[WN] ben ik nou de enige?? :-(.....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maukb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 00:32

Ik keek nog even op de site en wist opeens weer dat je op de foto´s moet klikken voor uitleg en de (uiteraard) goede werking van het cushion.

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 02:20

Ik kan je ook de hand schudden.
En inderdaad maakt het niet uit welk zadel, allemaal doet het pijn.
Het enigste zadel waar ik er minder, en dus ook niet helemaal, last van heb zijn wintecjes.

ingeo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-04 12:30

ahhaah!! ik ben dus tóch niet alleen OK dan! ! gemeen hè, dat ik daar nog blij om ben ook Tong uitsteken Haha! ?!

anya en sorro en flyinghigh : jullie weten dus jammer genoeg écht wat ik bedoel Verdrietig . en ja, die slijmbeursontsteking, dat is dus ook waar ik voor vrees - dit is niet een probleem dat je tackled door maar hard genoeg voor jezelf te zijn, want dat breekt je alleen maar erg zuur op . het wordt niet beter uit zichzelf, je went er niet aan, het wordt alleen maar erger!
alleen werkt zo'n wol-seatsaver voor mij niét : op de plaats waar mijn stomme knobbels zitten komt er zoveel druk op die wol, dat die ook gaat verharden, heb ik er nog een paar knobbels bij, IN de seatsaver Bloos! !

maukb : die site(s) worden NU onmiddellijk gecheckt OK dan! !

wildwestwill en cornelie : heb ik natuurlijk al serieus overwogen, maar omdat ik geen westernversie kon vinden toch nog maar niet gedaan; hoe fixte jij dat gelpad, cornelie?

malabarista : - iets te simpel, idd Haha! - ik moet mijn bekken dan echt teveel kantelen (doe ik ook hoor), maar dat geeft een slechte, onstabiele zit. ik zit niet IN mijn paard, maar hang er een beetje OP te wiebelen op die manier (béétje overdreven, maar goed, het geeft een idee Haha! ).

rina : weet je ook op welk type boomloos alida van der hoff rijdt? als ik een boomloze aanschaf (en zal finaal misschien wel moéten), dan wil ik ook wel de állerzachtste der súperzachte!!!

ingeo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-04 13:46

aaagghhh, maukb!!! OK dan! OK dan! DIT IS 'EM!!!!!!!!!
daar heb ik nu zelf al het héle internet naar afgezocht, op basis van het materiaal wat in deze cushion zit! ik vond vanálles natuurlijk, behalve wat ik zocht - dat cell foam had ik hier thuis ondertussen ook al liggen (in mijn stapeltje 'te proberen' Haha! ), maar daar snijd je zelf zomaar niet eventjes een nette billenseaver van, met de juiste dikte enz.
deze moet dus van dezelfde familie zijn als die van heather moffett. maar hier kan je de westernversie tenminste zién!

dit moet hem dus worden!! heel, heel erg bedankt OK dan! - en als deze niet helpt laat ik écht mijn zitbeenknobbels amputeren, ben ze nu onderhand wel béu Boos! !

het wordt wel weer een duur grapje, want wát vind ik nog op die site? Cashel E Z Knees™ Western
Stirrup Position Adjusters =>
heb ik ook nodig, want mijn knieën zijn ook al niet meer wat ze geweest zijn Bloos

verder ben ik echt nog helemaal in orde hoor Schijnheilig Schijnheilig Schijnheilig .....ahhumm...

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 14:20

Ik heb ook gel seat savers geprobeerd, zelfs in de tijd dat die krengen on uitstaanbaar duur waren maar zelfs die hielpen niet.

Ff kort vraagje, hebben jullie het ook op een gewone stoel?
Ik namelijk wel... zit nu dus ook op een kussen aangezien ik al een tijdje zit en de ellende dan begint

ingeo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-04 14:42

Sorro schreef:
Ik heb ook gel seat savers geprobeerd, zelfs in de tijd dat die krengen on uitstaanbaar duur waren maar zelfs die hielpen niet.

