[WN] Welk "karakter" vind jij het prettigst?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maukb

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 08:51

Toch grappig om te lezen over Pride (niet dat hij die verwondingen opgelopen heeft hoor!!!!!). Je zou denken dat Blaze, als halfbroertje, ook zo'n karakter heeft maar hij is toch wel heel anders.
Blaze is helemaal niet zo stoer, bij andere paarden is hij heel voorzichtig en met mij is hij nog veel voorzichtiger. Voor ik hem kreeg had ik een volbloed (waar ik vreselijk van hield) die mij een hoop angst heeft bezorgd met zijn rare streken. Blaze heeft deze angst langzaam bij mij weggenomen en doet gewoon heel braaf zijn ding.
Als hij vrij rondloopt zie je pas hoe vreselijk hij kan bokken en tekeer gaan, je zou er dan maar op zitten brrrr, hij steigt gewoon al gillend op!
Voor mij is dit karakter dus ideaal

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 09:28

ik moet toch altijd aan een andere blaze denken Haha!

blaze helemaal niet zo stoer Cool , bij anderen heel voorzichtig Scheve mond , met mij nog voorzichtiger Lovers , hij loop heel braaf rond Schijnheilig ,
maar als hij vrij is kan hij vreselijk bokken en tekeer gaan.
hij steigt gewoon al gillend op Bloos!
whoehaahahahahaha zit vast in de naam Clown Knipoog Ach gut

sorry wel of topic, maar kon het niet laten

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 09:35

Ik hou wel van een paard met karakter. Een beetje ondeugend, een beetje dominant. Na nu een paar paarden in mijn bezit te hebben gehad, heb ik een blijvertje gevonden, mijn Mike. Het is nog echt een knulletje, enorm ondeugend, best dominant, cool in het hoofd en gewoon altijd aanwezig. Onder het zadel geen zacht ei, maar toch ook nooit te ver gaan. Het is niet makkelijk om zo'n type iets snel aan te leren, maar is dan ook bedoeld voor een goeie koppige ruiter. Bloos
Hiervoor ook wel eens een paard gehad dat nooit een stap verkeerd zette, altijd zijn beste beentje voor onder het zadel, alles heel snel leerde en super kon lopen (wel dressuur dan), maar toch miste ik een maatje. Voor mij een paard met humor dus! Knipoog

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 09:42

Jos schreef:
ik moet toch altijd aan een andere blaze denken Haha!

blaze helemaal niet zo stoer Cool , bij anderen heel voorzichtig Scheve mond , met mij nog voorzichtiger Lovers , hij loop heel braaf rond Schijnheilig ,
maar als hij vrij is kan hij vreselijk bokken en tekeer gaan.
hij steigt gewoon al gillend op Bloos!
whoehaahahahahaha zit vast in de naam Clown Knipoog Ach gut

sorry wel of topic, maar kon het niet laten

En hij doet gewoon heel braaf zijn ding....
Je moet het niet teveel voor je gaan zien geloof ik Clown
*sandra rolt van krukje*

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 09:45

Sandra_H schreef:
En hij doet gewoon heel braaf zijn ding....
Je moet het niet teveel voor je gaan zien geloof ik Clown
*sandra rolt van krukje*

nee want als je het echt voor je ziet, kom je de eerst paar uur ook niet meer op dat krukje Clown

ppsssst sandra.........wat moet ik me voorstellen bij gillen opsteigen Bloos
Laatst bijgewerkt door Jos op 20-12-04 09:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 09:46

Go jij! Go jij! Tong uitsteken Cool
Nu krijgen we een uitbrander van de moddies Cool

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 09:47

Blaze schreef:
*\o/* Tong uitsteken Cool
Nu krijgen we een uitbrander van de moddies Cool

welnee, die liggen de eerste paar uur ook onder hun krukje Cool

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 09:50

Jos schreef:
ppsssst sandra.........wat moet ik me voorstellen bij gillen opsteigen Bloos

Weet je wel zeker dat je dat wilt weten? Schijnheilig

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 09:52

nee , ik denk dat de illusie leuker is Haha!

