Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
?!
. en ja, die slijmbeursontsteking, dat is dus ook waar ik voor vrees - dit is niet een probleem dat je tackled door maar hard genoeg voor jezelf te zijn, want dat breekt je alleen maar erg zuur op
. het wordt niet beter uit zichzelf, je went er niet aan, het wordt alleen maar erger!
!
- iets te simpel, idd
- ik moet mijn bekken dan echt teveel kantelen (doe ik ook hoor), maar dat geeft een slechte, onstabiele zit. ik zit niet IN mijn paard, maar hang er een beetje OP te wiebelen op die manier (béétje overdreven, maar goed, het geeft een idee
).
), maar daar snijd je zelf zomaar niet eventjes een nette billenseaver van, met de juiste dikte enz.
!
.....ahhumm... Sorro schreef:Ik heb ook gel seat savers geprobeerd, zelfs in de tijd dat die krengen on uitstaanbaar duur waren maar zelfs die hielpen niet.
Ff kort vraagje, hebben jullie het ook op een gewone stoel?
Ik namelijk wel... zit nu dus ook op een kussen aangezien ik al een tijdje zit en de ellende dan begint
.
! jeanette schreef:Hiero nog zo een die regelmatig haar achterste stuk had gereden. Ben beter gaan zitten en heb een seatsaver. Voor mij was dat gelukkig voldoende. Rij nu al 2 weken zonder de seatsaver en het gaat nog steeds goed. Misschien was het bij mij toch een kwestie van eelt kweken op mijn achterste.
. ook niet leuk hoor, daar niet van
.
). jeanette schreef:Ben blij dat ik daar geen last van heb. Als ik jouw verhaal zo lees. Geen pretje en ik zou ook geen oplossing weten. Toch zoals Sonja al schreef maandverband in je onderbroek plakken. Blijf het topic nog wel volgen. Ben nl wel benieuwd met welke oplossingen men komt.
) dan een maandverband.
?
.radicalM"]
[quote="ingeo schreef:bij lichtrijden heb ik er idd het minste last van (op het ogenblik zelf dan tenminste) - maar als ik 2 -3 uur ga rijden moet ik ook stappen/galoperen natuurlijk.
Uhm...even een vraagje...heb je altijd (ook al rij je bijvoorbeeld een half uurtje) "last". Als ik even niet gereden heb en ik stap er gelijk voor een buitenritje van 2/3 uur op, dan zit ik ook 'niet echt lekker meer'.
Misschien is het handig de "zadeltijd" op te bouwen, te stoppen voordat je pijn krijgt?
ik heb altijd last, vanaf de eerste minuut - als ik correct zou zitten, dus echt diep, en niet met een ronde rug, dan mag ik er eigenlijk wel meteen af
.
. en daarna eindig je dus zoals anya beschreef : in trouble dus
.
! 
laukjefreak schreef:@Steaming ik dnek niet dat xono maandverband nogdig heeft laat staan voor zich zelf in huis heeft
@yvvv lijkt mij oo beghoorlijk banketstaaflig! ( moet je speciaal maandverband kopen )
@ topic starter (ben de naam kwijt) ik heb er godzij dank zelf nooit last van! maar kan me voor stellen dat je wil uitkijken ivm slijmbeurs ontsteking! umzz mischien moet je meer vet eten bij de mac? aangezien een bontje en zo niet helpen! neej zonder gekheid ik heb zitten denken mischien dta je met een engelse rijbroek met leren zitvalk minder last hebt?
!
. Saar4 schreef:Ik rij dan wel geen western maar ik heb hier ook ontzettend last van op mijn springzadel. Dat is een hard plat ding en ik ben nogal "bottig" . Niet de ideale combi dus.
Op mijn dressuurzadel heb ik er veel minder last van maar die heeft ook een veel zachtere zitting. Is een ander, zachter zadel geen optie? Ik heb niet alle reacties even goed gelezen dus ik weet niet of het al genoemd is. Heb je hier op alle zadels evenveel last van?
.
. Liesbeth schreef:Heb je niet een lichte hernia? Ik heb zelf jaren lang last gehad van m'n linker zitbeenknobbel, zo'n zeurende pijn weet je wel, met rijden, met fietsen en met te lang zitten, bleek uiteindelijk dat ik een hernia had, ben daaraan behandelt door een manueel therapeut en heb sindsdien veel minder last van die zitbeenknobbel.
Misschien zit het probleem wel in je rug, t'is maar een ideetje.
Succes met het oplossen van je zitprobleem.
Liesbeth
- loop er ook al jaren (met tussenpozen) mee bij een osteopaat. ik heb geen hernia, maar ik heb aan de overgang bekken/ruggengraat rechts een overbodig gewrichtje zitten, dat er links niet zit (= normaal). daardoor heb ik een aangeboren en blijvend balansprobleem, dat constant door mijn spieren moet worden bijgestuurd; vooral met paardrijden (iig erná) geeft dat vaak serieuze spierproblemen. maar daar kan naar het schijnt verder niks aan gedaan worden
.
.
!