[WN] Toiletteer dag?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-04 11:51

Dank je Esther, maar gezien de locatie van de deelnemers (degenen die ook de eerste keer al graag mee wilden doen) zoeken we toch een plek iets meer in het midden van het land.
Misschien een volgende keer in het oosten...

Ja Gera, ik weet niet precies waar die manege is, maar Austerlitz is ook centraal, niet ver van Amersfoort af.

BlackWych

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 11:07

Is er al iets bekend Francis? Het is al bijna juli Knipoog

=^.,.^=

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-04 12:22

Ik weet het! Ik zit met smart op antwoord van Roos te wachten, die zou navragen of het op manege Austerlitz kan. Maar ondertussen ben ik ook op zoek naar een alternatief... Ik hoop nog voor het weekend een locatie te hebben. De datum hangt van de locatie af, maar ik wil proberen om het 10 of 11 Juli te doen.

Bonnigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 08:33

oke!
We wachten af....

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 09:41

De 11e is misschien verstandiger met oog op EK reining..

Bonnigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 11:29

gera schreef:
De 11e is misschien verstandiger met oog op EK reining..

Nog niet eens over nagedacht!
Wat goed van jou... is idd handiger OK dan!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-04 14:22

Vind ik prima, maar nog steeds geen bericht van Roos...
Gera, kan het niet bij jou?? Ik zou eventueel Dot ook thuis kunnen laten als meerdere paarden niet mogelijk is. Ik kijk nog even hier in de buurt rond, maar laten we in eerste instantie de 11 dan maar aanhouden.

Bonnigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 16:56

Ja, bij goed weer mag het ook bij mij thuis maar alles is buiten bij mij.
Ik heb wel een mogelijkheid tot wassen maar niet voor veel paarden. Niet meer dan 2 op de poetsplaatst. tenzij ik de stallen effe leeghaal voor die tijd, dan heb ik 4 hele ruime boxen waar in gepoetst kan worden.
Ik heb wel een normale maat buitenrijbak.
Maar dan moet iedereen naar Brabant, das ook weer niet handig...

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-04 19:46

Ik ga hier in de buurt morgen even rond bellen... heb nog wat ideetjes, maar weet niet of dat kan...

ilseb

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 06:29

Ik vind Brabant prima. Anders moeten wij uit het zuiden ook altijd ver reizen, dus mag het nu wel eens andersom. Niet dan?

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-04 09:23

Ok, we hebben een locatie!! De Veluwe Ranch in Hoenderloo!
Hoeft niks te kosten (we gebruiken toch wel 't een en ander in de kantine), de paarden kunnen buiten onder dak of in een hal getoiletteerd worden en gebruik van de bak is ook geen probleem.
Alleen als we ook een stal willen gebruiken moeten we voor de stal betalen. Ze kunnen ook in een paddock, dat kost weer niks...
Nu hebben we dus nog geen tijd afgesproken.
Wat mij betreft maakt het niet veel uit.
Opties:
Zondag 11 of zondag 18
Half in de ochtend beginnen en lunchen daar, na de lunch verder
of voor in de middag beginnen en in een keer door.
't Ligt er een beetje aan wat jullie er aan uit willen geven natuurlijk (lunch ieder voor zich, dan kun je't zo duur maken als je wilt).
Dus laat maar horen!
Ik heb afgesproken dat ik woensdag of donderdag terug bel voor definitieve afspraken, dus even spijkers met koppen slaan nu!

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 09:45

Zondag de 11e voor mij! Zondag de 18e kan ik namelijk niet
Lokatie lijkt me perfect. Voor mij is het niet zo ver weg en ik ben er nog nooit geweest, dus ben benieuwd hoe de ranch er uitziet!
Lunchen tussendoor is denk ik wel zo leuk. Kunnen we even wat vragen afvuren enzo en gewoon even gezellig praten

BlackWych

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 09:55

Locatie is prima, weet nog niet of ik met of zonder Pluis kom (moet ik nog even overleggen met mijn teerbeminde wederhelft Haha! )

Datum maakt mij niet zo uit.

=^.,.^=

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 10:00

Ik kan beide datums, dus maakt mij niets uit.
Hoeveel te groomen paarden zullen er eigenlijk zijn?

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-04 10:11

De 11e is voor mij ook prima, en lunchen ook.
Ik neem Dot mee, da's 1, Gera neemt Jagger mee neem ik aan, da's 2 en als Farichta Pluis mee neemt is dat 3, en Bonnigje had dacht ik ook wel belangstelling om met paard te komen, maar dat weet ik niet zeker.
Ik vind een lunch tussendoor ook wel leuk. Paardjes kunnen bij goed weer in een paddock (zijn wel 'meerpaardspaddocks hoor, geen 1-paards-paddocks, dus even zien of dat gaat, anders gewoon een stalletje huren... zal niet zo veel kosten denk ik).
Als we dus 's ochtends beginnen, wat is voor jullie dan haalbaar...10 uur, 11 uur... (dat wordt dan wel de tijd dat we daadwerkelijk beginnen, wil je nog even koffie drinken ofzo vantevoren, dan moet je dus eerder komen...) We kunnen ook afspreken dat we er om een uur of 10 zijn, gezamelijk even een bakkie doen voor we beginnen en dan om 11 uur daadwerkelijk beginnen. Dan lunch om een uur of half 1/1 uur (afhankelijk hoe ver we zijn) en na de lunch eventueel toiletteren afmaken en Haltertraining.
Gera, wil jij je camera meenemen (waarschijnlijk een overbodige vraag).
En neem dus ook, als je hebt een showhalster mee, da's leuk voor de 'na'-foto.