Ff kort vraagje, hebben jullie het ook op een gewone stoel?
Ik namelijk wel... zit nu dus ook op een kussen aangezien ik al een tijdje zit en de ellende dan begint

ik heb het alleen op een stoel als ik eerst op mijn paard gezeten heb....nu dus Haha! .
maar ik heb natuurlijk wel een záchte bureaustoel !

Maukb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 14:57

Ingeo,

Graag gedaan hoor, levert dat doelloze internetten toch nog eens wat op!
Ze hebben inderdaad heel veel leuke "hebbedingetjes" op deze site.

jeanette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 17:27

Hiero nog zo een die regelmatig haar achterste stuk had gereden. Ben beter gaan zitten en heb een seatsaver. Voor mij was dat gelukkig voldoende. Rij nu al 2 weken zonder de seatsaver en het gaat nog steeds goed. Misschien was het bij mij toch een kwestie van eelt kweken op mijn achterste.

ingeo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-04 17:40

jeanette schreef:
Hiero nog zo een die regelmatig haar achterste stuk had gereden. Ben beter gaan zitten en heb een seatsaver. Voor mij was dat gelukkig voldoende. Rij nu al 2 weken zonder de seatsaver en het gaat nog steeds goed. Misschien was het bij mij toch een kwestie van eelt kweken op mijn achterste.

lijkt me dat jij het gewone huis-tuin-en-keuken-dóórzit probleem hebt, jeanette Haha! . ook niet leuk hoor, daar niet van Knipoog .
mensen die daar last van hebben (en dat zijn er veel) denken dat het bij die zitbeenknobbels om hetzelfde gaat, maar nee, eigenlijk niet.

- doorzitten is de term die aangeeft dat de huid of onderhuid beschadigd is door wrijving/warmte/vochtigheid/druk

- bij last op de zitbeenknobbels annex slijmbeurzen is er een te hoge drukpuntsbelasting nét op de knobbels. de huid hoeft daar zelfs geen last van te hebben, het is eerder een gevoel alsof je een héle pijnlijke blauwe plek hebt ter plaatse (zelfs tot echte bloeduitstorting, heb ik ook nog wel gehad Bloos! ).

jeanette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 18:09

Ben blij dat ik daar geen last van heb. Als ik jouw verhaal zo lees. Geen pretje en ik zou ook geen oplossing weten. Toch zoals Sonja al schreef maandverband in je onderbroek plakken. Blijf het topic nog wel volgen. Ben nl wel benieuwd met welke oplossingen men komt.

ingeo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-04 18:20

jeanette schreef:
Ben blij dat ik daar geen last van heb. Als ik jouw verhaal zo lees. Geen pretje en ik zou ook geen oplossing weten. Toch zoals Sonja al schreef maandverband in je onderbroek plakken. Blijf het topic nog wel volgen. Ben nl wel benieuwd met welke oplossingen men komt.

voorlopig ga ik voor het tush cushion van maukb OK dan! . met stip!
jammer wel dat het iéts omslachtiger is qua aanschaf (en duurder Nagelbijten / Gniffelen ) dan een maandverband.
en toch wil ik ook een keer uit nieuwsgierigheid een maanverband-testritje gaan maken - ben alleen wel bang dat ik dan een volledig pak met tig stuks moet kopen - wat ik dan met de rest moet aanvangen Verward Haha! ?

jeanette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 19:20

Kun je er niet een paar krijgen van iemand uit je omgeving

ingeo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-04 19:34

jeanette schreef:
Kun je er niet een paar krijgen van iemand uit je omgeving

vrees dat ik dan al bij mijn overgrootmoeder zou moeten gaan aankloppen of zo...maar die is er niet meer Cool .

radicalM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 20:24

[quote="ingeo"]bij lichtrijden heb ik er idd het minste last van (op het ogenblik zelf dan tenminste) - maar als ik 2 -3 uur ga rijden moet ik ook stappen/galoperen natuurlijk Tong uitsteken .

