[WN] Hoe lang rijden jullie al western...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

EmmaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 15:16

ik rijd vannaf mijn 5 de paard en nu 5 jaar wetern ongeveer, ik heb eerst dressuur gereden tot mijn elfde met friezen en een tijdje met Dana, maar ben over gestapt naar het western rijden, ik heb ook wel wat gemend met friezen, en een keer mee gedaan aan ringrijden.
Ik rijd nu wat western wedstrijden, en hoop in de toekomst dat we naar de amateur kunnen Bloos Knipoog
Laatst bijgewerkt door EmmaK op 07-12-04 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 15:37

Ik rijd vanaf mijn 4e paard (nja, voor zover je het rijden kunt noemen op die leeftijd) en heb tot mijn 15e dressuur gereden. Nooit op niveau eigenlijk, ik mocht altijd op de lastige paarden, vond ik leuk en de rest durfde er niet op. In de tussentijd wel veel wedstrijden gereden (verder dan de B ben ik nooit gekomen Tong uitsteken) en zelfs een keer rubriekskampioen geweest Lachen Ik wilde op een gegeven moment toch echt verder en ben toen 3 paarden van andere mensen gaan rijden. 2 trakehners en een KWPNer. Heb ik niet zo bijzonder veel van geleerd, ik krijg les van een Grand Prix amazone, maar het klikte tussen ons niet helemaal, waardoor ik weer ben gestopt met lessen. Toen ik net 16 was ben ik western gaan rijden op de Greup Stables. Daar heb ik 2 jaar gezeten en enorm veel geleerd. Daar heb ik ook mijn Paint gekocht. Die heb ik laten beleren en zelf doorgereden. Daarna ben ik in Friesland op de BJS gaan werken en heb daar enorm veel geleerd en veel verschillende paarden kunnen rijden, ook jonge paarden. Vervolgens ben ik 2 maanden in Amerika geweest om bij een pleasuretrainer te gaan werken en daar hebben we wat paarden beleerd en een wedstrijd gereden. Vervolgens een maand of anderhalf bij Karin van Bekkum in de leer geweest en sinds kort zit ik bij de Sylvester Ranch, waar ik ook de gelegenheid krijg om op andere paarden te rijden Lachen Ik rijd dus al ongeveer 15 jaar, waarvan 3 jaar western. Nog niet zo lang dus, we kunnen nog een hele boel leren Haha! Op wedstrijden start ik overigens amateur en open.

fritsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 15:48

Ben met mijn 6e begonnen met paardrijden op een manege, dus beetje dressuur en heel klein beetje springen. Heb dit 3,5 jaar gedaan en ben toen overgestapt op western.
Rond mijn tiende daarmee begonnen, en heb af en toe tussen pozen gehad dus rij al 8 jaar western zo ongeveer. (met tussenpozen er al af zeg maar). Hier alleen maar onderlinge wedstrijden gereden. En een keer op de kerstwedstrijd in Uden maar niet echt heel veel wedstrijd ervaring, en als ik al een wedstrijd reed was het voor de lol.
Maar ja wedstrijden rijden zonder eigen paard is soms wat lastig haha, en ik vind het ook niet echt nodig.
Mijn doel in het rijden is gewoon dat ik er lol in blijf houden.

14cecile14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 16:03

Ik rijd nu bijna 5 jaar paard geloof is. Ik ben meteen begongen met western omdat dat zo uit kwam, en het leek me erg mooi.
Wat ik al heb bereik is dat ik dit jaar het NK heb meegereden en ook een paar prijzen heb gewonnen.
Wat ik nog wil bereiken is om in 2006 met het jeugdteam in Amarillo (texas) mee te kunnen rijden in de Youth world cup. (ik ga er hard voor trainen en hoop dat ik het haal)

horsea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 16:08

ik rijd nu euhm 9.5 jaar (vanaf mijn 6e) en daarvan rijd ik al 6 jaar western. voor die tijd heb ik dressuur gereden en wat gesprongen maar nooit op niveau. kwa western rijden kom ik nu pas "goed" in de wedstrijden aangezien ik er nu de paarden voor heb Lachen en ik kijk er ontzettend naar uit om weer verder te gaan.