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 09:54

Zoals ook de illusie dat ik braaf ben Cool

banish

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 09:54

Eigenlijk is Banish hét paard voor mij.
Voor mij moet een paard namelijk als eerste eerlijk zijn. Voor mensen én dieren. Ik vind het niet erg om hem af en toe te herrinneren aan het feit dat ik de baas ben, maar Een paard moet ook mijn maatje worden en een beetje eenkennigheid met rijden vind ik ook wel een beetje "ego-strelend" Bloos
Verder vind ik het fijn als een paard graag meewerkt, en een beetje meedenkt (niet dat dat het makkelijk maakt, maar meestal wél interessanter). Ik wil dat hij vlot doorloopt als ik dat vraag en rustig sjokt als ik dáar zin in heb.
En wat ik ook heel belangrijk vind, is dat hij wél door iedereen te hanteren en te verzorgen is, want als het nodig is. Banish is qua verzorging en hantering echt een allemansvriend en dat is wel heel fijn. Eigenlijk iedereen die hem kent, vindt hem lief en dat is als baasje ook wel prettig. Dan kun je tenminste nog eens iemand vragen om bijvoorbeeld zijn deken even op of af te doen Schijnheilig

Bij Banish is dat allemaal precies zo. En hij heeft ook nog een enorme portie humor. Dat kreeg ik er gratis bij Haha!
Verder zijn er natuurlijk ook wel dingen die ik wat minder vind bij hem.
Als hij namelijk iets in zijn hoofd heeft gehaald (iets waar hij niet langs of overheen wil bijvoorbeeld) moet ik hemel en aarde bewegen en compromissen sluiten voordat het eindelijk lukt.
Maar aan de andere kant, is dat ook wel weer leerzaam. Als hij alles meteen zonder enig mankeren zou doen wat ik hem vroeg, zou ik op de lange duur niet zoveel lol beleven aan het werklen met hem denk ik.
Terwijl hij als we buiten rijden bijvoorbeeld gewoon goed te hanteren is, geen rare fratsen (soms wel een zotte sprong Clown ) maar niks geen gemenigheid ofzo. Alles wat hij eventueel "uithaalt" is puur lolligheid.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 09:56

Ik ken blaze alleen maar als een lekker jong speels ding.
Geen idee hoe hij er tegenwoordig uitziet Haha!

banish

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 09:58

Terwijl ik braaf zat te tikken, zie ik dat er ineens een heleboel bijgekomen is.
Cool Haha!

<Jouke klimt, nog nagrinnikend, weer op haar stoel>

woldhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 10:15

Ik rij op Zips Jewel een Appie hij is lekker cool. Als ik op een wedstrijd ben heb ik geen zin in een hijgend paard in mijn nek. Zip weet wanneer hij mag dekken en wanneer niet. Ik rustig knie aan knie naast een hengstige merrie rijden. Verder rij ik op presto ook een appie binnen drie weken reed ik mijn eerste show al en heeft met het beleren nooit een bok of wat dan ook gegeven. Af en toe is hij wel eigenwijs en laat ook wel weten of hij er mee eens is maar dan geeft hij een even een hupje, en dan is het ook wel weer goed. Ik ga straks als mijn enkel weer goed is WH Scotty beleren ik weet niet hoe dat wordt want hij is wel iets pittiger dan zijn volle broer Presto. Dus dat wordt spannend!!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 10:31

Jos schreef:
welnee, die liggen de eerste paar uur ook onder hun krukje Cool

maandagmorgengevoel is helemaal weg OK dan!

