[WN] WN: Gezamelijke training Noord-Nw Pekela

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 22:22

ik zeg niks Lips are sealed , ben thuis al stiekum aan het oefenen Haha!

Yosan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 22:44

jij boef >;)
dat is voorbehouden aan de oefenmiddag!!!!!!!!!

nee hoor grapje, oefen jij maar, heb je ook HONDEN(hahahahaha), wij wel. Schijnheilig
xie je met de training Kwijl

namara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 08:46

Afbeelding

nu kunnen jullie niet onder de straart kijken .wie is wie? ha ha

Yosan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 20:22

wauw namara, wat een prachtige koppie's hebben die paardjes van jou *LOL* OK dan!

namara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 21:10

dank je wel ze hebben ook een super karakter heerlijk kan ze de heledag wel knuffelen

PeppySan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-04 21:28

Gokje, De linker is Axl. (voor de kijkers links hè)

Nanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 21:32

Fout Deborah! De andere is Axl. (denk ik)

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 21:46

de linker op de foto is adrenaline en de rechter is axl.
de vlekjes op de neuzen verraden ze Haha! Cool

yosan schreef:
jij boef
dat is voorbehouden aan de oefenmiddag!!!!!!!!!

nee hoor grapje, oefen jij maar, heb je ook HONDEN(hahahahaha), wij wel.
xie je met de training

hihihi, maar die training is ongewild Tong uitsteken ik ben de veulens aan het afspenen, en om dan mammie ernaast te laten is niet zo slim. wat als ze mammie maar zagen was het al brullen. en aldus hebben we de moeders in de boxen voorin de stal neergezet (arme henk moest ervoor verhuizen Bloos! , nou ja "arm" hij staat nu gezellie achter bij z'n dames Cool ), de winterdekbedden tussen de voor en achterstallen gehangen en aldus krijg je vanzelf een schrikparcours Schijnheilig Knipoog

namara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 22:02

heel goed rina jij hebt goed opgelet links is alline en rechts is axl.
lief he

ben je weer druk???

Cilian

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 12:21

Marja komt ook weer mee. Wat dat schrik parcours betreft, een prima idee, maar wees niet kwaad als ik met mijn fjordje terecht komt op plaatsen en via paarden waar ik niet wezen wil. Verhoog de midden afscheiding maar vast! Cilian blijft nog even thuis, want die is nog niet in orde, maar de vooruitzichten zijn goed.

PeppySan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 20:59

Wij worden niet kwaad hoor!
Dat een paard gek kan gaan doen is een gegeven bij zoiets.
Gelukkig dat je goede hoop hebt met Cilian.

Ik zet jullie op de lijst voor de training.
Weet jij of er nog anderen van jullie stal willen komen?

Cilian

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 06:49

Ik heb Liesbeth en Anneke er ook over horen praten, maar weet niet zeker of ze komen. Maandag zie ik ze en dan zal ik het vragen.

PeppySan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-04 18:02

Ik hoor het nog wel.

Nog ideeën voor hindernissen? Iets wat je graag wilt oefenen?

Cilian

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 19:49

Een vreemde omgeving en vreemde paarden vind ik al een hele goede oefening voor Vlosca. Trail is hij m.i. nog lang niet aan toe, wat pleasure en horsemanship is goed voor hem, maar hij is nog lang niet wedstrijd klaar. Een parcours met vreemde attributen lijkt me ook heel leuk. Soms krijg ik hem nergens langs, soms loopt hij er langs alsof er niets is.
Als hij zich goed gedraagt en ontspannen is, is dat voor mij genoeg.

PeppySan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-04 18:57

Ik ben heel benieuwd naar Vlosca.
Je doet gewoon wat je leuk vind. Een andere omgeving en andere paarden is misschien al meer dan genoeg.

PeppySan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 14:30

Ik heb iedereen waarvan ik het e-mail adres heb een mail gestuurd over de training.
Heb je geen mail gehad en wil je wel op de hoogte gehouden worden van de gezamelijke trainingen, laat dit dan even per pb weten.

Cilian

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 22:23

Ik heb weer een nieuwe kandidaat. Krista komt ook mee, ze heeft een haflinger van 3 jaar nu genaamd Natural.
Liesbeth en Anneke heb ik nog niet gesproken.

DinkyToy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 08:57

Wij zijn ook weer van de partij!!!
Ben benieuwd of je iets kan vinden wat Laurier eng vindt is mij in de bak nog niet gelukt! Tong uitsteken

(Buiten zijn er natuurlijk regelmatig dingen toch opeens wel heel erg eng, totdat ik boos wordt, is het opeens over Schijnheilig )

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 10:01

Dit topic lijkt wel een jojo Haha!

Ff een vraagje hoor; wat is het verschil tussen een 'gewoon' trail parcours en dit geplande 'schrik' eh... dinges?

