[WN] kosten van een paintveulen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

texeenmaikey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-04 08:00

Poetsen, wandelen, basiscommando's, hoefjes optillen, maar deze dingen zijn al niet te doen met haar wandelen gaat dan nog een een beetje maar daar houd het ook wel mee op ook. en ze heeft al bijna een jaar in de opfok gestaan. en waar ze nu op stal kan ze bij geen van de andere paarden die er staat want die slaan haar echt helemaal dood. dat hebben we al een keer uitgepobeer.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 09:56

waarom zet je haar dan niet weer terug in de opfok? Hoezo houdt het op met wandelen Verward

sparky5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 10:16

Ludo schreef:
Tsja, sorry maar ik vind je ook wel 'een beetje dom' Scheve mond
Eerst moet je fjord weg omdat je op een ander ras overgaat en nu je paint omdat het niet klikt. Misschien eerst nadenken voordat je de verantwoordelijkheid voor de zorg en de gezondheid van een levend wezen op je neemt?
Of misschien met een wandelende tak beginnen? Clown

hihih ik heb wandelende takken:D en een fjord al 7 jaar en alles gaat god hoor we hadden onze ups en downs maar blijven doorzetten geduld en alles komt goed:D kan meneer echt niet missen
en ach je heb er van die mensne tussen die domme aankopen doen maar twee??????????????????????
zielig voor de paarden hoor

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 10:58

Ik snap niet zo goed waarom je een jaarling alleen neerzet. Ze moet de kans krijgen op te groeien met haar soortgenoten, leren respect te krijgen voor andere paarden en mensen. Dit is als "leek"bijna onmogelijk om doen. Een veulen bij je houden is leuk maar niet makkelijk ! Je zult zien dat als je haar naar een GOEDE opfok brengt en als 3 jarige terug haalt ze een stuk handelbaarder is. Daarbij moet je wel rekening houden dat ze als 3/4 jarige ook nog eens ingereden moet worden wat ook al niet makkelijk is.
Ik heb zelf een 1 jarige friese merrie en zoals je weet genoeg land en ervaring om haar thuis te houden maar doe dat niet. Ze gaat straks in September lekker de opfok in, opgroeien tussen haar soortgenoten en van hun leren hoe ze paard moet zijn.
Een 1 jarige naar de opfok brengen is bij sommige bedrijven niet mogelijk omdat je idd niet een 1 jarige kan toevoegen aan de al bestaande groep, maar in sommige gevallen vormen opfok bedrijven een nieuwe groep waar ze alle kansen krijgt om te wennen.
Kortom geef haar de kans, breng haar naar de opfok en je zult zien dat ze niet zo'n draakje is als je nu denkt. Heb je ook angst om als 3 jarige met haar aan de slag te gaan, dan kun je haar beter verkopen.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 11:17

zoals de meesten hier weten heb ik de kruising fries*draver gekocht van vanity, ze was nog totaal onbeleerd toen we haar hierheen haalden, ze heeft de hoefsmid geschopt de eigenaar van de stal omver gelopen alle hoeken van de bak laten zien aan haar eerste bereider........we zijn nu 6 weken verder, ik heb haar 6 weken laten trainen en ze is zo superlief ! geeft keurige voetjes en heeft een paar gangen waar je u tegen zegt ! verder is ze superverkeersmak en dus gaat ze nu 3 a 4 keer in de week op buitenrit ! terwijl iedereen tegen mij zei dat drie jaar best wel oud is om te beginnen met beleren is het toch echt heel erg goed gekomen ! wat ik hier dus mee wil zeggen is, ga lekker wandelen met die kleine, poets hem, knuffel hem leer hem voetjes geven en meer van die basisdingen, laat hem door water heen lopen over plastic echt je hebt er alleen maar profijt van! en als ie oud genoeg is laat je hem inrijden door een ervaren iemand die (net als bij ons) aan het einde van de inrijdperiode jou "les" geeft op je eigen paard zodat ie goed kan uitleggen hoe alles werkt bij hem! ik zou in ieder geval niet verkopen dit is toch een ideale kans om je paard van klains af aan op te voeden en mee te maken ?! bovendien vind ik het persoonlijk dus wel heel erg veel geld voor een veulen en ik zou er alles voor over hebben om dat paardje zo te krijgen zodat ik er lekker mee kan rijden, je verkoopt hem anders zeker met verlies terwijl ie als ie opgevoed en ingereden is wel weer zoveel waard zou zijn....... (bijna 9000 gulden is NIET normaal voor een veulen zonder erg byzonder papier.......maar dat is mijn mening) heel veel succes met je paardje ! ik denk dat als je je best doet dat het dan echt wel goed komt en je een paard voor het leven hebt, maar je moet wel doorzetten !!

