Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
cornelie schreef:Maar waarom is boomloos per definitie diervriendelijker?
Ik ben er zelf nog niet over uit, ik vind het risico van drukpuntbelasting nog wat groot.

) rij ook endurance wedstrijden, nu nog met mijn Crates van ongeveer 18 kilo(?) maar vind de boomlozen wel lekker zitten. Uiterlijk is een kwestie van smaak en de boomlozen die ik tot nu toe zag vond ik gewoon niet mooi.
Of is daar geen nieuw topic van gemaakt? cornelie schreef:( heb je de endurance kalender 2005 al gezien? )
)Citaat:Mijn crates is inmiddels de deur uit, was toch eigenlijk een beetje een miskoop. ( zat er niet lekker in, teveel ruimte )
of een andere zitting maat?) Citaat:Endurance blijf ik met mijn dressuurzadel rijden, dit heeft luchtgevulde kussens en ligt mooi achter de schouder.
Dus voor mij is een westernzadel een zadel waar ik in principe nooit langer dan een uur op zal zitten en hooguit 1 a 2 x per week ofzo. Boomloos vind ik gewoon als grootste voordeel dat de paskans vele malen groter is.
- vind ik het heel belangrijk dat mijn gewicht over een groter oppervlak verdeeld wordt. Bovendien ben ik er vrij zeker van dat mijn zadel goed past. En de drukpuntbelasting (goed woord voor scrabble
) van een dressuurzadel, in vergelijking met die van een westernzadel met boom, lijkt me -mijn mening- met mij(n gewicht) er bovenop toch iets minder voor de rug van mijn paard.Mac schreef:Gat in de cantle?

helemaal geweldig.