[WN] Denkgroepje en bokt-ideeen: vervolg?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Roos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 08:46

En heeft er iemand van de WRAN bij gezeten om plannen concreet te maken?

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 08:50

Moet dat dan Cool
Dat was/is de opzet niet.
De opzet was/is om te proberen iets op gang te krijgen.

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 08:54

hoe kan je het niet eens zijn met de samenstelling , als je die niet weet

we zitten hier met z'n allen op bokt de laatste tijd hard mee te denken, over verbeteringen en veranderingen.
ook dat kost tijd en energie.
die wil ik er best instoppen hoor.

maar dan is het ook fijn om te weten wat er met die ideeën gedaan wordt.
want ik had begrepen dat er wat mee gedaan ging worden. maar ik denk dat ik dat helemaal fout begrepen heb Bloos

naar de mesthoop hoeft het niet hoor. topic zakt vanzelf naar onderen.
Laatst bijgewerkt door Jos op 30-11-04 08:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 08:55

Ja er hebben meerdere mensen van de Wran bij gezeten
ik ben bijvoorbeeld Wran-lid Lachen
Sonja is ook Wran-lid Lachen

Dus er heeft iemand van de Wran bij gezeten Lachen
En zie verder de laatste zin van het antwoord van Blaze hierboven.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 08:56

Ik niet Cool

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 08:57

Jos schreef:
maar dan is het ook fijn om te weten wat er met die ideeën gedaan wordt.

naar de mesthoop hoeft het niet hoor. topic zakt vanzelf naar onderen.
Die ideeen worden ingebracht Lachen
Net als de ideeen die op bokt worden neergezet.
Dus is het heel zinvol als er zoveel mogelijk wordt nagedacht.

Ik heb nl. beloofd om een soort uittreksel van alle ideeen en genoemde voor- en nadelen te maken (het staat nu een beetje soepzootje door elkaar in allerlei topics Lachen ). En die dus naar het Wran bestuur te sturen.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 08:58

Maar moet toegeven dat ik het een poedersuiker titel vind.
Maar tevens moet ik ook toegeven dat ook ik vond dat er soms een beetje calimero achtig wordt gereageerd Zij zijn groot en ik is klein! Cool
Laatst bijgewerkt door Rob_H op 30-11-04 09:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 08:59

ik heb de titel veranderd Lachen

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 09:01

Wat eh P.O.E.D.E.R.S.U.I.K.E.R. Blaze Lachen

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 09:18

Grappig dat er nu weer ineens reacties van mensen komen die in alle talen hebben gezwegen op andere topics.
Juist de mensen die brainsessies houden zouden hun visie moeten geven op dit soort belangrijke zaken.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 09:21

Vera dat is geen aardige opmerking Boos!
zowel Sonja als ik hebben meer dan ons deel aan reacties gegeven. Ook Blaze heeft uitgebreid meegesproken. Totdat er ander zaken aan de hand waren. Zie hiervoor topic over Hicky.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 09:26

Sorry maar ik ben daar ook een beetje teleurgesteld in.
Overigens hebben zowel Sonja als Blaze geen reactie geplaatst op ons topic van de worldshow. ( of ik moet er finaal overheen gelezen hebben, dan mijn oprechte excuses!).
Tevens mis ik ook reacties op je topic over inrij-arena van bepaalde mensen.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 09:30

Sonja heeft daar wel degelijk gereageerd.

Ik heb het topic gestart omdat ik het naar aanleiding van jouw topic wel een heel fraai moment vond om eens bij die regel stil te staan. En omdat er al een paar regel-topics op bokt stonden ben ik in dezelfde stijl doorgegaan. Maar het topic is op mijn initiatief. Er is hierover niet gesproken in het groepje.

Bovendien is dat groepje geen status aparte of zo. Er komt van Bokt net zoveel nuttige en zinvolle informatie. Waarvan dus de bedoeling is dat dat ook bij het bestuur terecht komt.

Daarom ook steeds: probleem en mogelijke oplossingen.
Want aan alleen het probleem benoemen heb je niks. Daarmee verandert er niks.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 09:32

Het bestuur leest ook mee op bokt...

We pb-en wel even verder, lijkt me slimmer.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 09:34

PB Prima! Maar ik ben blij dat het bestuur meeleest. Dat vind ik alleen maar positief. Wat wil je nou nog meer dan een betrokken bestuur Lachen

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 09:55

Goedemorgen,

Nadat westernworld een topic gestart was, westernvereniging die…………???????????, Zijn er via dit topic een aantal mensen bij elkaar gekomen. Dit groepje mensen, met verschillende achter gronden, hebben elkaar gevonden, mede omdat er een gedeelde visie was, dan wel niet raakvlakken waren, over bepaalde onderwerpen.

