[WN] Wissels

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dirkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 18:12

die van my wisselt wel,maar niet altyd op myn hulp Bloos Clown

amerigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 18:31

Nisan, als je paardje niet reageert, dan is het van een afstand onmogelijk om te zeggen wat je zou moeten doen. Het kan aan zoveel dingen liggen. Aan je hulpen, aan het paard zijn fysieke toestand, zit de basis er goed genoeg in enz.
Dan is een instructeur inderdaad de weg want die kan het paard en jou zien en dus allerlei dingen uitsluiten (of opsporen Lachen ).

Nisan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 21:12

Ja daar heb je gelijk in, ik zou van een afstand ook weining in kunnen schatten. Nou, dan maar een weekje in de wachtkamer haha, daarna heb ik weer les. Dat is idd prettig als er iemand naast staat, die ziet veel meer het totaalbeeld.

DWSS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-04 09:30

XoNo schreef:
Waarom nemen mensen niet gewoon les voor dit soort problemen?

Wil niet zeggen als je een vraag stelt dat je geen les neemt , ik les wel maar was eens benieuwd hoe anderen dit aanpakken en welke ervaringen ze ermee hebben, hoe ze het hun paard aangeleerd hebben en waarom , is ook altijd interessant om met mijn instructeur te bespreken en te kijken hoe die erover denkt...

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 09:45

Dat kan natuurlijk ook Lachen

jimie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 12:14

dirkje schreef:
die van my wisselt wel,maar niet altyd op myn hulp Bloos Clown

en als je een scheet laat staat ze stil *LOL* of niet!

Glimworm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 13:28

Waar helemal niet over gepraat woordt is: de ruiter.

Het kan zijn, dat het paard onder de eene ruiter wel en onder een andere niet kan wisselen.
Zo is het bij mij dus. Denk dat het probleem dan wel bij mij liggt en minder bij mijn paard.

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 13:49

iig op een rechte lijn wisselen zodat je paard leert dat ie niet zijn schouder laat vaalen, wat je dus wel vaak ziet bij paarden.

hommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 16:31

mijn paard wisselt en ik verwissel elke dag mijn beugel Haha! Haha! voor in je mond

grappie moet kunnen toch????

ik heb ook een Quarterhorse van 1.70m en dat is 1 van play me a cowboy!!!

dirkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 18:17

he jimie, leuke avatar(spel ik het zo goed???)

jimie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 22:05

dirkje schreef:
he jimie, leuke avatar(spel ik het zo goed???)

Wat krijgt hij een lekker kontje hè!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Bloos!

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 08:45

Oke ik weet het het mag niet want het is off topic maar ik moest er even wat van zeggen. Wat schrijf je me nou PeppySan??????
PeppySan schreef:
Leer ze NOOIT eerst wisselen door de draf. Als je een paard hebt die geen aanleg heeft voor een vliegende wissel maakt hij steeds gebruik van dat ene, penaltykostende, drafpasje.

Was jij het niet die mij giga bekritiseerde omdat ik de beginnersproeven van de WRAN niet geschikt vind, juist omdat daar van die "rare" wissels in zitten. Haaks de bocht om enz??????????? Mijn mond valt nu open bij het lezen van deze opmerking van je. Hoe kun die proeven verdedigen en dat toch zo'n uitspraak doen.

Sorrie was totaal verbaast moest dit even kwijt Cool Knipoog

PeppySan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 12:11

peppysan van ziggen.com schreef:
Ik snap wat je bedoeld met die tekening, maar dat is puur gedaan om de tekening duidelijk te houden volgens mij. De cirkels moeten gewoon netjes rond en hoeven niet op 3/4 van de bak.

Ik ben het helemaal met je eens dat die haakse wissel niet logisch is en ik ben het ook met je eens dat je paarden een verkeerde manier van wisselen leert op deze manier.

Ik ken de nrha proeven niet, maar wat vind jij een geschikt beginnersproefje?

Is dit die zware kritiek die je bedoeld?
Ik vraag alleen wat jij dan zo een geschikt proefje zou vinden! Want jij hebt blijkbaar wel geschikte proeven.

Verder verdedig ik de beginnersproefjes niet, maar de WRAN.
Een organisatie die goed zijn best doen om de westernsport op een hoger niveau te krijgen en niets opschiet met het gekritiseer van mensen die niet met oplossingen aan komen dragen, maar alleen de grond in kunnen trappen.

Tevens staat in datzelfde berichtje dat ik het NIET eens ben met de manier van wisselen in zo een proef.

Sterker nog, ik vind reining geen beginnersonderdeel, maar dat is een persoonlijke mening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 16:50

Adrienne, het kan aan mij liggen, maar het verband tussen manieren om wissels aan te leren en het al dan niet eens zijn met reiningproeven, ontgaat me volledig Verward

(en wat me dan eigenlijk als eerste in de mond ligt: als je niet kunt/wilt wisselen op de gevraagde manier in een proef, dan rij je toch gewoon lekker wat anders dan reining, OF je accepteert je penalties?)

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 10:20

Goed lezen Sonja ik had er neer gezet dat het OFF TOPIC was!

Ga dus niet nog meer off topic reageren Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 22:13

Volgens mij vergeven de Moddies je dat meteen als je wat zinnigs tikt.
Maar ja, daar zeg ik weer wat... Haha!

Ook al is het off-topic, wat is in hemelsnaam het verband tussen de manier van wissels aanleren en het al dan niet eens zijn met wat gevraagd wordt in een reiningproef?