Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
patriciavg schreef:Nee.. waar ik zelf een beetje mee zit (meteen goed vb) is dat net als op Academy Horse Event er een standje staat van Mylerbitten en dat iedereen van alle leeftijden van het standje af komt met de meest grote ideeen over het bitje. Kinderen van 12 jaar die zoiets aan willen schaffen e.d.
** Dat is iets dat je altijd zult houden. Een kind kan ook sporen aanschaffen, slofteugels, jonge hondjes, slagersmessen etc.
Wordt er uitleg gegeven bij verkoop? Mensen schaffen ook vaak genoeg hulpteugels aan terwijl het probleem met een simpele oefening opgelost kan worden.
** Ja, Myler geeft inderdaad uitleg over de bitten. Bij elk Mylerbit zit zowiezo een boekje met uitleg over de level 1, level 2 en level 3 bitten en met verwijzingen naar de website.
Zo kom ik ook op het gedeelte dat sommige bitjes de vorm van een paardenmond hebben.. maar wordt dit ook gepast en eventueel aangepast? (was er overigens van op de hoogte dat er verschillende soorten bitjes in het assortiment zitten).
** Ik denk dat daar een taak ligt voor bv trainers, maar ook zeker voor de ruiter/koper zelf. Je verdiept je toch in de werking van bv een bit voordat je het koopt? Overigens is bij de meeste Mylerdealers passen en proberen ook geen enkel probleem.
Ik heb sterk het idee dat dit misschien straks weer een mega rage wordt (na hetgeen ik zag op het Horse Event --> alle dagen dat ik op het terrein was) en het weer super verkeerd gebruikt gaat worden.
** Daar doe je niks aan. Dat zul je altijd houden met allerlei produkten. Daar ligt een stuk verantwoordelijkheid bij ouders/trainers van jeugdigen en bij volwassen ruiters en hun trainers zelf.
Vandaar de vraag aan jullie dus hoe en waarom
** Er worden wel regelmatig bittenclinics gehouden. Zo hebben we die wel eens bij (toenertijd) Colinda gehad, en Dennis Roemer heeft nog geen 2 weken geleden ook iets soortgelijks gedaan. Mocht je verdergaande interesse hebben dan de informatie die een GOEDE westernwinkel je kan geven, dan weet ik zeker dat er zowiezo wel wat trainers zijn die je informatie kunnen geven, maar dat je ook wel op clinics terecht kunt.

patriciavg schreef:Kinderen van 12 jaar die zoiets aan willen schaffen e.d.
MightyMike schreef:Ik rijd met een Myler trensje. Op zich qua vorm ben ik erg tevreden hoe het bitje in de mond ligt, alleen het zou niet roesten en dat deed het bitje bij mij na een paar maanden al wel...