[WN] Bryants Jake

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 20:36

jeddah schreef:
Ik niet echt, veel van oude paarden vind ik niet mooi en niet in het hedendaagse ras passen, ik ben er gewoon voorstander van de boeken eens te sluiten.

Ben ik het mee eens. Ja, ik vind dat engels volbloed een hoop beweging terugbrengt in het Quarter en Paint stamboek. Ik ken een aantal appendix quarters en paints en die kunnen toch lekker bewegen! Houd ik wel van Lachen

EmmaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 20:37

en wat wil je daar mee zeggen? Lachen jeddah

DJQuarter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 20:38

Okee niet alle foundation paarden zijn mooi maar dat geldt bij elk type... En wij zijn gezegend met een paar geweldig mooie knollen! OK dan! Vingers aflikken

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 20:39

DJQuarter schreef:
Ik vind die oude typetjes juist wel mooi, zwaar bespierde benen, dikke nekjes... Ieder zijn smaak...Nou vind ik ieder paard dat in evenwicht is wel mooi moet ik eerlijk zeggen...

Ik denk dat Jeddah hierop reageerde, emma Lachen

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 20:40

emmelske schreef:
en wat wil je daar mee zeggen? Lachen jeddah

Sorry, mijn reactie was op de reactie van DJ bedoelt, ik had haar moeten quoten, was NIEt richting Tinkers bedoeld!! Haha!

DJQuarter

XoNo schreef:
Ben ik het mee eens. Ja, ik vind dat engels volbloed een hoop beweging terugbrengt in het Quarter en Paint stamboek. Ik ken een aantal appendix quarters en paints en die kunnen toch lekker bewegen! Houd ik wel van Lachen

Dat is ook wel weer zo! Ze brengen net dat beetje souplesse en swung in de drafjes! De quarters zijn nogal vlak van gang om het zo maar even te noemen, tenminste veel daarvan.

EmmaK

o okee Bloos Bloos
Laatst bijgewerkt door EmmaK op 27-10-04 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 20:42

XoNo schreef:

Ben ik het zeker mee eens, maar om dat te gaan roepen, Oh wat is de Quarter veelzijdig! Vind ik zo stom, een Fjord wordt ook veel veelzijdiger als je die met een TB kruist!!

We hebben het bloed nu "binnen" laten we de boeken een keertje sluiten!

(overigens een van mijn favo Paints is ook een 1/2 Tb: http://www.honeybearfarm.com/HBFIronMan_Frame.htm )
Maar ik zou er niet mee willen fokken, omdat ik juist vind dat we de TB eruit moeten laten...

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 20:45

Oja, die ken ik wel Lachen Leuke hengst
Verder ben ik het wel met je eens.

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 22:02

Dat Quarter Horses niet bewegen kunnen kan ik me behoorlijk over opwinden, dit heeft niets met het ras te maken maar met de keuze van ouderdieren!!

Als fokkers daar niet op letten kan je het het ras niet kwalijk nemen.

Bij mijn Reiners heb ik bewust op beweging gelet, niet alleen hoe atletisch ze zijn maar zeker ook hoe ze draven. Mijn eerste veulen heeft twee geweldig dravende ouders, ik kan niet ontevreden zijn met het resultaat!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 10:05

Ods schreef:
Dat Quarter Horses niet bewegen kunnen kan ik me behoorlijk over opwinden, dit heeft niets met het ras te maken maar met de keuze van ouderdieren!!

Als fokkers daar niet op letten kan je het het ras niet kwalijk nemen.

Rustig Ods, dat zeggen we ook niet Lachen Het is niet de schuld van het ras, zeker niet, maar de fokkers. Daarom ben ik ook blij dat er nog steeds paarden zijn die wel lekker kunnen bewegen

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 13:21

Ik ben rustig Xono Bloos Maar het ras wordt er wel degelijk op aangekeken, lees maar terug in dit topic en de vele andere Dat is jammer.

Voor een goeie beweger moet je gewoon even zoeken. En dan heb ik het over de Reiners en Cowhorses.

Voor Pleasure en Hunter is het moeilijker, omdat je daar juist het vele TB bloed tegen komt. Dat wordt het echt Appelen en Peertjes vergelijken.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 13:33

Oef nee, die Jake is niet mijn type. Zwaar waar het naar mijn mening licht en elegant moet zijn en iel waar de massa mag zitten. Hier zou ik niet mee willen fokken (afgezien van zijn kleurtje dan, want dat is natuurlijk geweldig!)

Overigens vind ik Iron Man nog behoorlijk goed in het type staan, ook al is hij half TB. Maar wie bepaalt wat het type is? Zolang die bijna-TB's het goed doen op de wedstrijden, blijven ze komen hoor. Dan moet je een soort keuringssysteem in gaan bouwen voor de rassenshows, zodat niet in het type staande paarden eruit worden geknikkerd. Maar wederom: da's zo moeilijk te bepalen. En anders het stamboek op slot gooien, ja ... andere vraag daarover: is er genoeg bloed aanwezig om hiermee verantwoord verder te komen?

Ik snap best dat mensen terug willen naar het Foundation type, maar ook daar wordt weer behoorlijk krampachtig over gedaan. Krijg je weer een opeenstapeling van dezelfde bloedlijnen ... ook een dood spoor, lijkt me.

14cecile14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 13:41

ik vind het net een tinker :S

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-04 13:41

Ik ben ook voor het sluiten van het stamboek, APHA of AQHA, of een serieuze selectie toe te passen op de TB's die dan wel ter dekken worden toegelaten. Hoe blij ik ook ben met de persoonlijke vrijheden die de fokkers in beide gevallen hebben, zo gevaarlijk vind ik het ook.

EmmaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 14:04

14cecile14 schreef:
ik vind het net een tinker :S

haha dan zijn wij dat met elkaar eens Knipoog Haha!

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 14:13

Ik ben ook voor het sluiten van de boeken, ik denk dat we (een tijdje geleden al) op een punt zijn gekomen waarmee we verder kunnen.

HBF Iron Man vind ik een erg mooi dier, ik kan een Huntertype enorm waarderen, zoals ik elk mooi/correct paard kan waarderen. Of ze nog in het Quartertype staan is een heel ander verhaal.