Zoals Anya aan heeft aangegeven, is het moeilijk om een groep mensen bij elkaar te krijgen, om ergens samen te komen, tijd datum en natuurlijk de locatie van afspreken, wordt moeilijker wanneer de groep te groot wordt.
Ook is het een gegeven feit, dat als je ergens mee start, de opzet daarvan beter kan gebeuren in het klein, zodat de grote lijnen die er gevolgd gaan worden, duidelijk zijn.

Het is nooit de bedoeling geweest om mensen uit te sluiten, en hoop dat dit ook niet zo over komt. Wel heeft het één en ander al geleid tot discussies, dus brainwaven wij eigelijk allemaal al mee. De inbreng van De Heren Trel en Knol, heeft er toe geleid, dat plannen en of wensen die er zijn, om deze BV op de komende AVL in te dienen, goed onderbouwd moeten worden.

Eén discussie stuk is BV wat is nou een beginner. Is een beginner nou iemand die voor het eerst uit komt bij de beginners, of is dit iemand die begint met paard rijden.
Nu ik zelf bepaalde topics terug lees, denk ik dat het hier al tussen bepaalde personen die mee doen aan de diverse discussies, fout gaat. Voor mijn is een beginner, iemand die met paard rijden begint, terwijl de ander deze naam hangt, aan een bij de Wran startende ruiter bij de beginners.

Dit noem ik even als voorbeeld, omdat ik denk, als dit wel duidelijk geweest zou zijn tijdens de diverse discussies die gevoerd zijn, het één en ander, niet geleid had tot een verhitting in bepaalde onderwerpen.

Dus uiteindelijk ben ik er zeer in mijn sas mee, dat ik deel heb mogen uit maken, van de door Bokt ontstane brainwave. Bestaand uit fantastische mensen, die maar één zorg delen.
Het mogelijk houden, zodat iedereen die western zou willen rijden, ongeacht ras en of niveau, dit georganiseerd te laten doen.
Vele mensen die nu beginnen, dus even voor de duidelijkheid, dan bedoel ik niet de beginner bij de Wran, zouden beter af kunnen zijn, als zij door de welwillende amateur begeleid mogen worden. Dit omdat de ervaring geleerd heeft, dat er al heel wat paarden naar de kl*t*n geholpen zijn, omdat deze ruiters zich niet meteen melden, bij een tot de professionals behorende groep.
Het moet toch mogelijk zijn, om dit op een dusdanige manier af te kaderen, tussen de amateur en professionals omdat de laatst genoemde groep, ook niet zit te wachten, op de nu fout begonnen beginner, de echte beginner dan hè.

Wij zijn ook eens begonnen, FOUT begonnen. En ik hoop dat het met een wat bredere aanpak, minder beginners fout beginnen. En dan bedoel ik weet niet, die beginner die bij de beginners start..

Dus uiteindelijk, is er niks geheimzinnigs aan. En zou je dus kunnen PROBEREN, dat het erin geslopen door schade en schande wijs worden, deels tot het verleden zou kunnen gaan behoren. En dat wil bijna heel Bokt.

Vriendelijke Groeten Peter Vet.

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 10:42

dus peter,als ik het goed begrijp wordt dit dus een soort "status aparte"voor mensen die denken dat ze kunnen rijden, maar het nog niet echt kunnen maar het zo mooi vinden om een blauw lintje boven hun bed te hebben hangen en daar moet een aparte klasse voor in het leven worden geroepen?
zou het niet handiger zijn om op de manege's zelf een wedstrijd voor die mensen te organiseren, daar de beste uit te selecteren door middel van punten te geven door een juryover een geheel jaar en die dan uit te zenden als beginner naar wedstrijden, zo gaat het bij elke sport club. je schift dan onderling het kaf van het koren.
maar dan moet je ook bij de officele wedstrijden de mensen in de beginners starten en het altijd zo spelen dat als ze zien dat ze het aantal punten gaan halen om door te stromen naar de amateurs de laatste wedstrijden niet starten en zo weer het volgende jaar beginners kunnen starten, ook uitsluiten van wedstrijden. want die zijn het ook alleen maar te doen om de lintjes maar niet het lef hebben om in de amateurs op hun bek te gaan tegen ruiters die beter zijn als hun. maar dat is waarschijnlijk een andere discussie

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 10:48

vera schreef:
Overigens hebben zowel Sonja als Blaze geen reactie geplaatst op ons topic van de worldshow. ( of ik moet er finaal overheen gelezen hebben, dan mijn oprechte excuses!).
Tevens mis ik ook reacties op je topic over inrij-arena van bepaalde mensen.