Uhm...even een vraagje...heb je altijd (ook al rij je bijvoorbeeld een half uurtje) "last". Als ik even niet gereden heb en ik stap er gelijk voor een buitenritje van 2/3 uur op, dan zit ik ook 'niet echt lekker meer'.
Misschien is het handig de "zadeltijd" op te bouwen, te stoppen voordat je pijn krijgt?

ingeo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-04 21:03

radicalM"]
[quote="ingeo schreef:
bij lichtrijden heb ik er idd het minste last van (op het ogenblik zelf dan tenminste) - maar als ik 2 -3 uur ga rijden moet ik ook stappen/galoperen natuurlijk Tong uitsteken .

Uhm...even een vraagje...heb je altijd (ook al rij je bijvoorbeeld een half uurtje) "last". Als ik even niet gereden heb en ik stap er gelijk voor een buitenritje van 2/3 uur op, dan zit ik ook 'niet echt lekker meer'.
Misschien is het handig de "zadeltijd" op te bouwen, te stoppen voordat je pijn krijgt?

ik heb altijd last, vanaf de eerste minuut - als ik correct zou zitten, dus echt diep, en niet met een ronde rug, dan mag ik er eigenlijk wel meteen af Haha! .
dus zit ik maar niét goed, een beetje het zoutzakmodel dus. en dan maakt het eigenlijk niet eens zoveel uit of ik een half uurtje of 3 uur rijd. het allerbelangrijkste is daarna of ik die 'blauwe plekken' dan eerst helemaal laat genezen. doe ik dat niet, en stap ik na één of twee dagen weer op, al is het maar voor een kort ritje, dan wordt het exponentiëel erger Haha! . en daarna eindig je dus zoals anya beschreef : in trouble dus Knipoog .
een slijmbeursontsteking geneest al niet veel makkelijker dan een pees. en hoe snel dat gaat, daar weten paardenmensen alles van Bloos! !

laukjefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 22:31

@Steaming ik dnek niet dat xono maandverband nogdig heeft laat staan voor zich zelf in huis heeft Tong uitsteken

@yvvv lijkt mij oo beghoorlijk banketstaaflig! ( moet je speciaal maandverband kopen )

@ topic starter (ben de naam kwijt) ik heb er godzij dank zelf nooit last van! maar kan me voor stellen dat je wil uitkijken ivm slijmbeurs ontsteking! umzz mischien moet je meer vet eten bij de mac? aangezien een bontje en zo niet helpen! neej zonder gekheid ik heb zitten denken mischien dta je met een engelse rijbroek met leren zitvalk minder last hebt?

ingeo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-04 14:01

laukjefreak schreef:
@Steaming ik dnek niet dat xono maandverband nogdig heeft laat staan voor zich zelf in huis heeft Tong uitsteken

@yvvv lijkt mij oo beghoorlijk banketstaaflig! ( moet je speciaal maandverband kopen )

@ topic starter (ben de naam kwijt) ik heb er godzij dank zelf nooit last van! maar kan me voor stellen dat je wil uitkijken ivm slijmbeurs ontsteking! umzz mischien moet je meer vet eten bij de mac? aangezien een bontje en zo niet helpen! neej zonder gekheid ik heb zitten denken mischien dta je met een engelse rijbroek met leren zitvalk minder last hebt?

had hier al vermeld dat dit vet dan overal gaat zitten, behalve op de gewenste plaats Frusty !

en dat leren zitvlak, mmm, betwijfel ik sterk - dat is vrees ik lang niet schokdempend genoeg .

K@rin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 14:41

Ingeo, ik weet wat je bedoelt, ken het gevoel ook. Ik ben heel benieuwd of je inderdaad tot de aanschaf van die Tush Cushion overgaat, en hoe je bevindingen dan zijn. Zet je het dan wel weer even hier neer?

laukjefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 17:39

@ingeo an weet ik het ook niet meer maar in idergeval sterkte!

