[WN] Wanneer mag een Pro BM starten in de beginners?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 10:14

martina schreef:
Ik weet niet .... Verward
Je wilt toch dat je als trainer serieus wordt genomen....
Dus het is helemaal geen goede reclame als je beginner/of amateur start.
Wedstrijd ervaring kan je paard ook in de open klasse verzamelen. WRAN wedstrijden zijn toch niet zo duur en een goede plek om je paard aan wedstijden te laten wennen.

Mijn persoonlijke keuze zou het ook niet zijn. Ik wacht liever met starten tot ik zeker weet dat m'n pony en ik er klaar voor zijn. Maar ik kan me ook wel voorstellen dat iemand het graag eens wil proberen, maar er als een berg tegenop ziet om tegen 'die andere pro's' te starten.
Ik kan me er wel wat bij voorstellen dat je je dan toch wat ongemakkelijk voelt als je tegen een Anneke de Jong en Sil Schoenmaker ed moet starten Haha! Zou ik ook wel een beetje griezelig vinden. Ik start ook niet voor niks alleen A en nog geen O Bloos!

Overigens weet ik niet of je als Engelse trainer niet meer serieus genomen kunt worden als je in de Western B zou starten.
Is dat zo?
Kan dat die Engelse klanten wat schelen?

Iets anders vind ik het in ieder geval als iemand die westernles geeft B of A start om de reden dat hij/zij niet tegen mensen als Sil, Anneke, Rieky en anderen wil starten. Dan sta je idd goed te kak tegenover je eigen klanten, want dan geef je letterlijk en figuurlijk toe dat je niet kunt tippen aan niveau.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 10:24

Sadie"]
[quote="Alice01 schreef:
Het gebeurt ook wel dat er mensen starten met een hengst bij de beginners, ja het mag niet maar het gebeurt wel!!!
Hier heb ik nog nooit van gehoord.
Heb al zitten kijken in het WRAN-regelboek maar kan het zo snel niet vinden.
Kun je mij vertellen waar ik dat terug kan vinden?
[/quote]
Gevonden:
Citaat:
302. Het voor- of uitbrengen van hengsten is uitsluitend toegestaan aan deelnemers die zijn ingedeeld in de categorien "A" en "P" (volgens artikel 300) en bovendien op 1 januari van het lopende jaar een leeftijd van 19 jaar of ouder hebben.

Bron: http://home.t-online.de/home/c.knol/index1.htm

Sadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 10:26

Sugarmiss schreef:
@Sadie: die regel van niet mogen starten met een hengst als beginner staat mij ook bij, maar ik zou het ook op moeten zoeken, wel weet ik zeker dat jeugd niet met een hengst mag starten.

Gevonden!

Citaat:
302. Het voor- of uitbrengen van hengsten is uitsluitend toegestaan aan deelnemers die zijn ingedeeld in de categorien "A" en "P" (volgens artikel 300) en bovendien op 1 januari van het lopende jaar een leeftijd van 19 jaar of ouder hebben.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 12:20

Misschien is dit al aan de orde geweest(heb er dan over heen gelezen)maar ik vraag me af wat iemand die weet dat hij/zij open moet starten ziet als toegevoegde waarde om BM te starten in de beginners???
Je kunt ook je ervaring opdoen in de open.En als de rede is dat het minder opvalt bij de beginners dan als je de mist ingaat dan ben je echt verkeert bezig. Cool

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 12:37

Sugarmiss schreef:
Overigens wilde ik nog wel even zeggen: 'welkom Chris' OK dan!
Inderdaad, in de haast vergeten.
Welkom op bokt

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 15:48

Ook toevallig, leg net de hoorn neer met iemand van een bekend western blad.
Een artikel verschijnt binnen kort over deze onduidelijke materie.
Amateur en of Pro zijn, wat mag je nou wel en wat nou niet.
Zelf heb ik aardig wat correspondentie de laatste weken achter de rug omtrent dit onderwerp, om de onduidelijkheden die er zijn in beeld te krijgen. NRHA/DRHA, WRAN en de AQHA, hebben allen uitleg gegeven omtrent dit onderwerp.
Inmiddels weet ik er genoeg van, en heb daar ook al naar gehandeld.
Of het een eerlijk, verhaal is, mag straks ieder voor zich uitmaken. Persoonlijk baal ik er van, want als je welgesteld bent, heb je grote voordelen in deze.