Maukb

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 12:06

Ik kan er ook niets aan doen dat Blaze zo heet Verward . Ik ga gewoon aarzelen om nog wat over hem te vertellen als ik jullie steeds op verkeerde gedachten ga brengen.
Er moet me nog iets van het hart: mijn Blaze is niet zo erg, uhm hoe zal ik het voorzichtig brengen, mannelijk. Je moet echt heeeel goed kijken wil je zien wat hij is. Hij compenseert dit waarschijnlijk met dat bokken en gillen. Nou is mijn vraag aan Blaze 1 Cool : issuh dit ...... neuh laat maar zitten, we kennen elkaar nog niet goed genoeg. Bloos

Heeeeeeel erg off-topic. Sorry, kon het niet laten Schijnheilig

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 12:23

Schaam je maar nier hoor,doe ik ook niet Cool

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 12:43

Zal ik dit topic naar de huiskamer zetten? Of naar jeugdhonk?
Kunnen we nog even lollig doorgaan Schijnheilig Haha!

calemity_jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 12:59

ik ga altijd voor de lompe mentaal trage en wat domme paarden die af en toe van een grapje houden.
Voor mij geen snel paard want ik ben niet z'n held

WWranglers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 13:57

Voor mij het Be happy go Lucky tiepje. Vrolijk, geintresseerd in z'n omgeving, vriendelijk naar mens en dier, werklustig, je maatje, speels, betrouwbaar..... Het type waar je een klein kind op zet en datje paardje dan lief z'n ding doet, ook al trekken ze aan de teugel als ze willen stoppen etc. , als je er dan zelf opstapt dan ineens schrikken en ff lekker wegrennen, aah dat was eng Schijnheilig , je kent ze vast wel. Het type dat als je ergens anders bent, als je even wegloopt je zo lang mogelijk probeert te volgens met z'n ogen. Het type dat als je terugkomt een zacht brommend hinnikje laat horen waarbij zijn neus dan iets trilt. Het type dat het je laat weten als je iets doet wat niet leuk is, zwiepen met de staart, of even boos omkijken.... Het type dat je gelijk voelt ontspannen als je zelf ontspant, wat in de rondte kan stappen met zoveel trots en wat met zijn uitdrukking kan zeggen: ooh bedoel je dat, maar dan kan ik toch allang al...
Kortom : Wit OK dan!

DinkyToy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 21:35

Mijn Laurier!! Haha!

Ben buiten niet zo'n held dus moet daar echt een kalm dier hebben. Stressbestendig. Verder is ze eerlijk maar wel wat lui.. Maar doet daarentegen wel weer ontzettend haar best als het er op aankomt.

Ze is best slim, ze loopt door de week in de engelse manegelessen mee (moet wel, ben nog student... T eerste wat ik doe als ik aan het werk ga is haar prive stallen!) maar weet precies het verschil als ik het westernzadel erop gooi

En ze is best (beetje boel) verwend, aanhalig en een echte merrie, een beetje een trutje maar dat vind ik eigenlijk wel leuk Bloos

En zoals al eerder gezegd ik wil ook een paard dat echt mijn paard is, en dat is Laurier ook, ze heeft zelfs al een haar tanden in iemand gezet waarvan ze vond dat ie te dicht bij mij kwam... Weet wel mag je niet trots op zijn, pittbul-gedrag maarja.... Hoef in ieder geval nooit bang te zijn voor enge kerels in het veld *LOL*

Mijn andere pony Dinky lijkt in sommigge dingen wel wat op haar alleen is hij helemaal niet lui en wat meer schrikachtig...

Wat ik niet wil in een paard is dat zenuwachtigge of erg schrikkerige, ben ik zelf niet held genoeg voor....

Willeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 22:34

Voor mij moet een paard vooral erg betrouwbaar en meedenkend zijn Dat zijn voor mij toch wel de belangrijkste eigenschappen. Niet dat als ik op wedstrijd ga ik bang moet zijn dat hij de trailer of zijn stal aan het afbreken is. 'Gewoon' een paard dat makkelijk en fijn in omgang is OK dan!

radicalM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 12:45

Anya schreef:
Zal ik dit topic naar de huiskamer zetten? Of naar jeugdhonk?
Kunnen we nog even lollig doorgaan Schijnheilig Haha!