verder in al die jaren behoorlijk wat prijzen bij elkaar gereden op wran-c shows en ben van plan volgendjaar mijn merrie als mijn veulen uit te brengen op het NK. Lachen

groetjes leanne

EmmaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 16:13

ik hoop dat ik volgend jaar een keer kan kijken op het wran nk

vrolijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 20:24

ben nog net niet bij de paarden geboren Tong uitsteken
mijn moeder heeft altijd paarden gehad
dus reed al paard dat ik heel jong was.
voornamelijk dressuur
en af en toe wat springen en mennen.

ook aan wedstrijden mee gedaan

maar was nooit zo gemotifeert Haha!
dus ben ik recreatie gaan rijden ong. 2 jaar.

en nu rij ik ong. 2 jaar western erg fanatiek

wat ik wil berijken,
tja ik wil gewoon zo ver mogelijk komen
en veel leren
we zien wel wat de toekomst brengt Haha!

Chantalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 22:29

Ik ben op mijn vijfde begonnen met rijden (Engels) En sinds mijn tiende officieele wedstrijden. Had heel trots 1 Pubnt gehaald in de Dressuur zodat ik lekker kon springen waar toch mijn passie naar uit ging! Op mijn dertiende ben ik begonnen met western rijden en dat doe ik dus nu o ongeveer 8 jaar Haha!

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 20:21

Ik mocht na veel zeuren met m'n vierde jaar op ponyrijles en heb wat aangemodderd tot ik 19 jaar was, toen ben ik met fjorden begonnen en heb het met deze paardjes mijn L dressuur en B spring diploma gehaald.
Heb in een ver verleden ook nog het ruiter en koetsier bewijs gehaald en heb gemend met een van mijn fjorden.
Met de andere fjord ben ik 10 jaar geleden in de western terecht gekomen en doe dit nog steeds alleen de laatste paar jaar geen wedstrijden gereden, maar hoop over 2 maanden weer eens te kunnen starten en volgend jaar op onze dan 3 jarige Quartermerrie verder te gaan.

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 08:19

ik rijd 7 jaar western. Over een half jaar hoop ik mijn arabier western in te kunnen (laten) rijden (doe het samen met instructrise).
Ik ben ook gewoon maar amateur, veel meer dan clubwedstrijdjes heb ik niet gereden. Ik heb teveel stress voordat ik wedstrijd heb gereden, dat is niet goed voor het paard waar ik op zit. Dan loopt alles in de soep en ik wil dat gewoon niet meer.

loeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 12:40

ik heb hiervoor engels gereden. (t zal is niet zo zijn)
Veel verorgpaardjes en pony's gehad Knipoog je kent dat wel.
En op de manege vond ik zelf dat ik niks meer leeerden.
We zijn voor een eigen paardje gaan kijken, Voor een Kwpn' r of haflinger ofzo, daar wilden ik ook dressuur mee gaan rijden.
En toen kwam ik op een dag een heele mooie ap tegen.
Bla bla bla..om lang verhaal kort te maken.
Ben er dressuur mee gaan rijden, maar bleek niks te zijn.
Nu rijd ik bijna 3 jaar western. En het gaat prima zo.
Maar HEEL soms mis ik de dressuur nog wel eens.. Bloos!