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 19:22

Ik rij dan wel geen western maar ik heb hier ook ontzettend last van op mijn springzadel. Dat is een hard plat ding en ik ben nogal "bottig" . Niet de ideale combi dus.
Op mijn dressuurzadel heb ik er veel minder last van maar die heeft ook een veel zachtere zitting. Is een ander, zachter zadel geen optie? Ik heb niet alle reacties even goed gelezen dus ik weet niet of het al genoemd is. Heb je hier op alle zadels evenveel last van?

ingeo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 20:31

Saar4 schreef:
Ik rij dan wel geen western maar ik heb hier ook ontzettend last van op mijn springzadel. Dat is een hard plat ding en ik ben nogal "bottig" . Niet de ideale combi dus.
Op mijn dressuurzadel heb ik er veel minder last van maar die heeft ook een veel zachtere zitting. Is een ander, zachter zadel geen optie? Ik heb niet alle reacties even goed gelezen dus ik weet niet of het al genoemd is. Heb je hier op alle zadels evenveel last van?

niet op alle zadels even veel, maar tot nu toe wel op allemaal (in mindere of meerdere mate). maar heb ook nog geen echt zacht westernzadel gezien (gevoeld) eerlijk gezegd Haha! .

tenzij waarschijnlijk een boomloos...maar dat heb ik dus (nog) niet Knipoog .

radicalM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 21:03

Er bestaan van die schapenvachtjes voor op je zadel...moet zeggen dat ze bij mij wel wat werkten, vooral als ik eens een wat langere buitenrit maakte. (Of was dat al eens eerder voorgesteld??) Ik heb overigens ook een westernzadel...

ingeo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 21:07

radicalM schreef:
Er bestaan van die schapenvachtjes voor op je zadel...moet zeggen dat ze bij mij wel wat werkten, vooral als ik eens een wat langere buitenrit maakte. (Of was dat al eens eerder voorgesteld??) Ik heb overigens ook een westernzadel...

was al besproken, lost niks op in dit geval.

Liesbeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 15:12

Heb je niet een lichte hernia? Ik heb zelf jaren lang last gehad van m'n linker zitbeenknobbel, zo'n zeurende pijn weet je wel, met rijden, met fietsen en met te lang zitten, bleek uiteindelijk dat ik een hernia had, ben daaraan behandelt door een manueel therapeut en heb sindsdien veel minder last van die zitbeenknobbel.
Misschien zit het probleem wel in je rug, t'is maar een ideetje.
Succes met het oplossen van je zitprobleem.
Liesbeth

ingeo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-04 16:16

Liesbeth schreef:
Heb je niet een lichte hernia? Ik heb zelf jaren lang last gehad van m'n linker zitbeenknobbel, zo'n zeurende pijn weet je wel, met rijden, met fietsen en met te lang zitten, bleek uiteindelijk dat ik een hernia had, ben daaraan behandelt door een manueel therapeut en heb sindsdien veel minder last van die zitbeenknobbel.
Misschien zit het probleem wel in je rug, t'is maar een ideetje.
Succes met het oplossen van je zitprobleem.
Liesbeth

ja, mijn rug is idd niet om over naar huis te schrijven Haha! - loop er ook al jaren (met tussenpozen) mee bij een osteopaat. ik heb geen hernia, maar ik heb aan de overgang bekken/ruggengraat rechts een overbodig gewrichtje zitten, dat er links niet zit (= normaal). daardoor heb ik een aangeboren en blijvend balansprobleem, dat constant door mijn spieren moet worden bijgestuurd; vooral met paardrijden (iig erná) geeft dat vaak serieuze spierproblemen. maar daar kan naar het schijnt verder niks aan gedaan worden .
het kan best zijn dat ik daardoor iets anders zit, waardoor mijn toch al 'knokige knobbels' het nog wat meer te verduren krijgen Knipoog .

ik zegde het hier ergens hoger al : verder ben ik wel helemaal normaal hoor Schijnheilig Schijnheilig Haha! !