HUP Blaze...de huiskamer in... Cool Haha!

Ok, effe serieus:
Mijn ideale paard...degene die ik heb! Lovers Ik ben een giga mazzelaar... Bloos
Ik heb een ondeugende, speelse, leergierige, goud-eerlijke, slimme hunk op stal staan. Die ook zijn uiterlijk nog eens meeheeft!
Het belangrijkste vind ik, dat hij betrouwbaar is..voor zover je dat van een vluchtdier kan zeggen. Tuurlijk schrikt hij wel eens van iets en loopt dan wel eens per ongeluk tegen me aan...tuurlijk bijt ie me wel eens speels in mijn poezelige achterwerk als ik voor hem sta te kletsen.. Bloos!
Tijdens het "werken" (grondwerk nog) luistert hij. Op stal kruip ik wel eens onder hem door. Tijdens wandelingetjes buiten vertrouwt hij in "enge situaties" op ons.

Kortom: ik hou voornamelijk van een sociaal, eerlijk paard met karakter. We leren VEEL van elkaar! Haha!

WenS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 19:29

Ik denk dat alle paarden van nature wel lief en eerlijk zijn. Vaak krijgen ze 'onaardige trekjes' omdat ze in het verleden verkeerd behandeld zijn. Als je als verzorger & ruiter goed bent voor een paard stellen ze dat vaak heel erg op prijs, vooral de paarden die het in het verleden niet zo goed hebben gehad, bij deze dieren heb je vaak wat meer geduld en tijd nodig maar komt het ook meestal wel weer helemaal goed Lovers
Jonge en minder ervaren paarden moeten wel weer meer leren, maar dat is ook wel weer heel leuk Lachen
Eigenlijk vind ik de meeste paarden wel heel ideaal, vooral als je ze eenmaal goed kent Lachen ieder paard heeft een heel eigen karakter en het kost wel wat tijd om hem/haar goed te leren kennen Lachen

Cilian

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 21:54

Ik heb nu drie paarden. De twee oudsten zijn in een bepaald opzicht elkaars tegenpolen. Onder het zadel is mijn haflinger een fantastisch paard. Hij is mee werkend, leergierig en speels, maar zal nooit rare fratsen uithalen. Op de grond is hij meer drentelig, blijft niet staan als ik hem los stil laat staan en is draaierig als ik hem aan het wassen ben. Hij heeft een heel zacht, sociaal karakter.
Mijn fjord is op de grond voor mij fantastisch. Blijft rustig staan als ik hem stil zet, ook als hij los staat. Maar onder het zadel heeft hij zijn perioden met rare fratsen. Hij stopt dan ook nergens voor, gaat door sloten heen en door prikkeldraad etc. Druk kan hij totaal niet tegen, dan ontploft hij. Vorig jaar is hij totaal in staking gegaan. Maar dit jaar gaan we stapje voor stapje, heel langzaam vooruit en als ik mijn zadel weer eens aan de wilgen wil hangen denk ik eraan waar we weg gekomen zijn en ga dan rustig verder. Beide paarden zijn wel goud eerlijk
Mijn fjord is wel dominant, als je iets twijvelt of bang bent, loopt hij je zo omver.
Het ideale paard voor mij is een meedenkend, zacht, sociaal, meewerkend paard, dat goud eerlijk is. Want als een paard niet eerlijk is heb ik er geen minuut van mijn tijd voor over.
Mijn veulentje heb ik nog niet heel veel mee gedaan, maar het lijkt een makkelijk paardje. Hij liep snel mee aan een touwtje en de hoefsmid was ook geen probleem, evenals de dierenarts. Hier heb ik veel vertrouwen in.
Laatst bijgewerkt door Cilian op 21-12-04 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt