[WN] Zadel: Pleasure, trail, reining, merk? Whaaaa ;)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 17:05

Chief laatst gekocht andere automobile.

Chief niet hebben zo’n lange lijst met eisen.
Korte lijst:
1- Moeten hebben 4 wielen (zoals iedere auto)
2- Moeten hebben motor, die ook moeten lopen (anders niks hebben aan auto)
3- Moeten hebben voldoende vermogen om te trekken paardenhuis op wielen

En jawel hoor; vriend van Chief attenderen op advertentie van Porsche op Ebay. Vriend zeggen: Porsche’s hebben zat paarden onder klep, dus dat wel zitten goed.

Chief –geen verstand van auto’s- denken dat zit wel goed (advies goede vriend), dus Chief bieden kleine € 500 en na 1, 2, 3 JA Chief zijn nieuwe bezitter van deze geweldige kar.

Wat nu blijken:
1- Porsche blijken meer dan 20 jaar oud en licht verrot
2- Porsche wel hebben naam Porsche, maar eigenlijk zijn Volks-Porsche. Dat zijn toch wel wat anders
3- Porsche nog wel voldoende paarden onder klep, maar niet voldoende gewicht op straat. In de 1e bocht Chief vliegen met Porsche en paardenhuis rechtdoor weiland van bleekscheet boer Gerrit in

En dan te bedenken dat Chief eigenlijk helemaal niet was zo veeleisend en eigenlijk niets meer wilde dan goede trekker voor zijn paardenkar.

Bleekscheten hebben wijs gezegde (ja ook bleekscheten hebben die soms):
---als je niet weten waar je heen wil, je zelden komen op plaats van bestemming—

UCH UCH

CHIEF

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 19:33

worden wel weer snel conclusies getrokken hoor
beetje jammer
zoals ik het lees zoekt stef een 2ehands zadel met de voorwaarden
het moet James passen
ze moet er op kunnen rijden
en de kwaliteit moet redelijk/goed zijn

zadel mag ouder zijn , ze hoeft geen topzadel voor een miniprijs maar gewoon een leuk 2e hands passend zadel
en er is ook al meerdere malen vermeld dat er iemand aanwezig is die verstand van westernzadels heeft

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 19:40

stef schreef:
Je bent snel met je conclusies Huertecilla....
Wáár zeg ik dat ik een NIEUWE continental, billy cook, Circle Y, whatever wil?....

Verward

Mijn link wás naar een gebruikte van 5 jaar oud en een VOORBEELD. Maarreh ik blijf bij mijn vorige post en BHM het verder Doei, doei Veel succes

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-04 21:58

Jeetje wat een vage reactie

Draumpje en enkele mensen die me per PB proberen te helpen snappen het tenminste.
Dan rij je met een slecht passend zadel, krijg je op je flikker
Dan probeer je met man en macht een passend zadel voor je beestje te vinden (ja, is niet makkelijk met een beperkt budget, maar moet te doen zijn) en dan is het nog niet goed.
Is het eigenlijk weleens wel goed hier op bokt? Want hoe je het ook doet, je doet het zelden goed.

westernworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 22:48

het is jammer stef,maar ik denk dat het komt doordat je bij het zoelen naar een zadel je verlangen naar het topzadel voorop stelt.
als je direct erbij had verteld dat je een goed tweedehands zadel van welk merk? zocht dan hadden de opmerkingen anders geweest.
heb er ook altijd moeite mee hoor

rinus

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 07:17

westernworld"]
het is jammer stef,maar ik denk dat het komt doordat je bij het zoelen naar een zadel je verlangen naar het topzadel voorop stelt.
als je direct erbij had verteld dat je een goed tweedehands zadel van welk merk? zocht dan hadden de opmerkingen anders geweest.
heb er ook altijd moeite mee hoor
rinus
[/quote]Stef zegt nergens dat ze een topzadel wil hebben Verward
ik weet niet waar jij dat leest, ik nergens in ieder geval
ze vraagt om advies over welke zadels volgens jullie westernmensen geschikt zouden kunnen zijn omdat er hier mensen zitten die ervaring hebben

alleen word je er gelijk op afgerekend als je dus een zadel wilt wat past maar niet te veel mag kosten
niet iedereen kan (of wil) weet ik het hoeveel euro's neerleggen voor een zadel en 1000 euro vind ik ook een flinke hap geld, zeker voor een normaal 2e handsje

maar mij lijkt het toch ook mogelijk om een leuk 2e hands zadel van redelijk goede kwaliteit voor een redelijke prijs te kunnen aanschaffen
zonder daarbij gelijk beschuldigt te worden van , voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten

even voor de duidelijkheid
dit is dus de feitelijke vraag
[quote="stef schreef:
Wie kan me lichtelijk adviseren wat een geschikt zadel is voor mij?
en voor mijn paardje... Een normaal gebouwde haflinger van 139.

Heb zelf broekmaat 38, dus denk aan een 16 inch ofzo?

