[WN] Als je heeeeeeeel veel geld had......

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Malabarista

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 09:28

En maak dan maar eens een sliding stop. *LOL*

Hoe zit dat trouwens met die ortho flex pads? Kun je die ook onder een normaal zadel leggen?

Ik heb nu een heel fijn zadel. Een burgmeijer reiner. Is het eerste zadel dat perfect ligt op mijn paard. Heb het nu alweer een jaar of 4.
Maar inderdaad, zo'n ortho flex zou niet verkeerd zijn in de toekomst.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 10:04

Dan zou ik een mooi light oil zadel met suede zitting (in roestbruin tintje) op maat laten maken

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 10:31

Malabarista schreef:
Hoe zit dat trouwens met die ortho flex pads? Kun je die ook onder een normaal zadel leggen?

Daar weet Sugarmiss vast antwoord op, ik heb geen idee.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 10:58

Als je op de OF site naar de pads/booties pagina gaat, zul je zien dat ze 1 pad hebben die onder alle merken zadels passen en de rest uitsluitend voor OF zadels zijn.
Maar je kunt een OF zadel ook op een 'normale' pad leggen (hoewel dat dan misschien wel ten kosten van de werking gaat, maar dat weet ik eerlijk gezegd niet). Ik heb zelf een Equitex pad en dat lijkt me een ideale ondergrond voor welk zadel dan ook...

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-04 11:58

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 12:01

De meeste 'normale' pads zijn te dik. O.a. waar de ruggegraat zit. Hierdoor wordt het te dik waar de pad gevormd wordt langs de ruggegraat en kunnen de panelen op die plek te veel druk op de spieren leggen.
Beter is het dus een speciale OF-pad te gebruiken of een pad die ruggegraatvrijheid heeft (dus dun) en opvulling op de plek van de bars of panelen. Deze pads zijn ook geschikt voor een boomloos zadel.
Zoals deze bijvoorbeeld:
Afbeelding

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 12:46

Sugarmiss... had jij ook niet een Equitexpad? Heb jij die niet onder je OF zadel dan? En zo niet, denk je dat dat zou kunnen? Vind het juist zo'n fijne pad.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 12:50

ik heb een equitex pad, zowel voor western als dressuur. Voordeel: het verdeelt de druk ontzettend goed. Nog meer voordeel: het is anti-bacterieel en anti-schimmel. Daardoor loop je veel minder risico op bv. ontstoken talgbultjes o.i.d. (daar is Lanna gevoelig voor). Cornelie heeft volgens mij ook equitex

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 13:25

Ja juist, daarom was ik ook zo blij dat Dot er een van haar papa kado kreeg! Maar ik wil em dus onder een Ortho Flex zadel gaan gebruiken, vandaar mijn vraag aan Sugarmiss...

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 13:41

Yep, 6 jaar geleden kocht ik mijn eerste equitex artikel en ik vind ze super. Ook na telkens opnieuw wassen etc.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 15:02

klaasjuhhh schreef:
.......wat voor zadel zou jij dan kopen?

Ik zou gewoon naar Amerika toe gaan en daar vreesseeelijjjk lang moeten gaan zoeken naar een zadel!!!! Je komt ondertussen dan ook natuurlijk van allerlei anders moois tegen wat je echt moet kopen.
Laarzen, teugels, jeans......