Vr Gr Peter Vet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 15:58

GoedVetMan schreef:
Of het een eerlijk, verhaal is, mag straks ieder voor zich uitmaken. Persoonlijk baal ik er van, want als je welgesteld bent, heb je grote voordelen in deze.
:?
P-status af te kopen? Verward

Alice01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 16:21

GoedVetMan schreef:
Citaat:

Sonja schreef:
Citaat:
P-status af te kopen?

Uh nee, hij geeft gratis les en traint andermans paarden voor niks? Haha!

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 16:28

boft Roel even dat ik welgesteld ben Clown

het zou fijn zijn als er duidelijkheid over de regels komt.
en dat dan ook iedereen zich daar uit zichzelf aan houdt, zonder dat een organisatie op moet gaan letten of er niet iemand tussen de mazen van het net door glipt.
een organisatie heeft al genoeg dingen aan zijn hoofd met het organiseren van een wedstrijd lijkt me.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 16:37

Sonja schreef:
:?
P-status af te kopen? Verward
Nee, p-status is niet af te kopen, alle organisaties zijn daar duidelijk in, ieder op zijn eigen manier.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 16:39

Alice01 schreef:
GoedVetMan schreef:
Uh nee, hij geeft gratis les en traint andermans paarden voor niks? Haha!
Was het maar zo simpel, deze was al verzonnen door de meesten.

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 16:42

ik ben benieuwd naar wat er dan nog mogelijk is.

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 16:45

bij dokter Schumacher(of hoe die man ook heet) je laten verbouwen tot een onbekende amateur ruiter Clown
Laatst bijgewerkt door Jos op 14-10-04 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 16:45

Jos schreef:
en dat dan ook iedereen zich daar
uit zichzelf
aan houdt
Ohhhh wat ben jij romantisch zeg. Lovers

JanT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 12:57

Sonja schreef:
Het gaat mij hier niet om een al dan niet terecht toegekend lintje dat misschien verkeerd uitgegeven is, maar om duidelijkheid hoe e.e.a. nou regelementair zit. En als e.e.a. inderdaad niet klopt, HOE zoiets dan in hemelsnaam binnen de WRAN kan gebeuren.
Kijk, als een ruiter nou niet aangeeft hoe de situatie is, dan kan de WRAN hier ook niks aan doen. Maar als je als ruiter volledige openheid van zaken geeft....
De regels zijn zoals Chris al heeft aangegeven. Natuurlijk kan iemand bij de WRAN, de wedstrijdorganisatie of de jury zich vergissen. Dat wil niet zeggen dat de WRAN zomaar wat doet en niet consequent is in het toepassen van de regels.

DWSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 13:13

welkom Jan T Haha!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 13:55

Idd welkom OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 14:51

Ha die Jan, leuk dat je d'r ook bij bent!

Vergissen is menselijk Jan, daar hoef je mij niet van te overtuigen. Ik ben zelf heeeeeeel menselijk Haha! en bewijs dat regelmatig.
Maar als een ruiter volledige openheid van zaken geeft bij zowel inschrijving als bij aanmelding op het secretariaat, dan spreek ik niet meer over vergissen.
Dan doet de WRAN zomaar wat en is niet consequent in het toepassen van de regels.

JanT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 08:22

Citaat:
Maar als een ruiter volledige openheid van zaken geeft bij zowel inschrijving als bij aanmelding op het secretariaat, dan spreek ik niet meer over vergissen.
Dan doet de WRAN zomaar wat en is niet consequent in het toepassen van de regels.
Beste Sonja

Je moet twee dingen niet door elkaar halen, nl het wedstrijdsecretariaat van de WRAN en het wedstrijdsecretariaat op een show. Dat zijn twee aparte instanties.

Het wedstrijdsecretariaat op een WRAN erkende show moet zich conformeren naar de WRAN regels. Wanneer dat niet gebeurd kan men bij de WRAN een klacht neerleggen. Het wedstrijdsecretariaat van de WRAN gaat dan de klacht onderzoeken.

De jury kan advies geven wanneer het wedstrijdsecretariaat op de show twijfelt over de uitvoering van de regels.
Het wedstrijdsecretariaat blijft echter verantwoordelijk voor een correcte naleving van de regels.
In dit geval had een blik in het regelboek uitsluitsel gegeven, de regels over de pro's zijn volgens mij heel duidelijk.
Wanneer de jury heeft geadviseerd dat starten mogelijk was, heeft hij/zij dus een verkeerd advies gegeven.

Wanneer er tijdens een show fouten woren gemaakt, kan je de WRAN organisatie er niet van beschuldigen dat ze zomaar wat doet.

Als er op b.v. een AQHA show in Nederland een fout gemaakt wordt bij het wedstrijdsecretariaat, dan kan je toch ook niet de AQHA er van beschuldigen dat ze maar wat aanklooien??

Wanneer je wilt dat de WRAN maatregelen neemt tegen de betreffende organisatie en het betreffende jurylid, dan moet je een klacht indienen bij de WRAN. Hierin moet je schrijven om welke show het ging, welke jury er jureerde, om welke deelnemer het ging en duidelijk je klacht op papier zetten.
De WRAN kan dan je klacht in behandeling nemen.

Als je deze weg had bewandeld had je waarschijnlijk een bevredigende oplossing van het probleem gekregen, maar je dan had je natuurlijk geen onderwerp voor een topic gehad.

vriendelijke groet
Jan
]

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 08:40

Sonja"]
Het gaat mij hier niet om een al dan niet terecht toegekend lintje dat misschien verkeerd uitgegeven is, maar om duidelijkheid hoe e.e.a. nou regelementair zit. En als e.e.a. inderdaad niet klopt, HOE zoiets dan in hemelsnaam binnen de WRAN kan gebeuren.
Kijk, als een ruiter nou niet aangeeft hoe de situatie is, dan kan de WRAN hier ook niks aan doen. Maar als je als ruiter volledige openheid van zaken geeft....
[/quote]
[quote="JanT schreef:
Wanneer je wilt dat de WRAN maatregelen neemt tegen de betreffende organisatie en het betreffende jurylid, dan moet je een klacht indienen bij de WRAN. Hierin moet je schrijven om welke show het ging, welke jury er jureerde, om welke deelnemer het ging en duidelijk je klacht op papier zetten.
De WRAN kan dan je klacht in behandeling nemen.

@Jan: Bedankt voor het uiteenzetten van de gang van zaken op de verschillende wedstrijdsecretariaten (show en WRAN), maar het is Sonja er dus niet om te doen om de persoon in kwestie 'dwars' te zitten, het lintje te laten ontnemen en disciplinaire maatregelen van welke aard dan ook. Sonja inschattende denk ik dat ze de persoon het lintje van harte gunt Haha!

Het voert dus te ver om van Sonja te verwachten dat ze meteen alle regels mbt klachten etc. gaat uitvoeren.

Door je nu te 'verschuilen' achter de regels is een zwaktebod voor een organisatie als de WRAN, die toch al zo in de kijkert staat.
Het gaat er puur om hoe zoiets heeft kunnen ontstaan. Iets wat binnen de organisatie opgelost zal moeten worden. Op de eerstvolgende vergadering weer even 'neuzen richten' zeg maar Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 08:41

Beste Jan,

Ik heb m'n laatste opmerking maar even verwijderd. Was een kleine reminder voor je dat een vereniging het van Leden moet hebben, dus dat het misschien handig is om je daar als voorzitter rekening mee te houden. En geloof me, wat hier staat is de keurignette en zeer verkorte versie van wat ik net getikt had Haha!

