[WN] mijn paard word gepest ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Redneck

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 11:37

Ik sluit me bij iedereen aan..........wegwezen daar! Zelf sta ik gelukkig op een fantastische pensionstal. Ik zou geen seconde rust hebben overdag als er een paar van die meiden rondliepen....

radicalM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 11:38

Mocht jouw paard inderdaad zo raar behandeld worden door die meiden, dan kan het geen kwaad eens het woord DIERENBESCHERMING achteloos te laten vallen... Schijnheilig Misschien ook een optie voor die stalhouder...
Die gokt er natuurlijk op, dat je, omdat je met vervoersproblemen zit, geen keus hebt! Boos!

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 11:43

Ik heb maar een advies. Inpakken en wegwezen!

Straks heb je een verpest paard.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 13:35

Weggaan lost natuurlijk niet zo veel op. Er blijven toch andere personen en paarden over die er ook de dupe van zijn. Als de eigenaar niet wil luisteren, zou ik eea eens op film zetten (hang eens ergens een camera op) en daar de eigenaar eens mee confronteren. Met zulke bewijzen in de hand kun je evt. ook meer ondernemen in de richting van die vervelende meiden (mocht het richting mishandeling gaan). Paardenliefhebbers zijn die meiden kennelijk niet.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 14:51

inpakken en wegwezen

Kayila

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 15:51

Niet te geloven Boos! !
Ik zou het zeker niet pikken en zeker geen schrik hebben van een paar meiden van 15, 16 ~~}> ! Kom op zeg je betaald er toch voor dat je paardje daar verzorgd wordt en dan slaan en plagen? Nou ik dacht het niet!

In my humble opinion Schijnheilig is jouw paardje elke dag dat ie daar staat slechter af. Ik zou zsm met alle "oudere" pension mensen om de tafel gaan zitten en een datum afspreken dat jullie er met zijn allen zijn. Confronteer de meiden met jullie klachten en zorg ook dat de beheerder in de buurt is. Zo niet dan inderdaad Dierenbescherming laten vallen of zeggen dat jullie allen tegelijkeertijd weg zijn. En niet alleen dreigen.. ~~}> ..ook zeker uitvoeren. Je laat je paardje toch niet zomaar slaan?

Ik snap ook wel dat een stal ver weg lastig zal zijn maar daar moet toch iets op zijn te vinden. Als het een kwestie is van mishandeling bij de ene stal maar wel dichtbij en een fijne omgeving voor paardje maar ver af...tsja...

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 16:59

Ik zit dit werkelijk met kromme tenen te lezen. Onbegrijpelijk dat ieder van jullie je paard op die manier laten behandelen. Ik had hem er al lang weggehaald, al zou ik met hem aan een halstertouw in een berm moeten gaan staan. En okee, 50 km verder weg is niet makkelijk als je geen vervoer hebt, maar voor je paard nog altijd beter, en dan kan je in alle rust zoeken naar een betere plek meer in de buurt.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 17:13

Waar in Belgie zit je dan? Als het in de buurt van Antwerpen - Lier is kan ik eventueel wel noodopvang voor je paard organiseren...

Amon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 22:18

Met de anderen wiens paard ook geslagen wordt meteen een aanklacht gaan indienen bij de dierenbescherming, samen sta je sterk, ben ik weer misschien, maar kan me vreselijk kwaad maken als ik zoiets lees. Nu kunnen meiden van 16/17 jaar best wel wat verantwoording dragen, ik had op die leeftijd ook wel wat paarden onder mijn hoede, maar er was wel degelijk supervisie van de eigenaar. Ik snap werkelijk niet dat dit getolereerd wordt. Probeer gezamelijk een oplossing te vinden dat de paarden beschermd gaan worden, ik moet er niet aan denken, dat zulke mensen met dieren om mogen gaan, echt absurd Boos! Boos! Boos! Wens je heel snel een andere oplossing toe voor het welzijn van je paardje.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 08:54

Ik sluit mij bij alle anderen aan! Ga alsjeblieft snel een andere stal zoeken voordat jouw lieve paard er straks zo'n trauma aan over heeft gehouden, dat je jniks meer met hem aankan!
Een stal zonder volwassen, verantwoordelijke mensen....wat een zooi daar dan! Ik zou echt weggaan. Als iemand zo met MIJN paard om zou gaan, had ik het zo bekeken. Arm beest Huilen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 09:00

Ik denk dat ze blij mogen zijn dat ze met jou te doen hebben, en niet met mij.

Ik ben dan niet zo lief, vrees ik Clown

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 14:19

Ik zou er JUIST NIET weggaan! Dan hebben die meiden er alleen maar aardigheid in, en flikken ze het iedereen als ze diegene weg willen hebben, hebben zij er lol in..
Wat IK zou doen is naar die meiden toegaan en eens met ze gaan praten (eerst gewoon vriendelijk blijven), en zeggen dat als je het weer merkt een camera oid ophangt, en ermee naar de dierenbescherming gaat, hoef je niet eens te doen, worden ze al bang van als je dat zegt. En anders gewoon stalgeld inhouden net zolang totdat de eigenaar er wat aan doet..
2 meiden van 16 en 17 jaar die een manege runnen? Niet te geloven..

horsea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 13:29

Pfff, waar slaat dit op?! Boos! Nou ik had ze dus eens flink de waarheid verteld en ik had er zelfs de politie bij gehaald als dat nodig zou zijn! Nee heb je, ja kan je krijgen zeg ik altijd maar. Liever de gok nemen dat je wordt weggestuurd dan dat je je paard daar zo laat staan!