DinkyToy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 15:52

Ik rij nu zo'n 12 jaar engels, vooral dressuur (ja nog steeds) maar niet op officiele wedstrijden. Rij wel de onderlinge mee in de L1 en rij daar over t algemeen leuk tussen de 'wel wedstrijd rijdende ruiters' in. Heb op moment dan ook wel een super dressuur paard onder de kont... Bloos

Heb een start gemaakt met het leren mennen en na het behalen van mijn koetsiersbewijs ontdekt dat mijn welsh pony (heb ik vroeger op gereden) Dinky Toy daar toch niet geschikt voor is. (Is de pony van de avatar, hebben hem nog steeds)

En ben zo'n anderhalf jaar geleden begonnen met western rijden. Dit omdat ik het dressuur met mijn Tinker, Laurier niet leuk meer vond en Peppy mij besmet heeft met het western virus...
Rijden enkelt wel eens wedstrijden mee (zit altijd met vervoer) en gaan zo voor de vierde keer op wedstrijd naar Oosterwolde! Rijden mee in de beginners en dat gaat leuk, mogen ook wel eens rozetten mee naar huis nemen en ben dan apetrots... Haha!
Volgend jaar zal het eerst wel even afgelopen zijn met de wedstrijden want wil voor de hoeveelheid wedstrijden die ik rij geen startnummer kopen of lid worden (kan niet uit) Scheve mond

Maar wil dan misschien wel eens een endurance rit meerijden want ben gek op buitenrijden, Laurier wordt als braver en endurance lijkt me gewoon ook erg leuk!

En ben en blijf toch ook nog altijd gewoon recreatie-ruiter, lol hebben met mijn paard is voor mij toch het belangrijkste Lachen

nickepickje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 16:23

ik begon met paardrijden toen ik ongeveer 7 jaar oud was, dat was dressuur, een jaar later ben ik western gaan rijden omdat we een eigen paard kregen, dus ik rijd nu ongeveer 6 jaar western. nog niet echt wedstrijden gereden, maar we zijn nu heel hard bezig met ons paardje!! *LOL*

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 18:09

ik ging op mijn zesde al naar de manege om superted en blacky (2 shetlanders) te poetsen en op te zadelen. eigenlijk mocht ik pas op paardrijden als ik 10 was, maar dat werd dus 8 jaar.
toen ik 10 was kreeg ik een shetlander (dj) om te verzorgen die heb ik tot mijn 15e gedaan. ondertussen reed ik ook al andere paarden op de manege bij. 1tje daarvan heb ik zeven jaar gedaan (wendolien). al die jaren reed ik dressuur. op een gegeven moment kwam een goeie kennis van mij in de buurt staan met haar 3 paarden en toen ben ik hun gaan verzorgen en rijden. magnifique was daar dus ook bij, maar was nog niet ingereden. mijn kennis moest er 1 verkopen en toen heb ik fique van haar over gekocht. ik heb haar toen ingereden. na het inrijden (basis). ging ik naar een stal en op een of andere manier durfde ik daar dus niet op haar te rijden. na 3 maanden ben ik naar kalverhoek gegaan met haar. daar ben ik weer begonnen met rijden. na een paar maanden ging ik af en toe in de westernles met haar meerijden bij roy en jimmy. dat vond ik zo leuk en magnifique pakte het heel goed op en ze was veel meer ontspannen. toen heb ik besloten om helemaal voor de western te gaan. dit doe ik nou 1,5 jaar en ik ben heel tevreden hoe fique vooruit gaat. we zijn tot nu toe in de trail en horsemanship elke keer nog in de prijzen gevallen. (niet om op te scheppen hoor).

Happiness

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 17:12

Ik ree af en toe bij me tante (corine van veldhuysen) die heeft paints *LOL*
en nu rij ik al 1 jaar les (western) het gaat heel goed vind ik Bloos
en ik heb 4 jaar western gereden.
ik ben ook wel is te vinden op wedstrijden maar dan in-hand-trail en halter me paardje is nu 1 jaar en 9 maande Schijnheilig