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 11:24

kekaro schreef:
bovendien vind ik het persoonlijk dus wel heel erg veel geld voor een veulen en ik zou er alles voor over hebben om dat paardje zo te krijgen zodat ik er lekker mee kan rijden, je verkoopt hem anders zeker met verlies terwijl ie als ie opgevoed en ingereden is wel weer zoveel waard zou zijn....... (bijna 9000 gulden is NIET normaal voor een veulen zonder erg byzonder papier.......maar dat is mijn mening)

Dit zijn toch redelijk normale prijzen hoor, voor Paints..
Ingereden kosten ze toch wel ietsje meer over het algemeen Cool

DWSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 12:43

ik vind het ook redelijk veel geld voor DEZE paint maar je bent niet opgelicht , je had jezelf beter moeten laten informeren van te voren.
denk ook dat het nog niet zo makkeijk gaat zijn om haar te verkopen want de markt is slecht , ik zou er toch nog maar eens over nadenken welke mogelijkheden er nog meer zijn zodat je haar toch kunt houden.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 15:18

ik heb een volledig ingereden painthorse gehad voor 2500 euro en hij had echt een goed papier dus ik vind het WEL heel veel geld, maar goed daar gaat het nou niet om.......en dat je alleen kan wandelen met hem op dit moment is logisch je moet het hem wel leren natuurlijk ! even doorzetten hoor!! zou toch zonde zijn om hem te verkopen het is een prachtig beessie om te zien vind ik !

Steaming

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 15:50

Ik zou het paardje lekker in de kudde gooien, en waarschijnlijk krijg je dan een heel wat makkelijker beestje. Een paard kan altijd nog het beste door een paard worden opgevoed, die spreken de zelfde taal.
Nu verkopen zal voor die prijs niet meevallen dan moet je al erg veel geluk hebben, als je 'm snel kwijt wilt moet je al blij zijn als je de helft beurt.

texeenmaikey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-04 17:24

ik weet zo genoeg ik zet er hierbij een slotje op

rhynstoner

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 17:51

texeenmaikey schreef:
ik weet zo genoeg ik zet er hierbij een slotje op

euhm hoe ga je dat doen?? Schijnheilig sorry een beetje flauw

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 17:56

Niet meer reageren heeft op termijn hetzelfde tot gevolg Haha!

sparky5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 18:35

ja inderdaad maar toch blij ik erbij ik vind het een heel slap verhaal kan hetn iet anders zeggen over de pb een grote mond dat ik me er niet mee mag bemoeien maar jij koopt en verkoopt paarden alsof het speelgoedjes zijn en dat zijn ze niet!!!!
en geen geld voor opfok of training zeg je via de pb waarom begin je er dan aan?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 18:40

PB's zijn privé, daar staat die P voor nl.
Dus we maken er hier geen persoonlijke vete van.
Jouw mening is nu wel duidelijk en ook bekend bij de TS. Laat het hier dan bij.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 18:44

Als ik toch nog even mag reageren...
Niet zozeer over wat je wel of niet zou moeten doen, dat is uiteindelijk je eigen beslissing.

Als je haar inderdaad wilt verkopen, mag ik je dan als tip geven eerst betere foto's van je paardje te nemen. Poets haar goed (misschien lukt wassen wel?), kam of knip haar manen, staart uit de klit, zet haar ergens neer met een rustige achtergrond (in een wei zonder veel 'achtergrond', voor een rustige muur) en zorg dat ze er op haar voordeligst uit ziet. Zorg ook dat ze helemaal op de foto staat, geen hoofd of benen 'afgehakt', en vanuit een goede hoek genomen. De hoofdfoto is vanuit een verkeerde hoek waardoor hij extra groot lijkt. Je kunt ook foto's maken wanneer ze los in de wei of bak loopt, zodat je een beetje kunt zien hoe ze loopt.

