het bewijs dat het wel kan
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Margrietjuh schreef:ik snap niet dat het niet kan, want ik ken een westernpaardje die perfekt de spaanse pas op komando kon doen
Het topic onderwerp was ook meer over passage en piaffe dan spaanse pas
Sjuimpje schreef:Hier zie je een beetje wat ik bedoel met ruimte voor de lendenen,
met name bij de sterk doorverzamelde onderdelen komt die lendenpartij omhoog, een westernzadel met de stugge lange skirts (?) zou dat belemmeren.
[image]
[image]
[image]
[image]
legt en er iemand opzet die de hulpen kent, er geenSjuimpje schreef:Euh, weet je waar de lendenen liggen? Die liggen namelijk niet aan de zijkant hoor, dus ook al zijn ze rond, dan nog zijn ze langer en stug en liggen meer op de lendenpartij.
Een Engels zadel heeft afgeronde kussens en is korter waardoor de lendenen vrijer liggen.
maar nu snap ik je bedoeling..

cissy schreef:heb het toevallig gisteren op n video gezien van Pat Parelli! quarter in de piaffe en heel relaxed aan een redelijk los teugeltje ook nog! prachtig!
en reken maar dat Pat op een westernzadel zit! en niet een van de lichtste is... dus kan best!
Citaat:farichta:
Voor mijn gevoel drukt het paard in de piaffe z'n rug weg, maarja, ik ben geen hogeschool dressuur deskundige en ga dus uit van mijn gevoel.
.
.
. Alleen die van Walter Bouwmeester is een goed voorbeeld en daar zie je inderdaad ronde, omhoogkomende lendenen.

) en die paarden worden helemaal niet verzameld.Sjuimpje schreef:Ik heb gewoon op Google op 'western stop' gezocht en op 'piaffe'
Et Voila.
Als jullie de piaffe van Marlies niet ok vinden vind ik dat vrij apart, deze foto wordt regelmatig als schoolvoorbeeld gebruikt, de opbollende lendenpartij was beter te zien geweest als het linkerachterbeen werd opgetilt.
Wel apart dat een piaffe een piaffe is, maar een stop is niet een stop...![]()
Volgen jullie het nog?