[WN] Helaas, helaas....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 10:02

marina schreef:
Hoezo laat je haar niet scannen dan, dan weet je het zeker

Right!!!!! OK dan!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 11:16

Elke medische ingreep kàn een gevaar voor de vrucht zijn en van buiten af scannen wordt hier nog niet gedaan.
Als er iets inzit dan wordt het op termijn vanzelf wel duidelijk en komt het er ook vanzelf uitzetten.
Als het mis gaat houd je dat ook niet tegen.
Wat dat betreft vertrouw ik ook redelijk op moedertje natuur.

Ik kan die beslissing dus wel begrijpen.

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 11:49

Aan de andere kant kan er toch ook heel wat mis gaan als je niet laat scannen heb ik me laten vertellen, zoals tweelingdracht, wat je wel tegen kan gaan in een vroeg stadium van de dracht.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 11:50

vera schreef:
Het was zo'n leuk verhaal geweest; merrie gedekt door ruin.

Hihi, hoe doe je dat?? Haha!:D:D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 11:54

@marina : Klopt, elk nadeel heeft zijn voordeel (of was het andersom Haha!)
Maar tweelingdracht komt 1e. heel weinig voor, 2e zorgt de natuur vaak zelf al voor het afsterven van het juiste vruchtje. Bij het doodknijpen door de DA moet je nog maar afwachten of hij idd de goede neemt. En door deze DA-ingreep loop je ook de kans dat het vruchtje wat moet blijven zitten dan ook spontaan afkomt.

Dat een serieuse fokker met een dure merrie en ditto hengst anders hiermee omgaat kan ik goed begrijpen, maar in dit geval zou ik ook geen risiko's nemen c.q. problemen gaan zoeken.

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 15:29

Sugarmiss schreef:
Elke medische ingreep kàn een gevaar voor de vrucht zijn en van buiten af scannen wordt hier nog niet gedaan.....

Volgens mij is het meer een gevaar als je niet weet dat je merrie dragend is en haar daar niet naar voert cg.traint/gebruikt.
Daarmee zeg ik niet dat Vera haar paarden slecht voert en "overgebruikt",maar in het algemeen vind ik dit dus gevaarlijker als je NIET weet of ze dragend is.Daarnaast heb je ook nog de te dikke merrie's,die ook veel hogere risico's hebben bij dracht en bevalling,dus die zou je "meer gemotiveert" op dieet kunnen zetten!
tis maar mijn bescheiden mening,....heb nog geen vervelende ervaringingen met of door het scannen meegemaakt,....... Lachen

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-04 17:10

jessiejanes schreef:
Daarmee zeg ik niet dat Vera haar paarden slecht voert en "overgebruikt

Even voorop stellen dat deze merrie niet van mij is maar van Nanouk.
Vooralsnog wordt ze nauwelijks bereden, hebben we een goed oog voor algehele toestand van de merrie en vooralsnog vertrouwt Nanouk lekker op moedertje natuur Bloos

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 17:38

vera schreef:
Even voorop stellen dat deze merrie niet van mij is maar van Nanouk.
Vooralsnog wordt ze nauwelijks bereden, hebben we een goed oog voor algehele toestand van de merrie en vooralsnog vertrouwt Nanouk lekker op moedertje natuur Bloos

Dacht toch iets op een taktische manier opgeschreven te hebben,waarom heb ik nu het idee dat er toch weer scheve gezichten zijn?? Verward
En tuurlijk weet ik dat dit Nanouk haar paard is en dat ze nauwelijks bereden word,maar nogmaals;dit is mijn mening in het algemeen,dus niet direct op jullie situatie gebaseerd. Lachen

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-04 17:58

)Ik voel me niet aangevallen hoor Haha!
En ik kan me heel goed voorstellen dat je een merrie wel laat scannen, zeker als er een duur zaadje in een dure merrie gaat.

Maar in dit geval is daar geen sprake van (zaadje was gratis Knipoog ) en Beartje zal nooit zwaarder worden belast dan een ritje met en kind op haar rug, een buitenritje met Nanouk en een enkele keer trainen in de bak, Nanouk heeft daar nl. een hekel aan Cool.
Mocht ze dikker gaan worden terwijl ze normaal gevoerd wordt dan gaat er heus wel een lichtje branden
Verder komt ze echt niks tekort en voeren wij heel divers (gras, muesli, hooi, wilgentakken, lucerne, etc.) Is een paard "hongerig" bij ons dan voeren we de hoeveelheid alnaar gelang de vraag op.

We zijn geen veulentje aan het fokken maar het is een welkom ongelukje als het zo is (ik zou het eigenlijk helemaal te gek vinden Bloos )
En de kans dat er iets fout gaat blijft bijna even groot als bij een gescande merrie....

Jemille

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 13:34

Vera, je hebt helemaal gelijk.
Gewoon afwachten, dat geprut in je paard.
Mijn merrie is na de eerste 3 weken ook een beetje hengstig geweest. We hebben het even afgewacht omdat we niet weer met haar wilde reizen. En nu 7 weken later (na het dekken) niet meer hengstig geweest.

Dus rond 5 mei 2005 verwachten we een kleintje.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-04 13:43

Gefeliciteerd Jemille!
Helaas is haar laatste "hengstigheid" in de kudde tijdens ons vakantie geweest dus we moeten weer even een paar weekjes wachten Pling

Jemille

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 13:59

Scheve mond en wachten is zo niet leuk.....
Nou ons op de hoogte...........