wie gaat er allemaal naar de endurance in Katwijk?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 13:36

Ik heb de website bekeken, dank je wel voor je info! Wat ik nog zou willen weten; hoe lang doe je gemiddeld over 26 kilometer, en hoe lang gemiddeld over 57 kilometer?

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 13:56

Ik denk dat je niet in klasse 2 mag starten voordat je klasse 1 hebt gereden... toch? En je mag sowieso alleen de kennismakingsklasse (= klasse 1 met een km verschil in de min en max snelheden) doen als je geen lid bent van DER... toch? Verward (zit hopelijk nu niet allemaal valse info te geven Bloos)

Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 15:07

Ok! Bedankt voor je informatie! Dan doe ik gewoon in de kennismakingsklasse mee. Klinkt logisch wat je zegt, zal heus wel kloppen!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 17:55

Als je eenmalig wilt meedoen (of gewoon voor een eerste keer, om het te proberen) dan start je idd in de kennismakingsklasse. Je mag daar tussen de 8 en 12 km/u rijden. Langzamer mag op zich wel, sneller niet, maar in beide gevallen krijg je geen 'bewijs van goed uitrijden'.

Over een rit van 26 km zul je dan zo'n 2.5 tot 3 uur doen (globaal berekend). En halverwege heb je een stop (de P/A) waar je paard veterinair gekeurd wordt door dierenartsen.

Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 08:55

Klinkt als een gewone buitenrit Haha! ! Maar het is logisch dat niet-endurance paarden op deze manier beschermd worden. Het lijkt mij gewoon eens leuk om mee te doen, voor de sfeer. Maar ik hoorde gisteren van mijn vriendin die ik ook had gevraagd om mee te doen, dat het samen valt met een springwedstrijd bij de ZHJV Hyper! , dus we denken er nog even over. Op zich vond zij het ook leuk om mee te doen, vooral omdat Katwijk maar één keer per jaar is en lekker dichtbij!

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 20:34

Nou....gewone buitenrit.....je zou verbaast zijn als je wist hoeveel mensen de 8 km/u niet eens halen omdat ze er echt een buitenrit van maken op hun gemakkie.

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 20:45

meestal als ik op me gemakkie wil is graas druk... en op een wedstrijd wil ze anmper even rustig stappen, ja stel je voor dat je ingehaald word. ze gaat dan altijd helemaal dansen en das nou niet echt bevorderlijk voor die hartslag he...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 21:50

Maak er maar een 'vlotte buitenrit' van. Hoewel je je eerste wedstrijden (in iedere klasse weer) zeker niet op snelheid moet willen rijden, maar puur voor de afstand en de ervaring. Lachen

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 21:53

gracia krijgt echt zo'n adrenaline kik.... ze gaat draven (eigenlijk vrij rustig een normaal tempo tenminste..... ) af en toe eeen galopje tussendoor.... maar tussendoor stappen omdat (eigenlijk het baasje) op adem moet komen zit er niet in bij haar.... maar het gaat allemaal goed en ik merk niet aan haar dat ze erg moe word of is dus dat valt wel weer mee!!!!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 06:13

Karin schreef:
Maak er maar een 'vlotte buitenrit' van. Hoewel je je eerste wedstrijden (in iedere klasse weer) zeker niet op snelheid moet willen rijden, maar puur voor de afstand en de ervaring. Lachen

Maar je wilt toch binnen de tijd binnenkomen en de eerste wedstrijd heb je echt totaal geen benul van tijd of afstand en hoe te rijden. Mijn eerste rit heb ik wel goed uitgereden maar moest er voor mn gevoel achteraf behoorlijk hard aan werken om die tijd te halen.

Ben ooit eens naar een voorlichtingsavond geweest op de manege en Anita of Yvonne (weet het niet meer) gaf uitleg.... je kon rustig tussendoor even gaan picknicken.... nou dan bedoelde ze zeker bij de PA ofzo of de VETgate of je moet de rest van de rit minimaal 30km/h rijden want tijd om te picknicken heb je echt niet, hihihii Haha!

Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 08:04

Jorie schreef:
Nou....gewone buitenrit.....je zou verbaast zijn als je wist hoeveel mensen de 8 km/u niet eens halen omdat ze er echt een buitenrit van maken op hun gemakkie.

