Chippen is idd wettelijk niet verplicht, maar er zitten een hoop haken en ogen aan als je besluit om niet te chippen. Dan zit je met DNA-monsters etc. etc. dus uiteindelijk kiezen de meeste mensen voor de makkelijkste weg: chippen.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

... stond ie zondag ook al bijna, touw uitgerekt. Moeten we denk ik alleen niet aangehouden worden... 

Heleen1 schreef:Mijn paard heeft ook nog geen paspoort, maar is wel gechipt. Heb net het stamboek gebeld, maar die werken alleen maandag tot en met woensdag van 9 tot 1... En maar zeuren dat ze het zo druk hebben! Heb nu dus een mail gestuurd erover, want moet dus wel zo snel mogelijk dat paspoort hebben....
En Lineke, ik heb je aangemeldop msn hoor.

Heleen1 schreef:Tuurlijk ben je geen blok aan ons been! Informeer alleen wel even of ze niet moeilijk gaan doen omdat je met een shetlander rijd. Wij weten dat Lucky zat conditie heeft, maar ze zullen daar vast raar opkijken... Houd dus rekening met commentaar en evt. diskwalificatie> Niet om je tegen te houden, maar informeer er goed naar. Trouwens, elk paard wat bestaat en ooit vervoerd met worden moet gechipt zijn en een paspoort hebben. Ik moet voor Lyngvi ook nog snel een paspoort regelen. Hij is wel gechipt, maar heb nog nooit een paspoort ontvangen....
Dus het helpt miss wel als je het er even bijzegt! 

horssie schreef:hmz,ah de beste optie lijkt mij ook chippen,maar jah
ik denk niet dat alles kan.
mischien heeft lucky hooguit 5 x in de trailer gestaan
dus dan wil ik hem eerst wat geruster hebben in een trailer.
en hoe wil ik dat doen,zonder trailer
dan zou hij eventueel nog gechipt moeten worden,en ik moet een paspoort hebben.
Misschien het heel voorzichting aan Ben voorstellen en misschien kan je dan volgend jaar een keer meedoen?
Als deze keer me bevalt - en daar twijfel ik haast niet aan - wil ik namelijk zeker lid worden van DER en volgend jaar meer endurance wedstrijden gaan rijden...Roskur schreef:Tja...Misschien het heel voorzichting aan Ben voorstellen en misschien kan je dan volgend jaar een keer meedoen?
Als deze keer me bevalt - en daar twijfel ik haast niet aan - wil ik namelijk zeker lid worden van DER en volgend jaar meer endurance wedstrijden gaan rijden...
Als je paspoort in de aanvraag is heb je toch al wel dat formulier met alle info, dan kan je je toch wel alvast opgeven? Ik heb nota dus al wel verzonden, al een tijdje geleden, maar het paspoort is nog niet binnen. Kan ik me dan nog niet opgeven? Want ik heb dus wel alle info die op het paspoort komt op zo'n papier staan...

Da's een reden waarom ik denk dat Domi minder kans zou hebben in de endurance, ze maakt zich al hartstikke 'druk' (positief, ze vind 't gewoon super en wil met alles en iedereen vriendjes maken
) als er allemaal andere paarden bij haar zijn. Maarja, daar went ze vast ook wel aan als ik eenmaal rustig op haar kan buitenrijden met anderen, is nu nog te vroeg om daar uberhaupt over na te denken
. Ennu, Lineke, jij gemene paardjesmidhandelaar, beetje op een 3-jarige ijsco willen rijden!
Ken dus nu echt de hele website uit m'n kop.
Best wel zielig eigenlijk.
(nee, ik HEB geen sociaal leven
)