Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
wkoekoek schreef:Een trainingmaatje hoeft niet niet perse. Ik heb afgelopen jaar in Onstwedde meegedaan. Ik had nog graag in Ommen mee gedaan, maar ik heb niet genoeg tijd gehad om te trainen. Ik ga in het voorjaar pas weer beginnen met trainen, maar ik ga vrijwel altijd in mn eentje. Is prima te doen, vooral aangezien ik een paard heb dat op een iets hoger tempo loopt als het gemiddelde paard
En helaas gaat dat vooral als er anderen mee rijden, of als we op de terugweg zijn.
Ukster schreef:hoelang moet je nou ongeveer draven?
want dan ken ik ook in meentje beetje condititie opbouwen
ilovejuno schreef:en met de start, beginnen jullie dan metteen aan te draven? of stappen jullie eerst nog even?
ik dacht trouwens altijd dat draven vermoeiender was voor paarden dan galoperen?
Maar ik denk dat het inderdaad ook afhangt van je paard, ik galoppeer tot nu toe nooit omdat Rusk het wel een fijne gang vind, maar hij wordt er ook sneller moe van dus op endurance is het bij mij alleen draf en af en toe stap. Je zal denk ik ook voornamelijk voor jezelf moeten kijken, wat je paard het fijnst vind en hoe hij/zij een langere afstand het best volhoudt.