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 18:32

ik rijd nu anderhalf jaar western ongeveer, en heb daarvoor 5 jaar dressuur gereden.. teminste het was meer recreatie en een losse teugel. dressuur heeft me eigenlijk nooit zo getrokken Lachen

flexie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 14:32

ja ik rij zo ongeveer weer zins een jaartje en ben eigenlijk een hel tijd er uit geweest door kids enz. , maar heb altijd dressuur gereden als kind en ook wedstijden daarin gedaan en ben nu dus weer begonnen (jaartje) en wou totaal wat anders en ben toen besmet geraakt met het western rijden Knipoogen in het voorjaar zelfs een eigen paardje in het voor uit zicht!!!
ja is dus allemaal weer terug gekomen in mijn leven en mijn dochtertje is er ook helemaal weg van......dus die heeft de aangeboren afwijking van mij mee gekregen Knipoog
ik bedoel dat als je een maal met paarden bezig bent geweest er nooit meer van af komt OK dan! nou dit was het wel zo,n beetje

pacster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 11:41

rijd nu zo goed als 9 jaar western geloof ik (ben nu 18).. heb nooit wat anders gedaan en ben het ook niet van plan..!! OK dan!

laukjefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 12:44

ik rijd nu ongeveer 2 jaar western daar voor heb ik ongeveer 3 jaar engels gereden.
ik ga echt niet meer overstappen bevalt mij ook hartstikke goed!

chex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 15:31

Ik heb eerst 25 jaar dressuur(Z) gereden en gesprongen(M). Nu rijd ik in januari alweer 7jaar western.

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 15:49

Ca. 14 jaar. Begon met lessen in Spijkerboor bij Henk van Amstel op een "vuilnisbakkie" dat ik toen had. In die tijd reed Henk nog fanatiek wedstrijden op Teedona Step. Wat vond ik dat een imposant paard!

Mauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 09:41

Ik rij nu al 1 dag western! Tong uitsteken

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 09:57

ik doe nu een kleine 2 jaar een poging tot westernrijden... Haha!

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 20:46

Ik rijdt (met onderbrekingen) al vanaf mijn 6e, eerst dressuur, ik ben anderhalf jaar geleden met wetsern begonnen, en ik geloof dat ik beter op mijn 6e met western had kunnen beginnen want dat ligt me een stuk beter dan dressuur.

Ieder z'n eigen sport, dus wat ik nu ga zeggen is strikt persoonlijk: dressuur is te stijf en te stram voor mij, als ik met trail het hek niet dicht krijg mag ik best half naast mijn pony gaan hangen, bij dressuur werd ik al afgestraft op ellebogen die te strak (of juist te los) langs mijn lichaam hingen.

Ik ben er net pas achter gekomen dat ik als manege-ruiter mee mag doen met de onderlinge wedstrijden, dus dat ben ik zeker van plan. Ik verwacht nooit mee te doen met 'echte' wedstrijden omdat ik waarschijnlijk nooit een eigen pony zal hebben.

LisetteSugar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 19:20

Nou, dan zal ik ook maar eens wat vertellen over mijn achtergrond. Haha!
Toen ik zes was kreeg ik mijn eerste paardrijles op een engelse manege. Sinds die eerste keer ben ik helemaal verkocht aan paarden en in mijn jeugd heb ik jarenlang iedere dag gereden. In de lessen die ik kreeg reed ik zowel dressuur als springen. Soms wat wedstrijden op de club zelf, maar verder gewoon recreatief -> boscrossen! Tong uitsteken
Na 11 jaar engels gereden te hebben, heb ik de overstap naar western gemaakt wat ik nu 2 jaar doe. Nu rij ik dus 13 jaar. Eigenlijk ben ik niet helemaal eerlijk, want in die twee jaar heb ik door een hernia een ruim half jaar niet kunnen rijden. Huilen Maar nu ben ik het weer aan het oppakken en het gaat super! OK dan! Doordat ik studeer heb ik geen tijd genoeg (en geld! Geld, geld! ) voor een eigen paard, maar rij ik twee keer in de week op het paard van IlonaSok, hierop bokt. Een paint merrie. Ik rij puur recreatief, maar het lijkt me wel waanzinnig leuk om een keer op een wedstrijd te starten. Niet dat hier mijn ambities liggen, maar puur om een keer toe doen. Welk onderdeel ik erg leuk vind is pleasure. Wie weet ooit... Nagelbijten / Gniffelen Pling