Cassidy schreef:Wilde hetzelfde neerzetten als Sablou. Doe je paard een lol en rijdt met zadel (mits het past, en anders zorg voor een passend zadel)
En Sablou, ik dacht dat Diane helemaal geen zadel verdragen kon?
Je dacht correct...
Ik heb haar na de geboorte van Jerry ruim 1 1/5 jaar zonder zadel gereden, omdat we niets als problemen met ht zadelen hadden. Dat heeft ze meegekregen uit USA, waarschijnlijk haar ribbenkast in elkaar getrokken.... Als het zadel er eenmal op lag (na veel draaien en weglopen) ging het wel...totdat er een reden tot paniek was: dan pompte ze zich op en ging het - waarschijnlijk door de pijn - helemaal fout.
Na de geboorte van Chaine (haar 2e) heb ik het een beetje afgewisseld. Dat ging niet altijd lekker, dus afwisselend met/zonder.
Nu na de geboorte van Shadow -haar 3e (inmiddels 5 maanden)- schetst mijn verbazing, dat ik haar tot op heden zonder enig probleem kan zadelen. Ik ben daarbij wel heel erg voorzichtig hoor. Laten we maar bidden dat het allemaal goed komt. Misschien heeft deze zwangerschap iets "geholpen".
Ergens had ik bij het zonder zadel rijden vaak het gevoel, dat ze merkte dat het zonder zadel voor haar zwaarder was, dan met zadel. Misschien is dat ook een zetje in de goede richting.
Hopen en geduld hebben. Ze is het waard. Welk paard loopt na ruim een half jaar (incl bevaling) zo een pattern zonder ook maar een keer te weigeren of naar te doen. Alsof ik er dagelijks op had gezeten.....
MVG Louis