[WN] wat is voor jou de ideale westernmanege?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

WSW

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 12:38

Alle tips gelezen!!!
Ik ken dit Utopia, althans voor 99%!!!
Maar mag er niets over zeggen, want dan ben ik met recht commercieel bezig!
Maar wil wel toevoegen dat alles bij elkaar wel rendabel kan zijn.
Heeft een zeer goed beleid nodig, en voor "westernworld": mocht je inspiraties hebben om iets te beginnen, dat blijkt namelijk uit al deze vragen, dan zou je zelf antwoord moeten kunnen geven op al de door jou gestelde vragen anders weet je zelf nooit hoe je het bedrijf gaande moet houden.
Goed commercieel inzicht en je vakgebied kennen is namelijk een pré in iedere branche.
Groet,
diana

spotless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 13:23

WSW schreef:
Alle tips gelezen!!!
Ik ken dit Utopia, althans voor 99%!!!

Ik ook Knipoog maar ik wou niet opscheppen... Cool

Steaming

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 14:14

Citaat:
sonita schreef:
dus als ik het goed begrijp willen jullie een bedrijf dat rendabel is.
wat zo veel paarden heeft dat ze niet te vaak hoeven te werken.
wat zo veel land heeft dat ze ook allemaal ruim naar buiten kunnen.
waar je wel op een hand kan rijden, maar dan wel op een trens.
waar niet zo maar iemand les geeft, die dus per onderdeel,weet waar over zij/hij weet waar het over gaat.

ik ook.

Utopia dus

Voldoet die ranch in Makkinga toch aardig aan A OK dan!

westernworld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 15:55

is aardig zoals de wensen hier neergelegd worden,een ideale manege,
nu de hamvraag:
wat zou dan de uurprijs moeten zijn van een les,uiteraard door een deskundig persoon,pensionprijs is afhankelijk van regio.

wil het niet hier neer zetten,mag je het ook in een pb sturen.

rinus

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 16:19

Oh deze vraag is niet voor mij, maar ik beantwoord hem toch Knipoog

Ik ben dus een "arme ruiter". Mocht ik op een manege willen rijden, dan zou ik dus niet kunnen kiezen voor een manege die duurder is als andere vanwege de "extra's" die er geboden worden Knipoog
Ik zou dus kiezen voor een manege waar men een prijs hanteerd die eigenlijk standaard word gekozen op een manege. (wat betaal je op manege's in de buurt)
Wat mij alsnog die extra euro zou laten betalen, is dat ik graag op een manege zou willen rijden waar ik ook echt het idee van heb, dat ik vooruit kom.

Qua prijs durf ik geen bedrag te noemen, omdat ik geen westernruiter ben, dat laat ik dus aan andere over.

Om er meteen een extra gegeven aan vast te plakken, ik zou denk ik niet meer als een kwartier, tot half uur in de auto willen zitten ervoor.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 16:22

Max.10 euro per uur(dit is in Utopia)

tussen de 40 en 50 euro per uur is normaal in de echte wereld
(heb het ff over prive les)
Groeps les zie ik totaal niet zitten(maarja wie ben ik Cool )

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 16:45

Ik betaalde f 50 ,- per uur voor prive les aan huis en voor de engelse priveles van mijn dochter nu € 12,- per half uur.
Ik denk voor een groepsles ook aan ongeveer de laatste prijs. Met eigen paard misschien een beetje lager, maar dat hangt ook van de faciliteiten voor de eigen paarden af. Als daar rekening mee gehouden wordt, mag het gewoon gelijk zijn.

Ik zie een groepsles wel zitten, afhankelijk van de grootte van de groep ( 4/5 personen?). Vroeger reden we met 8 man/vrouw in een 20 x 40 bak en dat is te veel. Per 4 galopperen en de rest line-up kletsen.
Voordeel van groepsles is dat je even wat kunt uitproberen van wat je net uitgelegd hebt gekregen. Kun je daarna weer verder vragen van "waarom......". En van wat je een ander ziet doen, leer je ook weer.

Skuye

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 17:18

2 grote binnenbakken *LOL* ( denk aan lok. bunschoten ) met heel leuk de kantine tussenin maar dan nog wel loopruimte tussen de kantine en de bak en dan de kantine zelf nog iets hoger plaatsen ivm vanuit de kantine in de bak kijken, en dan nog een indoor longeerbak/roundpen ( of bijde Knipoog ) de lokatie op de grens van zeeland en brabant ( bergen op zoom OK dan! zoiets ),en dan de rest ( stallen en strodorpen en "feestzaal/zalen" Party!! Haha! )een beetje kwa grote : marienheem, met wel iets meer vaste stallen nog, ( en het liefst ook die vrijwilligers wat een super mensen zeg !! OK dan! ) en dan een aantal van die "centerparks huisjes" daar weer omheen voor de lange weken/weekenden ( hopelijk maandelijks ) voor het comfor Dromen en vooral niet te vergeten de gezelligheid voor de ruiters, en dit alles het liefst ook betaalbaar voor de "gewone recreatieve sporter" zo dat lijkt mij echt gaaf !!
(Stiekum dus eigenlijk: al het goed van bunschoten - marienheem - en centerparks gecombineerd + hier en daar wat extra's )
Zucht als ik toch eens tientalle miljoenen had ........................ )
Laatst bijgewerkt door Skuye op 04-11-04 17:25, in het totaal 1 keer bewerkt

westernworld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 17:23

hahahahahahahahahahahahahahahahaha
hahahahahahahahahahahhaaahahahahhah
tis dat ik in een goeie bui ben,je weet waarom whiz

Skuye

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 17:26

Bloos Bloos Bloos Bloos Haha!