Wat een stelletje is dat zeg! Boos! Met mij hadden ze dus echt een probleem gehad!!!

Yosan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 09:34

hoi Diamond, een camera ophangen is een optie, maar dat moet je melden als je er aktie mee wilt ondernemen, anders heb je er niets aan.
betaal je je stal geld per bank of handje contantje(ik vermoed het laatste).
Maar als je via de bank betaald heb je een contract *LOL* en dat kun je de stal eigenaar onder zijn neus drukken en eisen dat je paard een goede verzorging krijgt.
Betaal je hem handje contantje, dan zal ik zo snel mogelijk op zoek gaan naar een andere stal, want hij zal er niets aan veranderen. Verdrietig

Succes OK dan!

DJQuarter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 09:55

Ze betaald volgens mij per bank las ik anderhalve blz terug...

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 14:26

Als dit bij mijn paard zou gebeuren, dan had er weinig van die 16 jarige smoeltjes overgebleven. Ik snap niet dat je hier nog een topic over opent, elk normaal redenerend mens had allang een paar tikken uitgedeeld en de pleitvaart genomen!

diamond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-04 14:45

ikl betaal via de bank
ik ben van antwerpen maar ga ze zeker niet laten doen en we gaan zeker iets ondernemen met de oudere personen .
ik ga me er niet laten wegjagen .
ze waren vandaag heel vriendelijk en gingen zelfs naar mijn paard dat ik hem aan het kuisen was maar bij een stuk of 4 meisjes legde hij zijn opren plat en dat zegt al genoeg .
nu gaan wij zien dat we de meisjes erbuiten krijgen want het zijn geen paardenliefhebbers .

arinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 14:54

je kan beter wegwezen daar..je laat je paard toch niet slaan of overdrijf ik nu?? Verward

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 16:48

En diamond, ondertussen kun je wel 's avonds slapen, terwijl je weet dat hij misschien wel weer klappen krijgt?

EmmaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 16:56

klaasjuhhh schreef:
Ik zou er JUIST NIET weggaan! Dan hebben die meiden er alleen maar aardigheid in, en flikken ze het iedereen als ze diegene weg willen hebben, hebben zij er lol in..
Wat IK zou doen is naar die meiden toegaan en eens met ze gaan praten (eerst gewoon vriendelijk blijven), en zeggen dat als je het weer merkt een camera oid ophangt, en ermee naar de dierenbescherming gaat, hoef je niet eens te doen, worden ze al bang van als je dat zegt. En anders gewoon stalgeld inhouden net zolang totdat de eigenaar er wat aan doet..
2 meiden van 16 en 17 jaar die een manege runnen? Niet te geloven..

nou ik had hem er wel weggehaald het gaat hier wel om dierenmishandeling, dan laat jer toch je paard daar niet staan?
eerst paard er weg dan die wijven verrot gemept, net zoals ze dat bij dat paard doen maar dan 10 keer harder.
ik zou dan s' nachts geen oog dicht doen hoor

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 16:58

XoNo schreef:
En diamond, ondertussen kun je wel 's avonds slapen, terwijl je weet dat hij misschien wel weer klappen krijgt?

Idd, dat vraag ik me ook af. Ik snap dat het misschien moeilijk is om een nieuwe stal te vinden, maar ik zou geen oog meer dicht doen!! Als ik jou was had ik al lang iets ondernomen...

Succes ermee!

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 17:11

Ik zou juist wél weggaan. Dan ben ik heel egoistisch maar dan gaat mijn paard voor. Laat een ander dan maar het 'vuile' werk opknappen en de klappen krijgen. Het vertrouwen komt toch niet meer terug en ik zou zeker niet slapen.

remi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 17:31

gijsenkim schreef:
Ik denk dat ze blij mogen zijn dat ze met jou te doen hebben, en niet met mij.

Ik ben dan niet zo lief, vrees ik Clown

Ik ook niet................

Die van mij zou er in elk geval niet zo lang staan , vindt het echt belachelijk, maar ik kan me aan de andere kant niet voorstellen dat die oudere dames zich de wet laten voorschrijven door een paar meisjes van 16.............Bij mij staat het belang van het paard toch op de 1e plaats.

horsea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 20:32

ja idd, maar ik snap dus ook niet waarom dat die meiden zo doen, als je zoiets op je hals haalt....jah dan moet je toch wel een liefde hebben voor paarden lijkt mij Verward anders lijkt me zo'n 'baan' niet om uit te houden.

hoe kan je dan een paard zoiets aandoen??!! ik kan er met mijn verstand gewoon niet bij..... Verdrietig

diamond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-04 00:09

de meiden zijn gewoon stront en streken rijden paard op stal en de rest zal alles wel opkuisen .
en dan rijden ze met een slof of bijzet teugels en dan liggen ze nog te brullen op hun paard dat vind ik dus geen lievde voor paarden .
maandag ga ik een verborgen camera huren dan heb ik bewijzen en dan eens zien wat de eigenaar daar op te zeggen heeft en natuurlijk de dieren bescherming inl
laat jullie zeker iets weten