De foto's die je nu hebt nodigen niet echt uit om te komen kijken.
Zien is kopen zeggen ze wel eens, en dat moet je zien te bereiken. De eerste indruk is gewoon heel belangrijk om de interesse van potentiele kopers te krijgen.
Succes!

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 19:15

ik geef je helemaal gelijk francis ! de goeie foto's schelen al gauw in de keuze of mensen komen kijken of niet

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 19:30

Ik denk dat de mening van Francis je beste hulp is.
Goede foto's doen het halve werk.
Persoonlijk vind ik de prijs aan de hoge kant, zeker in deze markt. De verkoop van een veulen is niet makkelijk helaas.

Wat ik even niet begrijp is waarom je haar niet in de opfok kunt zetten?
De kosten voor stalling heb je nu ook dus opfok kan niet duurder zijn.
Je zult zien dat ze daar erg van opknapt.
Wil je dit niet en haar sneller kwijtraken, zul je toch moeten zakken met je prijs. Bedenk ook dat elke maand dat je haar langer hebt extra kosten met zich meebrengt.
Dus wat is slimmer....hoge prijs vragen en meer kosten boor je kiezen krijgen of zakken met de prijs en je onkosten zo verlagen?? Scheve mond
Succes!

Desiree01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 20:36

Ik zou ook graag willen weten waarom het niet klikt.
Ik ben zelf bezig met Billy Norfleet en diverse nakomelingen van hem en allen zijn het makkelijke paarden in de omgang. Vind dit een vreemd verhaal. Heb zelf ook ooit een paard gehad waar het niet mee klikte, maar daar wist ik zelf de reden van. Toch gewerkt met hem en zelfs nog een wedstrijd gestart, is me ook gelukt. Meeste mensen knappen af op het grondwerk en dat is het belangrijkste om een band met je paard op te bouwen.

texeenmaikey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-04 21:15

mijn veulen (jaarling) heeft de eerste 3 maanden van haar leven geen mensen gezien.

over die foto's ik kan haar niet poesten dat moet ik al laten doen anders wordt het helemaal niets.

en de prijs ik weet niet meer wat ik er voor moet vragen maar als ze eind volgende maand niet verkocht is gaat ze wel de opfok in omdat ik dan niet kan laten staan waar ze nu staat omdat ik ga verhuizen en nog niets anders heb waar ik haar kan stallen. dat is trouwens niet de rede dat ze weg moet hoor. want dat is ik vandaag pas dat het zeker werd dus

Desiree01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 21:23

Ik sta bij de persoon die haar gefokt heeft (is niet de verkoper in dit verhaal) en het veulen is wel degelijk in de hand geweest, alle paarden staan bij huis en zijn dagelijks in handen. Rest PB ik je wel ff.

westernworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 21:29

nu ja als ze dit paard nu nog wil verkopen,kan ze het wel schudden,een goede prijs ervoor?Ja van iemand die niet op bokt zit.
buiten de goed gemeende adviezen en die van goede wil erbuiten gelaten.de negatieve zaken zullen de boventoon blijven voeren,
en of daar iedereen mee geholpen is? ik betwijfel dat.

Desiree01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 21:44

Spijt me heel erg, maar werd erg boos hierom en heb de verkoper gebeld, zal de boel effe lekker ontkrachten: veulen is gekocht voor 3200 euro met inruil van de Fjord, dus totaal 3200 euro op afbetaling, voor 3200 euro kan ze dus meteen terug komen. Het contract loopt tot mei 2005 en kan dus ontbonden worden, de verkoper meldde mij dat ze ook niet eens geweest is bij hem.

vegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 21:50

ik bemoei me niet overal mee maar ben je eigelijk wel een paard waard.Want ik heb dat veulen gefokt.

westernworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 22:08

een kleine vraag,bestaat prive niet meer?ook niet meer op bokt?
sorry hoor maar dit slaat veel heel veel.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 22:10

westernworld schreef:
een kleine vraag,bestaat prive niet meer?ook niet meer op bokt?
sorry hoor maar dit slaat veel heel veel.

Idd , dit gaat wel erg ver... ik denk niet dat dit makkelijk voor haar is , en jouw openbaring maakt ook niet veel makkelijker !

Vind het niet kunnen