[SGW] wel of niet vlechten?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 21:58

Ik doe een andere rijbroek aan, inderdaad omdat ik de spierwitte Ankybroek te duur vind om mee in de waterbak te gaan liggen.

Volgend jaar ga ik ook zo'n outfit bij elkaar zoeken, dat staat toch wel heel gaaf!

New-Forest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 23:20

Maar je moet er toch niet van uit gaan dat je gaat vallen, straks gebeurd het ook nog echt. Daarom hou ik altijd gewoon mijn witte rijbroek aan Schijnheilig

Ik heb tot nu toe altijd ingevlochten voor een SGW. En dan is het echt alleen voor de dressuurproef want daarna haal ik ze er meteen uit en spuit er wat water in zodat ze geen krulletjes heeft.. OK dan!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 13:33

Ik vlecht ook altijd (ik ben in de meeste gevallen groom Haha! ). Dat vind ik voor de dressuur gewoon mooier, en dan komt zijn hals er nog mooier uit. Voor de cross blijven ze gewoon zitten. Vroeger deden we nog wel eens een veter om het hoofdstel en het voorste vlechtje.
En wij hebben ook crosskleuren. Inmiddels hebben we al aardig wat bij elkaar verzameld: donkerblauwe trui met gele streep, donkerblauwe rijbroek, donkerblauw met gele caphoes, donkerblauw zadeldekje met gele streep, gele bandjes voor om de peesbeschermers (laten maken op maat), en gele handschoenen. Ik vind het er wel grappig uitzien.
Witte rijbroek vind ik toch gevaarlijk, je zult er maar afvallen in de waterbak en dat schoon moeten krijgen.

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 14:08

New-Forest schreef:
Maar je moet er toch niet van uit gaan dat je gaat vallen, straks gebeurd het ook nog echt. Daarom hou ik altijd gewoon mijn witte rijbroek aan Schijnheilig

ja dat heb ik ook een beetje, dat er aflazeren heb ik nog nooit ondervonden, dus m'n de broek wordt nooit echt vies ofzo van een cross, ik zal waarschijnlijk een beetje naiif zijn in m'n witte broek, maar de voornaamste reden voor mij is dat ik t zo'n gedoe vind allemaal dat wisselen van broek, maar vind het wel leuk staan bij andere al die kleurtjes OK dan!

Miky0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 23:03

Jeps Vlechten in voor SGW, laat ze met de cross ook inzitten, en zoals Scum zegt, een veter van t hoofdstel naar t eerste knotje.. Kheb al vaakgenoeg gezien dat er iemand afpleurde in de cross en zijn hoofdstel meenam.. dan loopt je paard wel lekker heeeeeeeel erg los *LOL*

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 23:27

Voor de dressuurproef natuurlijk vlechten.
Voor de cross is het helemaal niet nodig.
Maar tijdens de ''showjumping'' staat het toch altijd netter.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 23:28

Mwoah, het springen doe je toch ook in je crosskloffie dus dan vind ik die vlechtjes ook niet echt iets toevoegen. Knipoog

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 23:49

Voor de dressuur vlecht ik in, maar voor het springen en crossen is het LAATSTE waar ik me mee bezig hou of ik de vlechten laat zitten of niet Haha!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 00:12

Ik heb een fanatiek zusje dat die dingen er bij het uitstappen na de dressuur al uit sloopt. Haha!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 08:49

WWWiske schreef:
ja dat heb ik ook een beetje, dat er aflazeren heb ik nog nooit ondervonden, dus m'n de broek wordt nooit echt vies ofzo van een cross, ik zal waarschijnlijk een beetje naiif zijn in m'n witte broek, maar de voornaamste reden voor mij is dat ik t zo'n gedoe vind allemaal dat wisselen van broek, maar vind het wel leuk staan bij andere al die kleurtjes OK dan!

Voor zover ik me kan herinneren ben ik er in al die jaren dat ik cross rij, nog nooit tijdens een training of een cross afgevallen

wel tijdens ruzietjes met Rex in de dressuur Bloos

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 10:59

marieketencate schreef:
Voor zover ik me kan herinneren ben ik er in al die jaren dat ik cross rij, nog nooit tijdens een training of een cross afgevallen

wel tijdens ruzietjes met Rex in de dressuur Bloos

eerder in dit topic werd als argument voor een gekleurde broek tijdens de cross, aangegeven dat een gekleurde broek makkelijker is, omdat als je er aflazert je broek zo vies wordt en een witte broek niet schoon te krijgen is, vandaar dat ik dat hier aanhaalde, t was niet mijn uitspraak

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 11:04

Je hoeft er nog niet eens af te vallen IMO, als je even flink door de waterbak spettert, dan zit je witte broek ook onder. Haha!

En ik snap het punt niet van 'zoveel moeite om om te kleden'. Daar heb je een trailer voor. Knipoog

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 11:14

Ik zeg ook niet dat ik er ervaring mee heb, maar áls ik eraf zou vallen, zou ik het behoorlijk zonde vinden, aangezien ik net een nieuwe witte broek heb. Met mijn oude (die ondertussen meet roze met grijs is) rij ik wel gewoon in de cross.

Karin schreef:
En ik snap het punt niet van 'zoveel moeite om om te kleden'. Daar heb je een trailer voor. Knipoog

Of de living van de vrachtwagen Tong uitsteken Cool

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 11:14

ja goed dat is jouw mening, en mijn mening is dat ik t niet snap waarom je je wel zou om kleden, je hebt toch al een rijbroek aan Verward , om kleden doe ik thuis wel weer, dan gaat namelijk alles uit en de wasmachine in. het argument dat het zo leuk staat snap ik, het staat ook leuk, alleen voor mijzelf vind ik dat niet belangrijk.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 11:20

WWWiske schreef:
ja goed dat is jouw mening, en mijn mening is dat ik t niet snap waarom je je wel zou om kleden, je hebt toch al een rijbroek aan Verward , om kleden doe ik thuis wel weer, dan gaat namelijk alles uit en de wasmachine in. het argument dat het zo leuk staat snap ik, het staat ook leuk, alleen voor mijzelf vind ik dat niet belangrijk.

Ja, tuurlijk heb je al een rijbroek aan, denk niet dat het toegestaan is om in je blootje dressuur te rijden Clown

ik vind het een kleine moeite en aangezien ik € 198 voor mijn nieuwe witte broek betaald heb, ga ik niet het risico lopen dat ie groen wordt als mijn paard aan een boom blijft hangen, of dat ik de modder van de waterbak er niet meer uit krijg. Maar als jij in je witte broek crosst, heb ik daar geen problemen mee hoor! Haha!

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 11:27

mwoi net waar ik zin in heb! dressuur wel! springen/cross soms...meestal haal ik het eruit...wat water erin(want die krullen staan echt megastom!)

Laura878

Re: [SGW] wel of niet vlechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 16:08

ik vlecht me paard niet in als hij opeens een gr0te sprong maakt kan je altijd n0g ze manen vast pakken en ik vind dat dat gwo0n niet ho0rt.. Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 16:09

welkom hier springcrack. Je bent nieuw zie ik, even ene paar tips:
- reageren op oude topics (deze is ruim 2 jaar oud) is niet de bedoeling
- MSN taal is hier niet toegestaan

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 16:47

Moderatoropmerking:
niets meer toe te voegen aan het bericht van Lielle, ik plaats alleen het slotje nog even