[WN] Western Welshje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

laukjefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 10:48

Cassidy schreef:
Dat is natuurlijk onzin. Als een combinatie ruiter met zadel te zwaar is voor het paard, is de combinatie ruiter en paard (zonder zadel) ook te zwaar. Er bestaan lichtgewicht zadels dus dat is geen excuus.

waarom zou ze zonder zadel dan ook te zwaar zijn?? een western zadel is ook niet super licht ,en dat van die licht gewicht zadels weet ik ook wel. Ik denk dat als dit meisje der pony wil rijden ze dit dan maar moet proberen maar als ze het idee heeft dat deze pony het niet aankan ze er gewoon mee moet stoppen.
ze kan ook kijken of er niet iemand is die er meer mee te maken krijgt en die een oordeel laten geefen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 11:02

Die twee of drie kilo, misschien 5 kil dat een lichtgewicht zadel weegt maakt niet veel uit op het totale plaatje. Het wordt een ander verhaal bij een zadel met een houten boom van rond de 15 kilo.
Ik denk nogmaals dat je problemen krijgt met het feit dat de skirts erg snel in de weg gaan zitten (en tegen de heup aanzitten en het paard zo in de lengtebuiging belemmeren) , of je moet met een round skirt gaan werken. En zoveel roundskirt westernzadels ben ik bij Wintec niet tegengekomen.

laukjefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 11:10

volgens mij heeft ze i.dd een zadel met een houten boom, duss als ze een lichtgewicht zou hebben zou ze er waarschijnlik nog wel op kunnen rijden?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 11:12

Als ze een lichtgewicht kan vinden met roundskirts....
en anders toch maar terug naar een dressuurzadel. Het zadel alleen is niet zaligmakend hoor!

DWSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 11:14

Mijn tip : koop een ander paardje of geef dit idee op.
Het ziet er gewoon niet uit en je bent gewoon te groot , daarbij ook dat je de hulpen niet goed kan geven omdat je te groot bent.
En die paar kilo van een zadel maakt ook niks uit , deze pony is niet gefokt om veel gewicht te dragen zoals een haflinger of fjord.

laukjefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 11:18

DWSS schreef:
Mijn tip : koop een ander paardje of geef dit idee op.
Het ziet er gewoon niet uit en je bent gewoon te groot , daarbij ook dat je de hulpen niet goed kan geven omdat je te groot bent.
En die paar kilo van een zadel maakt ook niks uit , deze pony is niet gefokt om veel gewicht te dragen zoals een haflinger of fjord.

ja zow dat is dus de reden waarom haar pony nu gewoon in een wei staat en dat ze er vrijheidsdresuur en zow mee doet.
zij dacht ook dat een licht gewicht zalde niet zo veel uitmaakt den ik trouwens ook hoor maargoed

DWSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 11:19

En waarom wordt western nu in hemelsnaam meteen geassocieerd met een scharenbit? Ik rij al jaren western, en ben nog niet over het stadium van die trens uit... Een scharenbit is net zoiets als rijden met stang en trens in de dressuur. En dat pak je ook niet voor alleen een buitenrit...
Boos!

Dit slaat echt nergens op inderdaad . ook niet om alleen te passen of te laten zien want dan snap ik niet dat er geen gewoon bit in gaat.... achja... het verschil tussen wannabees en westernruiters....

DWSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 11:20

laukjefreak schreef:
ja zow dat is dus de reden waarom haar pony nu gewoon in een wei staat en dat ze er vrijheidsdresuur en zow mee doet.
zij dacht ook dat een licht gewicht zalde niet zo veel uitmaakt den ik trouwens ook hoor maargoed

waarom vraagt ze het dan ? Verward

laukjefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 11:22

DWSS schreef:
waarom vraagt ze het dan ? Verward

zij is ene andre dna degene die dit topic heeft gestart Haha!

Buster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 19:17

Ik zou zeggen; alles kan.
In theorie lijkt het mogelijk, maar ik denk dat je in de praktijk gewoon maar even moet kijken, of het in die combinatie allemaal wil lukken.