western op mijn arabier (pleasure gericht).wil reining of trail doen.
En ik wil in de toekomst wedstrijden gaan rijden, en verder rij ik door de bossen.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 06:57

heeft er al iemand antwoord gegeven op de vraag?...
er werd gevraagt wat western rijden nou eigenlijk inhield toch?...
of ben ik nu mega blontttt?
hahhah
maar mijn idee van westernrijden is zo...
je hebt paardrijden...
onderverdeeld in dressuur...springen....en nog veel meer.....en zo dus ook western...
van alle takken van sport denk ik dat de western-tak het meest gebruik maakt van t denkvermogen van het paard zelf...'
en heb ik het idee dat de western-tak....ook het minste dwang op een paard legt...
ik vraag aan mijn paard of ie langs het NAC-stadion wil lopen on rond de grote kerk van breda....en dat doet ie dat omdat ik m laat nadenken of ie dat veilig vind.....hij bedenkt zich dan dat ik hem nooit in onveilige situaties heb gebracht en vertrouwd erop dat ik dat nu ook niet heb gedaan.....
voor mij is werstern rijden dus niet iets wat met een zadel te maken heeft....zo'n zadel zit gewoon rielekst...je houding en het ongedwongenen wat er tussen je paard en jezelf leeft.....DAT staat voor mij als western-rijden......en of je dat nou in een bak doet met een jury erbij...of op straat langs een carnavals-optocht net als ik......zolang je met je paard rijd en niet OP (dwang) je paard....rijd je denk ik western....
greetsssss bic

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 10:28

Voor mij geldt dat voor elke tak van paardensport.
Maar het topic heet: wat doe je met je western paard.
Van daaruit heb ik ook gereageerd. Over het algemeen wordt een amerikaanse appaloosa toch als 'western paard' gezien.

zuidema

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 15:55

Maakt niet uit wat je met jouw tinker doet zolang jullie er maar plezier in hebben Haha!

cesara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-05 20:05

helemaal mee eens
zolang me tinker en ik samen maar lol hebben.

nu zijn we bezig met grondwerk en daar heeft die ook erg veel plezier in.

Steph_Misty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 20:02

Ik heb een tinker en rij wedstrijden ben nu met wran-c wedstrijden bezig en heb al een aantal punten maar train ook bijna elke dag en 2 keer per week les en heel soms in de zomer als het lkkr weer is naar buiten emt vriendinnen en hun paardjes en dan lkkr crossen Tong uitsteken haha
Groetjes Stephanie + hoefjes van Misty

Caballo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 18:44

Wat ik doe met m'n 'westernpaard'? Eigenlijk van alles en nog wat Haha! Laatst heb ik haar gebruikt als trekpaard. We hadden bomen gekapt en die moesten uit het bos gesleept worden. Dat was iets wat ze nog nooit gedaan had en ik moet zeggen dat ze het geweldig deed. Daarnaast rijden we 'trailrides'. Dat is gezellig met een heleboel anderen rijden onder het genot van een biertje Vingers aflikken Maar het meest van de tijd gebruik ik haar om koeien te 'pennen'.