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 10:56

Ik neem mijn camera uiteraard mee... dat gaat automatisch Bloos! Knipoog
Ik denk dat ik niet met Jagger kom, hoor. Ik heb namelijk geen trailer én geen trailerrijbewijs, dus ik zou geen idee hebben hoe ik in Hoenderloo zou kunnen komen.. Verdrietig

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-04 11:50

Ah jee Gera... zal ik es zien of ik iets kan regelen... wél een trailer én een trailer rijbewijs, maar (nog) geen auto die een trailer kan trekken (je ziet, 't is altijd wát! Issie braaf met andere paarden (merrie) op de trailer?
Of misschien is er nog iemand anders die min of meer bij jou 'langs' komt?

Bonnigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 11:52

Ik kan de 11e en de 18e niet.
Ik wil graag met Classy komen maar die gaan we waarschijnlijk de 10e ophalen bij de hengst en das 3 uur rijden voor ons, dan ga ik niet de volgende dag met haar naar Hoenderlo.
Met Classy wil ik dit jaar halteren dus ik zou haar graag meenemen.
Mocht dat dus niet gaan, dan kan ik ook met Zoë komen.
Maar die heeft een probleem met vast staan (waar we hard aan aan het werken zijn) dus daar heb ik niet zo'n vertrouwen in.... of misschien is het juist goed. Tis een beetje een hyper-mutsje zeg maar.
Ik weet het dus nog niet. En anders kom ik zowieso zonder paard.
Ik ben er dus!

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 11:55

Francis schreef:
Ah jee Gera... zal ik es zien of ik iets kan regelen... wél een trailer én een trailer rijbewijs, maar (nog) geen auto die een trailer kan trekken (je ziet, 't is altijd wát! Issie braaf met andere paarden (merrie) op de trailer?

Die auto die een trailer kan trekken, heb ik dus weer wel Lachen Jagger heeft nog maar een paar keer op de trailer gestaan, één keer redelijk lang en met een shetmerrie. Hij weet nog niet waar de knopjes zitten en kan best met een merrie op de trailer, mits er maar een schot tussen zit en ze beide kort vastgezet worden, zodat je de eventuele problemen ook uit kunt sluiten. Ik heb dit aan verschillende mensen gevraagd en eigenlijk is iedereen het er wel mee eens dat dit moet lukken

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 12:03

Hé Francis, ik zie dat het gelukt is! Ik wens jullie allen een hele leuke en leerzame dag toe!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-04 12:05

Tja, dat moet je voor jezelf even bedenken Bonnigje... Je kunt je op het laatst moment nog bedenken, want stalling hoeft niet van te voren gereserveerd te worden. Er zijn genoeg stallen leeg want de nieuwe eigenaar die er nu in zit heeft het 'manege gedeelte' nog leeg omdat 'ie eerst het een en ander aan't opknappen is voordat hij z'n wedstrijd en trainingspaarden daar heen haalt. Alleen het 'vakantie' gedeelte draait op het moment.
Dat is dan ook meteen de rede dat de bak niet ideaal is waarschijnlijk. Het kan zijn dat er deze week een nieuwe bodem in komt, maar da's nog niet zeker. Als dat deze week niet lukt, hebben we een nogal stoffige bak omdat ze die helemaal op hebben laten drogen om uit te kunnen rijden.
Maar omdat wij er niet in gaan rijden zal dat wel niet zo'n probleem zijn. Een beetje halteren zal wel lukken zonder al te veel gestuif. En bij goed weer kunnen we eventueel ook in de buitenbak.

Bonnigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 12:17

Ik heb effe rondgebeld en we gaan Classy donderdag al halen. Dan kan ze een paar daagjes bijkomen en dan moet zondag haalbaar zijn!
Classy is dan net gedekt en een hypere hengst naast haar in de trailer lijkt me niet zo fijn.
Maar als je me garandeerd dat hij lief is dan zal ik Classy zeggen dat ze zich ook moet gedragen en kunnen we je misschien ophalen.... Classy is het niet echt gewend in de trailer dus op zich is het wel weer een goede oefening met een ander paard erbij.
Hoever is het van jou Gera naar Hoenderlo?
Remco gaat chaufeuren dus alles veilig wat dat betreft.

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 12:34

Jagger is allesbehalve hyper en gedraagt zich over het algemeen erg goed in de buurt van andere paarden. Hij is geïnteresseerd, dat wel, maar hij is niet baldadig. Bovendien luistert hij gewoon erg goed, dus het zou voor mijn gevoel geen probleem op moeten leveren. Ik zal eens kijken hoe ver het vanaf hier naar Hoenderloo is, maar volgens mij ligt het bijna op de route!

Bonnigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 13:08

Dan moeten we dat maar proberen hè!
Ben benieuwd hoe Classy dat doet ...

Bonnigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 21:56

Francis, wat moeten we eigenlijk allemaal meenemen?
Ik heb eigenlijk helemaal niks op dit gebied.

En wat gaan wij jou voor deze dag geven? Haha! OK dan!