Skuye

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 17:27

oh ohoh , bijna vergeten, een goede trainer !!!!!!!!!!!
( niet minder belangrijk !! )

vigel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 20:43

Geweldig Whiz ik schrijf me gelijk in bij die manege
Maar helaas die zal er wel nooit komen
Wat wil ik zien in een goede western manege
Als manege ruiter zou ik willen lessen in een groep voor 10.00 a 12.00 euro per uur
Op paarden die western getraind zijn en goed verzorgd worden en ook wil ik les van een instructeur waar ik iets van kan leren
veel verschillende lessen zoals trail, horsmanship proefjes en alle andere verschillende disciplines in de western sport

Als pension klant wil ik een goede verzorging van mijn paard
Ook wil ik niet dat er maar door jan en alleman gevoerd wordt te vaak heb ik kinderen zien voeren omdat ze daarmee een colaatje kunnen verdienen ( jij bent lief en jij krijgt 2 scheppen, jij bent niet lief jij krijgt 1/2 schep)

Voor de rest wil ik dat deze manege gerund word door mensen met een passie voor de paardensport en de paarden

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 15:04

Sonja schreef:
- Instructie: iemand die de sporen verdiend heeft. Diploma's boeien me niet zo, maar ik wil niet de eerste de beste loslopende wannabee in de bak.
- Paarden: zouden van mij geen quarters hoeven zijn, maar graag wel fatsoenlijk western gereden. Minimaal netjes op 1 hand rond te sturen.
- Paardenhouderij: ik wil (ook voor manegepaarden) dat 't spul elke dag vrij los komt.
- Tuig: degelijk westerntuig. Graag normale trensen voor de lessen en geen shanks dan wel twisted rotzooi.
- Sporen pas nadat men ze verdiend heeft ivm het afstompen van de paarden
- Max 8 paarden in een 40*20 bak
- Slidingbodem is mooi maar niet noodzakelijk
- Max 3 uur lopen per paard per dag (rekening houden met uitval!)
- Gelegenheid voor extra activiteiten, zoals clinics en (onderlinge) wedstrijden
- Fatsoenlijke boxen (op 1 of andere manier zijn het vaak westernstallen waar paarden in veel te kleine hokken worden gestopt) Minimaal 3x3.
- Kantine voor een warm bakkie na het rijden. Hoeft niet luxe, wel gezellig.

Zo'n stal zit in Sterksel! En ik lieg niet. Hihi.

K@rin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 13:21

Nou nou, dan is er de afgelopen maanden wel wat veranderd in Sterksel.

Persoonlijk zou ik eerder 1x per 14 dagen een goede les van 25 euro gaan volgen, op een goed geschoold paard, dan dat ik voor 12,50 euro iedere week op een paard kan lessen dat of afgestompt en dwars is, of ook voor engelse lessen gebruikt wordt of dergelijks. Of dat je les krijgt van de eerste de beste recreatieruiter die toevallig voorhanden is en die zich na 2 lessen al gauw instructeur gaat noemen.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 18:43

K@rin schreef:
Nou nou, dan is er de afgelopen maanden wel wat veranderd in Sterksel.
Ik rij d'r sinds vorig jaar en toen was het toch ook al zo. Hoewel, ik heb ook wel negatieve dingen d'r over gehoord maar dat was iets van 5 of 6 jaar terug. Ik kan het je nu echt aanraden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 21:40

Zullen we weer terug gaan op het onderwerp van Westernworld en niet over bepaalde stallen in het bijzonder hier gaan uitwijden Haha!

majorca88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 19:55

Voor mij zijn de volgende dingen belangrijk voor een perfecte manege!!
- Ruime stallen waarin de paarden zich goed kunnen bewegen!!
- Paarden van allerlei niveau's zodat er eigenlijk voor iedere ruiter eentje
bijzit.
- Buiten-/Binnenbak
- Paddock, Grote wei, Longeerbak
- Ruimte om buiten te rijden.
- Minstens 1x per jaar wedstrijdje
- Verschillende disciplines ( misschien ook het `engelse´ rijden!)
- Heel veel lieve paarden!!
- niet te grote groepen want dan krijg je te weinig aandacht
- Er moet een leuke kantine zijn waar je ook bijv. een tosti ofsow kunt
krijgen en iets te drinken voor een faire prijs!!
- `Buiten stallen´ zodat de paarden naar buiten kunnen kijken en niet
alleen naar elkaar staan te kijken!!
- Het liefst gekwalificeerde instructeurs( trices)