In beide topics heb ik niet gereageert omdat ik geen zin heb om uit te leggen dat ik er anders over denk en dat ik bepaalde dingen die gedaan worden bekijk vanuit een ander standpunt als dat van de penny Cool

Roos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 10:58

Misschien willen we dat andere standpunt ook gewoon lezen, niet iedereen hoeft het eens te zijn en niet iedereen hier op bokt heeft een pennybril op Cool

PeppySan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 10:58

In de volgende WHW komt een verslag van die brainwave.
Om de WHW de kans te geven dit te publiceren zal ik het hier nog niet neerzetten.

Niemand wordt uitgesloten van meedenken in die boktbrainwave en niemand moet zich dan ook persoonlijk beledigd voelen omdat er toevallig een aantal mensen erin geslaagd zijn wel bij elkaar te komen. Volgende keer zitten er weer anderen zodat we allemaal mee kunnen denken. Verder worden alle ideeën in de topics in de gaten gehouden dus iedereen denkt mee!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 11:16

Blaze schreef:
In beide topics heb ik niet gereageert omdat ik geen zin heb om uit te leggen dat ik er anders over denk en dat ik bepaalde dingen die gedaan worden bekijk vanuit een ander standpunt als dat van de penny Cool

Oh, ik wist niet dat je alleen maar op beide topics mocht reageren als je een pennybril op had.
Stom, dan had ik ook niet moeten schrijven.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 11:28

piggeljay"]
dus peter,als ik het goed begrijp wordt dit dus een soort "status aparte"voor mensen die denken dat ze kunnen rijden, maar het nog niet echt kunnen maar het zo mooi vinden om een blauw lintje boven hun bed te hebben hangen en daar moet een aparte klasse voor in het leven worden geroepen?
[/quote]Nee, het gaat erom, dat deze mensen vanaf het beginne, op de juiste manier beginnen te rijden. Ik heb het niet over wedstrijd rijden, daar straten al beginners in, die verkeerd begonnen zijn., anders hadden sommige daarvan nog wel even gewacht met starten.
Dus ik zeg nu eigelijk, dat als deze startende beginner iemand naast hen hadden staan, die gezegd zou hebben, ga eerst eens leren in het zadel te zitten voor je aan een wedstrijd starten denk, dat er minder verkeerde beginners zouden zijn.. En dan heb ik het nu alleen maar over het zitten.

[quote="piggeljay"]
zou het niet handiger zijn om op de manege's zelf een wedstrijd voor die mensen te organiseren, daar de beste uit te selecteren door middel van punten te geven door een juryover een geheel jaar en die dan uit te zenden als beginner naar wedstrijden, zo gaat het bij elke sport club. je schift dan onderling het kaf van het koren.
[/quote]Hier gaat de discussies over. Maar wil de opmerking daarbij wel maken, dat als je nog niet klaar zou zijn, of te weinig punten zou hebben, dat je dan per definitie NIET tot het kaf behoort.

[quote="piggeljay schreef:
maar dan moet je ook bij de officele wedstrijden de mensen in de beginners starten en het altijd zo spelen dat als ze zien dat ze het aantal punten gaan halen om door te stromen naar de amateurs de laatste wedstrijden niet starten en zo weer het volgende jaar beginners kunnen starten, ook uitsluiten van wedstrijden. want die zijn het ook alleen maar te doen om de lintjes maar niet het lef hebben om in de amateurs op hun bek te gaan tegen ruiters die beter zijn als hun. maar dat is waarschijnlijk een andere discussie
En dit wordt nu in het breed, overlegd. Mede door de discussies die hierover te lezen zijn geweest. Maar goed, dat heeft natuurlijk tijd nodig.

Frayba

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 11:59

Blaze schreef:
Als de leden er straks over mogen stemmen of er aan amateurs wordt toegestaan om beginners "op het juiste spoor" te helpen, vind ik het juist wel erg interessant om jouw mening te horen over deze onderwerpen, als, zeg maar, kandidaat lesgeef-amateur.

En zeker als die afwijkt van de "Penny", want dat is mogelijk straks een groot deel van je klantenkring...

Groeten,

Chris.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 12:24

Blaze juist jij, als brainstormsessiebezoeker-en-daardoor-deskundige zou een visie moeten geven aan alle Penny-meisjes, kennelijk hebben zij die hard nodig om de realiteit onder ogen te gaan zien!

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 12:25

Frayba schreef:
Als de leden er straks over mogen stemmen of er aan amateurs wordt toegestaan om beginners "op het juiste spoor" te helpen, vind ik het juist wel erg interessant om jouw mening te horen over deze onderwerpen, als, zeg maar, kandidaat lesgeef-amateur.

En zeker als die afwijkt van de "Penny", want dat is mogelijk straks een groot deel van je klantenkring...

Groeten,

Chris.
Volgens mij hebben wij er nu twee op bokt die heel Cool bezig zijn. OK dan!