Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
tenemieken schreef:bij ons op de crosswedstrijden in de reeks B gaat het wel en komen er normaal wel meer dan de helft binne (was in de B soms te vroeg en dat kost strafpunten) maar vanaf de reeks Licht zijn er al heel wat minder die op tijd binnen komen. zo hebben we een cross in Durbuy waar we in een ring van 32 paarden maar met 2 binnen de optimale tijd aankwamen ik en een vrienddan ben ik fier op men paardje zen conditie
gomir schreef:Ik ben het er niet helemaal mee eens dat binnen de tijd blijven afhangt van de conditie. Ik heb met mijn paard echt moeite om in het B binnen de tijd te blijven. Galoptempo is prima en met zijn conditie is ook niets mis, maar hij springt zo gruwelijk hoog en rond dat dat gewoon heel veel tijd kost...Maar hij staat meestal met een hartslag van 48-52 bij de veearts na de cross dus conditioneel is hij echt niet minder dan een 'sneller' paard
tenemieken schreef:ik heb een BWP en dat klikt geweldig in de cross
en veel van men vrienden rijden ook met BWP's
renskek schreef:Ik vind, dat de meeste moderne KWPN'ers ook goede crosspaarden zijn.(Vooral omdat in de meeste ook wel wat bloed zit) Ik vind dat de volbloeden vaak erg slordig springen. Natuurlijk zijn niet alle KWPN'ers bruikbaar, maar dat zijn ook niet alle volbloeden
peanutbutter schreef:Wat het met volbloeden vooral is is denk ik vooral de rug. Ze hebben gewoon een wat moeilijkere rug en willen die nog wel eens te weinig gebruiken en gaan daar door te vlak springen. En de meeste ruiters kunenn dat niet oplossen.