Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
holly schreef:Maar SM, ben je dan wel een goede instructeur?
Al heb je nog zo'n mooi papiertje voor het engelse, al heb je nog zoveel lessen genomen voor het western, weet je dan toch genoeg om op de juiste manier les te kunnen geven?
Of als ik als niet westernruiter toch les wil geven, dan moet ik eerst goed genoeg kunnen rijden om een cursus te doen. Dat wil dus zeggen dat ik mezelf eerst op rijgebied enorm moet uitbreiden om les te kunnen geven, maar wat nou als ik het rijden zelf helemaal niet interesant vind? Dan ook maar meteen niet lesgeven? Ik ben het er wel mee eens, dat je op rijgebied zelf het eerst ervaren moet hebben, maar waarom de eis dat je vrij goed moet kunnen rijden?
Christina, zou idd een leerzame trip zijn, maar zo word het "vak" les geven wel erg duur.
Sugarmiss schreef:@Holly: hoe kun je als lesgever iets aan een leerling overbrengen als je zelf niet de ervaring op het paard hebt ?? Je moet toch kunnen overbrengen hoe iets voelt (de reactie op een hulp), dit kan toch nooit alléén technisch (uit een boek) zijn
holly schreef:Ik bedoel eigenlijk dat de eis voor meedoen aan de cursus best hoog ligt. Tenminste zo lees ik het. Ik lees erin dat je erg goed moet kunnen rijden, maar dat kan ik natuurlijk ook fout lezen.
Stel dat ik interesse heb ik het lesgeven, maar niet in het rijden zelf.
Daarmee bedoel ik dan het niet elke week op een paard stappen om hogerop te komen, maar gewoon zo heel af en toe wel zin hebben in een bosrit voor de ontspanning. Daarvoor heb je dan alleen de basis van het western nodig. Dat wil dus zeggen dat je daardoor dus nooit een goede instructeur zal worden, en ook nooit aan de cursus deel kan nemen?
Christina schreef:Ik vind dat een goede trainer ook zelf regelmatig les moet nemen.
Mac schreef:Naast de punten die anderen noemen, vind ik dit toch ook wel een belangrijk punt! Er zijn legio trainers die zelf niet naar andere trainers toegaan, omdat de lesklanten daar vreemd tegenover zouden staan. Zo van "onze trainer weet het zelf allemaal niet". Ik vind dat een verkeerde instelling. Iedereen heeft nog wat te leren. Ik zou het dan ook helemaal niet verkeerd vinden als trainers eens een clinicje bij elkaar deden of als trainers hun horizon eens zouden verbreden bij een andere discipline.
stormpje schreef:Nee,met alle respect ik denk het niet! Als ik je stukje goed begrijp?!
*Je zegt ik heb geen zin om iedere week op een paard te klimmen.
*En eigenlijk ook niet om een cursus te volgen.
Hoe kun je dan wel gemotiveerd les geven als je je zelf niet eens kunt motiveren om op een paard te klimmen of een cursus te volgen?
holly schreef:Nee dat is niet zo, je HOEFT niet te presteren, maar je moet wel redelijk kunnen rijden wil je kunnen overbrengen aan je leerlingen wat je met een bepaalde oefening wilt bereiken.Ik zeg het misschien even krom, mar het zou dus betekenen dat iemand die geen interesse heeft om te presteren in de sport, ook geen instructeur zou kunnen zijn.

PeppySan schreef:Over prijzen van lessen heb ik niet zoveel te melden. Ik vind dat sommige trainers veel te veel vragen, maar blijkbaar zijn er mensen die het betalen willen.
Het is iig niet zo: hoe duurder de trainer, hoe beter de lessen.

Kornelius schreef:Moet je voor de grap maar eens goed opletten op wedstrijden. Er zijn trainers die meteen de koppen bij elkaar doen duiken; pssstpsssstpsssstpssssst. Roddel en achterklap.snappiknie