Mijn paard is niet zo'n held en ik vind het leuk om haar aan veel dingen te laten wennen (ik ben af en toe wel een thrill-seeker, zeg maar Haha! ) Maar ik vraag me eerlijk gezegd een beetje af wat voor nut het heeft m.b.t. trail wedstrijden. Een ballon die kan knappen zul je bijvoorbeeld niet in een trailparcours tegen komen. Volgens mij staat er ook wel iets in de reglementen over dit soort zaken.

DinkyToy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 12:15

Voor zover ik weet een soort van trail parcour met allemaal dingen die net even 'enger' zijn als je op wedstrijden tegen komt. Kan je paard de volgende keer op wedestrijd opgelucht adem halen Knipoog

PeppySan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-04 19:52

Een parcours met daarin dingen die als "eng" gezien kunnen worden. Door dat soort dingen te doen wordt het vertrouwen tussen ruiter en paard versterkt en worden enge dingen in het trailparcour (of in het dagelijks leven) een peuleschil.

We gebruiken dingen die legaal in een trail voor kunnen komen. Zoals een waterbak en een vliegengordijn. Ook een tapijt om overheen te stappen is voor menigeen een probleem of een zijltje. Verder kleden we het parcour aan met enge voorwerpen. Een ballon kom je in een trail niet tegen, maar het kan best eens gebeuren dat een kind langs de bakrand er één heeft.

Niet de hele bak wordt volgepropt met rotzooi hoor. Voor de mensen die geen trail willen doen is er de andere helft van de bak om te trainen.

Behalve de enge dingen willen we ook een technisch moeilijke hindernis neerleggen zodat je ook daar je vaardigheden op kan oefenen.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 16:35

Wat ik er eigenlijk mee wilde zeggen; heeft het wel nut om dingen te gaan oefenen die je in een parcours toch niet tegenkomt? En wat is 'net even enger'? Sommige dingen waarvan ik denk dat het eng is, geeft die van mij niet zoveel om en als ik denk dat het niks is, schrikt ze zich lam! Bijvoorbeeld: met onze (coole) quarter reed ik laatst langs een weiland met bruine koeien: WHAAAAH!! Dat was eng zeg!
De volgende keer met mijn (schijterige) appaloosa langs hetzelfde weiland: niks aan het handje! Komen we een grote witte kei tegen; WHOEHOE!! grom, snuif!!
Ik bedoel maar. Wat het ene paard eng vindt, kan een ander niks schelen. Misschien gaan sommige paarden trail juist daardoor zelfs nog enger vinden? Of de ruiters.
Dus volgens mijn (bescheiden) mening kun je het beter gewoon bij 'normale' trailhindernissen houden óf er juist een soort politiepaarden training van maken.

Mij maakt het verder niet uit hoor, maar ik denk dat er mensen juist niet komen omdat er blijkbaar dingen 'getraind' gaan worden die zij zelf vooral eng vinden terwijl je die toch niet in een trailparcours tegenkomt.
En diezelfde mensen rijden wél trail op een wedstrijd(en)

PeppySan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-04 18:51

Het is de bedoeling dat je rustig het vertrouwen kan winnen van je paard bij hindernissen die je ook in een trailparcour tegen zou kunnen komen. Alleen heb je in het parcour maar 1 minuut om een onderdeel te doen en hier kan je als je dat wilt de hele middag pielen om over dat stukkie tapijt te komen (of door de waterbak, of onder het vliegengordijn, of langs de paraplu, of over de brug, 0f whatever!)
Het is dus GEEN politiepaardentraining met rotjes, zwaailampen en rook, want dat kom je idd niet tegen in een trail.

Als je geen trailhindernissen wilt doen is er ook voldoende ruimte om te trainen hoor.

Yosan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 19:31

oke oke sflj, ik zal de honden niet laten komen, maar voor de rest vind ik dat je ook dingen moet oefenen die je dan misschien niet altijd in een trail parcours tegenkomt, maar waar je paard wel van kan schrikken.
Plus het feit dat dit ook voor jou en je paard(niet persoonlijk bedoeld, maar in het algemeen) een leuke kans is om te zien wat hij wel en wat hij niet wil.
En aan de reacties van de overig bokkers te lezen, vinden zij het wel een goed idee en komen zij wel.

in ieder geval zijn sun en ik er wel.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 00:06

Maakt me verder ook niet zoveel uit, maar ik dacht dat het vooral een gezamelijke Western-training was? En ik vind het jammer als er mensen juist niet komen om die reden. Verder wens ik jullie veel plezier en als er geen Quarter wedstrijd was geweest op dezelfde dag, waren Jive en ik ook gekomen om eens te zien wat voor 'enge' hindernissen jullie bedacht hadden. Doei, doei