Ik heb geen probleem Jan, ik gun betreffende deelnemer dat lintje van harte want daar heeft ze zelf keihard voor gewerkt. Ik vraag me af hoe dergelijke dingen voor kunnen komen.
Ik hoef ook geen klacht in te dienen oid, ik wil gewoon duidelijkheid over de regels en de uitvoering daarvan.
Mag ik van een jury dan niet meer verwachten dat die de regels kent? Is jammer dat jij daar als voorzitter anders over denkt dan andere juryleden die inmiddels gewoon gezegd hebben dat hier idd een fout is gemaakt. Maar ja, is moeilijk he Jan, kritisch naar je eigen organisatie kijken. Allways have been, allways will be....

Zou ook een leuk nieuw topic inzitten trouwens Haha! maar misschien moet ik eerst in de WRANpapieren lezen die een nieuw lid altijd krijgt of daar niet wat instaat wat al mijn vragen kan beantwoorden.

Ooooooooooh ja daar zit ik nog steeds op te wachten........

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 08:48

2 zielen Clown

JanT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 10:05

Sugarmiss schreef:
Door je nu te 'verschuilen' achter de regels is een zwaktebod voor een organisatie als de WRAN, die toch al zo in de kijkert staat.
Het gaat er puur om hoe zoiets heeft kunnen ontstaan. Iets wat binnen de organisatie opgelost zal moeten worden. Op de eerstvolgende vergadering weer even 'neuzen richten' zeg maar Lachen
Dit begrijp ik dus niet, ik leg uit hoe je een probleem volgens de regels, die we met elkaar hebben afgesproken hebben, kunt oplossen en dan verschuil ik me achter de regels.
Wanneer iemand het regelboek niet goed leest kan de WRAN daar niets aan doen. Als landelijke organisatie kan je alleen goed functioneren als je de regels correct hanteert en erop toeziet dat anderen die onder de vlag van de WRAN opereren, dat ook doen. Vandaar mijn verzoek om een klacht in te dienen. Niet om iemand te "pakken", maar om dezelfde fout in de toekomst te voorkomen.

Wat betreft de opmerking van Sonja over het feit dat ik niet beschuldigend wijs naar de jury, wil ik zeggen dat zolang niet uitgezocht is hoe iets precies heeft voorgevallen en zolang de betreffende jury niet zelf zijn woordje heeft kunnen doen je ook niet iemand kunt beschuldigen.
Los van het feit dat ik dit niet de plek vind waar ik iemand van de WRAN terecht moet wijzen.

Ik vind het helemaal niet erg als de WRAN organisatie wordt aangevallen, maar ik wil me wel kunnen verdedigen. Vandaar dat ik hier reageer. In het verleden deed ik dat via enkele "bevriende" bokkers, maar dat vind ik te omslachtig worden.

Ik twijfel er niet aan dat Sonja dat lintje graag gunt aan de betreffende deelnemer/ster en dat het daar niet om te doen is geweest.
Maar als je dit soort dingen aansnijd, kan het zijn dat de reacties een andere kant uitgaan als dat je bedoelt hebt.
vr. gr Jan

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 10:32

Heb in een eerder topic al eens aangegeven dat bepaalde mensen bij nader inziens toch niet zo blij zijn dat ze zich hebben aangemeld bij Bokt.
In dit topic krijg ik dat gevoel ook weer Knipoog

Ik ben geen fan van de wran (ben hard op weg om dat te veranderen Tong uitsteken )
Maar moet Dhr.Trel in deze wel gelijk geven.
Er is iets mis gegaan bij een wran wedstrijd,terwijl er toch geen enkel mis verstand kan zijn aangaande de regels mbt dit voorval.

De correcte manier van handelen wordt prima aangegeven door Dhr.Trel

Waarschijnlijk was dit niet gebeurt als de organisatie gebruik had gemaakt van de mogelijkheid om gebruik te maken van het secretariaat van de wran.(bemand door wran (bestuurs) leden)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 10:36

Laten we het er voor dit moment maar op houden dat een aantal mensen die goede ideeen hebben en het beste met onder meer de WRAN voorhebben, heeeeeel nodig eens de koppen bij elkaar moeten steken om op een gefundeerde wijze de ideeen bij de WRAN aan te bieden.

Jan, ik heb het gevoel dat we elkaar binnenkort nog wel spreken, al is het indirect. En dat daar maar mooie dingen uit mogen komen.