Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Cassidy uit ander topic schreef:Ik vind het zowieso jammer dat er niet door elkaar gestart kan worden, maar dat heeft gewoon te maken met de regels van de APHA en daar moet je je aan houden als je puntjes wilt kunnen verdienen.Zelfs bij de Paint halter snap ik niet dat er niet tussen de kleurtjes gestart kan worden. Okee, het fokdoel is een paard met vlekken...maar als het geen fokkeuring meer is (zie antwoord van SM) en meer een "kijk eens wat is mijn paard mooi" keuring: waarom dan daar wel het onderscheid maken? Ik weet dat het beoordelen van de bouw van een paard moeilijker wordt met een paard met vlekken, maar een beetje jury moet daar doorheen kunnen kijken.
Alice01"]
waarom ze niet tussen de paints kunnen starten,
[/quote]
[quote="Romkabouter"]
Nee, dat snap ik eigenlijk ook niet. Waarschijnlijk omdat BS niet in het reguliere stamboek mogen ofzo?
[/quote]
Zie mijn antwoord hierboven.
[quote="Sugarmiss"]
Ik denk dat je de halter niet meer moet zien als een 'voorstellen' c.q. een soort keuring van evt. ouderdieren, maar puur als 'kijk eens hoe mooi mijn paard is'. Hier passen ruinen ook prima in.
[/quote]
[quote="Romkabouter schreef:Dat leek mij eigenlijk ook. Een soort geitenkeuring, maar dan met paarden

Citaat:Control RG-020 RG-020. A. 1. Addition to read: All horses registered in the Regular Registry after January 1, 2005, must have one APHA Registered Paint parent (Regular or Breeding Stock registries) and will be identified by a permanent registration number. The Regular Registry shall include:
RELATED RULES: : If this rule passes, delete RG-020. A. 1. c.
Citaat:A. REGULAR REGISTRY.
1. All horses in the Regular Registry will be identified by a
permanent registration number. The Regular Registry shall
include:
c. All horses resulting from the breeding of two Quarter
Horses or a Quarter Horse and a Thoroughbred or two
Thoroughbreds must be parentage verified using DNA
genetic testing prior to registration in the Regular
Registry.
jeddah schreef:Dat is hetgene wat ze eerder van plan waren. Nu is er uiteindelijk voor de Paints niks veranderd, we hebben nu de OPP rule, afgekort van One Paint Parent. Dat betekend dat elke Paint in de "regular registry" 1 Paint ouder moet hebben.
Dus een BS kan 2 niet-paint ouders hebben, zoals een QH of TB, maar kan ook nog steeds 1 of 2 Paint ouders hebben, alleen geen vlekken gekregen hebben.