06csma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 07:31

had zij zelf niet een instructrice met een zadelpas service ?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 07:36

Ik heb ook een instructrice Muijs. Die vraag ik wel eens dingetjes Lachen
En daarnaast vraag ik zoveel mogelijk mensen dezelfde dingetjes. Om mijn eigen beeld te bepalen. Daar is niets mis mee lijkt me. Dus Stef stelt een terechte vraag. Sommige antwoorden wellicht anders dan zij zich voorstelt, maar er is geen reden voor de verwijzing naar de instructrice met zadelpasservice als antwoord op haar vraag.

Sander16v

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 08:32

Anya schreef:
maar er is geen reden voor de verwijzing naar de instructrice met zadelpasservice als antwoord op haar vraag.
Het is wel degelijk een hulpmiddel voor haar om het juiste zadel te vinden.

Haar criteria waren
    Hoeft niet nieuw te zijn
    ALS het maar goed past, verder maakt het niet uit
    Waarschijnlijk 16" (omdat 1 16" er goed paste)
Toen kwamen de adviezen, met name over de maat (Wat ik uit het antwoord van sablou kon opmaken, verschillen de maten nog wel eens van merk tot merk).

Als zij dus een tweedehands zadel koopt en het blijkt toch niet te passen, dan is ze best duur uit geweest.

Vandaar dat iedereen als advies geeft, ga eens een heleboel passen, verschillende merken, verschillende maten. Wie kan haar daar beter bij helpen dan een instructrice of een zadelmaker?

Je kan toch niet zo makkelijk zeggen "neem zadel X maar, die paste bij mij ook altijd, en ik heb hetzelfde paard!"

Het waren alleen adviezen, niet meer, niet minder. Ook een heel erg duur (te duur betaald) zadel kan ook rot zitten.

westernworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 08:36

sorry draumje dat was naar aanleiding van een pb die ik ontving van stef.
en in haar eerste regel staat dat ze een nieuw zadel zoekt voor haar paardje,daarna heeft ze een equiflex er op gehad (met de mededeling sponsor gezocht)dat is en redelijk topzadel toch?
verder totaal geen commentaar van mijn zijde.

rinus

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 14:03

Stef: gezien je passervice in je directe omgeving... kun je niet dat draadmodel naar de rug vormen en dan er een dag voor uit trekken om links en rechts eens te gaan passen met dat model.
Het is geen 100% garantie dat het zadel ook werkelijk goed op je paard ligt, maar wel een indikatie dat het mogelijk zou kunnen passen. Mocht je zo iets tegenkomen dan is het natuurlijk zaak om goede afspraken te maken dat mocht het niet passen dat je het terug kunt brengen binnen een bepaalde tijd met geld-terug natuurlijk Haha!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-04 18:19

Dat is idd de bedoeling sugarmiss Knipoog
Westernworld: Ik zou niets liever willen dat de equiflex, puur omdat ik hier tegenaan gelopen ben. Dat zadel is van mijn instructrice, en rij ik in mijn lessen mee. Het is ook te koop, maar heb niet zoveel geld en een regeling zit er van mijn kant niet in.
Ik heb nu een billy cook gekregen van een ex stalgenoot, die wordt *onder voorbehoudt* dinsdag ingemeten door mijn instructrice.
Heb verder nog 3 aanboden per PB, daar ga ik op in als de billycook niks blijkt te zijn

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 18:23

Ik vind ook dat sommige wel erg 'heftig reageren'

1000 euro niet genoeg voor een knap zadel??? Mijn hemel wat geven jullie dan in vredesnaam allemaal uit?
Mijn eerste westernzadel:EEN CRATES koste toen(spreek over ong 4 jaar geleden) 1800 gulden. Dat is MINDER dan 1000 euro. Het zadel was geheel nieuw!

Stef heeft nu een keertje dat dure zadel erop gehad wat past, helaas niet in haar budget en so what .....hebben we dat allemaal niet eens gehad.
Ik rijd ook wel eens in een auto de boven mijn budget ligt Haha! die ik niet kan kopen. Toch verder gezocht en gevonden:een auto in mijn budget waar ik lekker in rijd.

Als stef een budget heeft van 1000 euro mag ze wel verwachten een knap 2e hands zadel te vinden wat past ...al dan niet een bekend merk. Want daar staart ze zich volgens mij niet blind op.

Verder vind ik Chief niet zo sterk deze keer. Die gaat alleen maar af op zijn eigen vriend ...Stef gaat passen en zal het zadel zien en voelen.
Ik gaf al eerder de tip om zelf veel te lezen over het passen van zadels...dan kun je ook je mening geven als iemand komt passen.

En volgens mij heeft Stef wel en beetje gelijk: het is nooit goed.

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 11:24

ga een dagje naar * en je kan tegelijkertijd ook eens een dagje doorbrengen op de stallen.
ik zelf ben van belgium en voor al mijn materiaal ga ik naar daar.

ik weet het dat het niet makkelijk te vinden is een zadel voor een ander ras heb wel 20 winkels moeten doen om één te vinden voor mijn arabisch paardje en bij * hebben ze ruime keuze in nieuwe en tweedehands spullen
en het is een aardige man als je wat praat met hem dan doet hij wel altijd iets van de prijs Haha!

dus ik zou het is daar proberen, als die het niet heeft dan heeft niemand het denk ik zo een grote winkel.

[edit Sugarmiss: naam winkel verwijderd en off-topic reactie(dubbelpost) ook verwijderd]