[WN] Wat wordt er beter van hoog opbinden??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

seapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 00:20

Citaat:
Op 2001-10-23 20:59, schreef Cer:
Ik ben het geheel met Sugarmiss eens... Omdat ze het bij de AQHA in Amerika wel doen, moet dat dan hier ook maar kunnen

In Nederland worden dezelfde regels gehanteerd als in Amerika namelijk die van de AQHA. Ze doen het niet bij de AQHA, maar op de World show waar dezelfde regels worden gehanteerd.

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 09:31

Ik kan niet begrijpen dat mensen kunnen zeggen in Amerika doen ze nog veel ergere dingen. Dan is het goed dat we hier "minder erge dingen"maar moeten toestaan???? En waar ligt de grens????
Je moest eens weten hoe slecht de naam al is van de westernruiters alleen omdat een paar malloten zich niet aan de regels houden. En dan wordt er een keer wat aan gedaan en dan gaan er hier en op horses een aantal lopen jammeren. Het kan mij geen barst schelen of de regels in Amerika streng of niet streng worden doorgevoerd. We wonen in Nederland. (op een enkeling na hier) Het is GOED dat er eens is ingegrepen. Het werd tijd. Ik was het al lang zat dat je met goed fatsoen geen leek mee kon nemen naar een wedstrijd. Puur omdat er dingen gebeuren die ik niet kan uitleggen! En ook niet wil uitleggen. Deze hele discussie over de discalificatie van een ruiter is gewoon belachelijk. Hij was verkeerd bezig, dat weet hij net zo goed als ieder ander. Als je het risico wilt lopen gepakt te worden moet je niet achteraf gaan lopen mekkeren. To bad!!

Adrienne

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 15:38

Was ook niet voor westernruiters in zijn algemeen bedoeld Adrienne, ik snap ook wel dat dit meer uitzondering is dan regel. Ik heb het jullie ook niet zien doen, grinnik.

Gisela

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 12:33

Jammeren, mekkeren....... Adrienne, ongetwijfeld allemaal met de beste bedoelingen maar,
voorlopig zijn er 2 verhalen, alletwee anders. Ongetwijfeld zit ergens tussenin de waarheid.

Echter, zolang je er niet zelf bij bent geweest, valt er dus niet veel zinnigs over te zeggen, of wel?

Groetjes, Gisela

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 12:58

misschien een leuk idee voor een clinic????? Haha!
Paard vast knopen op verschillende manieren Frusty *LOL*

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 13:33

Mag een ground-tie ook Jos... Knipoog

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 14:20

Ik jammer niet Gisela! Ik vind dat andere mensen lopen de zanikken omdat er eindelijk eens wordt ingegrepen als het om onregelmatigheden gaat.
Om wie het als persoon gaat op dat moment interesseerd me absoluut niet.
Ik wil alleen maar duidelijk maken dat er hier en op horses altijd wordt geklaagt over de organisatie, altijd wordt gezeurd over het feit dat er nooit wordt ingegrepen als er dingen gebeuren die niet door de beugel kunnen. Er worden dan pagina's vol gemekkerd over Pietje slaat zijn paard af Jantje zaagt zowat het hoofd van zijn paard in twee , ik kon er wel van janken enz enz enz enz.
Nou wordt er eindelijk eens een keer wel tegen opgetreden en dan begint het gejammer weer van voor af aan. Want nu gaat het om Pietje Puk en die kennen wij en die doet dat anders nooit!!!! Jeetje wat een gezever! Je bestraft wel of je bestraft niet. Maar het lijkt nooit goed te zijn. Als de aanwzige jury en de organisatie denken dat het niet door de beugel kon zullen ze daar wel een gegronde rede toe hebben. Als je daar nu weer aan gaat twijfelen is het einde zoek. Dan hoef je echt niets meer te doen.

Adrienne

Gisela

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 14:38

Mijn mening is nog steeds dat je iets op normale wijze tegen een ruiter kunt zeggen, leg uit waarom wel of waarom niet. En geef ruiters een kans om datgene waar ze op aangesproken zijn te verbeteren. Het moet gek lopen als ze dat niet willen doen. (Voor mij is disqualificatie een laatste maatregel.)

Groetjes, Gisela

Gisela

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 14:40

Zie mijn laatste bericht bij 'Onregelmatigheden NK'. Hierin beschrijf ik wat wij hebben meegemaakt op het EK.

Groetjes, Gisela

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 17:45

Daar heb je vind ik gelijk in Gisela, eerst een keer waarschuwen is altijd beter, maar schijnbaar dacht zowel de jury als de organisatie er dit keer om wat voor reden dan ook anders over (kun je ook lezen op horses waar een uitleg van Gerrie Bijsterbosch staat) en daar kan iedereen zich alleen maar bij neerleggen.

Groetjes,

Jolande