Ik bedoelde het niet lelijk hoor Knipoog . Maar als wij (vriendin en ik) een buitenrit maken, moeten we eerst drie kwartier rijden vóór we op het strand zijn Haha! . Op het strand willen we toch ook wel twee uur rijden , of in de duinen, en dan moeten we weer drie kwartier terug. Dus wij zitten al snel aan 3, 5 à 4 uur voor een buitenrit. En we rijden de ritten redelijk vlot om ze op conditie te houden voor de cross. Doen we iedere zaterdag. Dus ik ging van mezelf uit, toen ik schreef "een gewone buitenrit". Maar niet iedereen zal dat een "gewone buitenrit" vinden.

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 08:42

Hahahaha, ja wat is de definitie van een "gewone" buitenrit. Ja, met zo'n buitenrit red je het wel.

Bij onze eerste endurance rit deden we het ook rustig. Namen wat te drinken en een peuk op de P/A. En lekker op elkaar wachten. Maar ja, gewoon lekker een keer meedoen en je komt er vanzelf achter.

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 09:08

precies... en anders neem je jorie mee he op je eerste wedstrijd die sleept je overal doorheen!!! ja he jorie!!! je was helemaal goed bezig!!! haha!! ik zal jou er zondag doorheen slepen.... neem jij trouwens ook een masseur mee??? ik zag dat joan op een van de fasna foto's gemasseerd werd... ik denk dat ik dat ook maar eens in ga voeren..... !!!

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 09:37

Hahahahahahaha, een masseur......voor die 26km?? Ik geloof het niet!!

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 09:43

dan word het tijd dat ik klasse 2 word... dan kan het wel toch??? toch??? ja he jorie....

Avanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 13:19

en wij zijn natuurlijk ook van de partij

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 20:57

graciaxxx schreef:
dan word het tijd dat ik klasse 2 word... dan kan het wel toch??? toch??? ja he jorie....

ik word alleen al klasse 2 voor die masseur.... maar ja of graas dat ook leuk vind... enne stefan wil in klasse 1 ook wel masseren hoop ik... maar dan zit je weer met die vetgate... oplossing: een vetgate in klasse 1 inbouwen... Haha!

... soms zeggen ze wel eens dat ze mij niet serieus meer nemen??????.....

Tinuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 21:06

Rosanna schreef:
Ik bedoelde het niet lelijk hoor Knipoog . Maar als wij (vriendin en ik) een buitenrit maken, moeten we eerst drie kwartier rijden vóór we op het strand zijn Haha! . Op het strand willen we toch ook wel twee uur rijden , of in de duinen, en dan moeten we weer drie kwartier terug. Dus wij zitten al snel aan 3, 5 à 4 uur voor een buitenrit. En we rijden de ritten redelijk vlot om ze op conditie te houden voor de cross. Doen we iedere zaterdag. Dus ik ging van mezelf uit, toen ik schreef "een gewone buitenrit". Maar niet iedereen zal dat een "gewone buitenrit" vinden.

Ga jij vanuit oegstgeest naar het strand???
Dat is een aardig eindje rijden zeg!!!!

Ik doe trouwens ook de kennismakingsrit *LOL* *LOL*

Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 11:05

Haha, nee hoor, als ik vanuit Oegstgeest in drie kwartier naar het strand kon rijden, dan hoefde ik me sowieso niet af te vragen of ik eventueel mee zou kunnen doen aan een endurance Haha! . Ik sta op een manege in Den Haag en dan rijd ik via de Uithof en Ockenburgh naar Kijkduin. Gezellig dat je ook meedoet Kom je ook uit de buurt?

vicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 12:11

Ik dacht ook al dat je vanuit oegstgeest daar heen rijd!
Ik rijd er wel heen vanaf voorhout ik doer er zo`n 45 min over.

Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 23:10

Misschien dat Voorhout iets dichter bij is, maar toch knap dat je vandaaruit lekker naar het strand gaat, je moet dan toch veel door de bebouwde kom lijkt me, of heb ik het mis? Ik kom iig met de trailer naar Katwijk. Mocht je nog een reactie hierop sturen en ik antwoord niet, no offense, maar ik ga zometeen op vakantie! Wel leuk, alleen zal ik mijn paardje zo missen!

vicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 11:57

Ja je moet wel een stuk door de bebouwde kom maar dat geeft niet.
prettige vakantie

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 12:20

Ik blijk school te hebben de dag van Katwijk....
Toch ook wel belangrijk!

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 20:57

Ik rij zeker Katwijk. Baduh staat nu op ijzers, dus die kan er weer tegenaan. Knipoog

Avanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 12:57

leuk man! dat er weer zoveel mensen zijn die meedoen!!!

ik ga sowieso ook weer meedoen waarschijnlijk samen met tarmine oprijden zij rijd hem voor de eerste keer!!! toch martine??

dit is de 5e keer dat ik in katwijk mee doe!