Bolletje: tussen de regels lees ik (?) dat je zelf niet helemaal achter het advies van je trainer staat. Er zijn meer wegen die naar Rome leiden hoor.
Het lijkt me inderdaad geen fijne situatie, zoals jij die beschrijft. En als het niet in je karakter ligt om gewoon "door te schoppen" moet je dat niet doen. Er zijn volop andere oplossingen, o.a. zoals boven beschreven.
Ik weet dat het moeilijk is als je instructeur een andere oplossing geeft, maar een goede trainer zal met je mee blijven denken en niet blijven hangen in zijn eigen ego (toch???)....
)
= ruiterfout imo
.Ik vind als je merkt dat het advies van je instructeur niet helpt je best eens mag afvragen of de instructeur bij je past.Als je paardrijd moet je ook je hersennen gebruiken waarom doe je iets en werkt het .Een paard vooruit schoppen vind ik een bedenkelijk advies.En ik denk de topic starter ook vooral om dat het bij haar paard blijkbaar ook niet werkt.Het is niet omdat je instructrice zegt spring in de sloot dat je het moet doen.Ik krijg zelf nog altijd les, maar durf best bij sommige dingen te vragen waarom en hoe.Een instructeur is een mens maakt ook fouten(ben zelf trouwens instructrice op een hondeschool al 10 jaar).Het is vooral dat je als ruiter open minded moet zijn sta open om dingen te doen die je niet kent.Je moet vooral beginnen bij de bassis het vertrouwen tussen jou en je paard,dan wil het paard het een en ander voor je doen.Ik heb zelf ook een zeer moeilijk paard gehad nu is ze door de jaren heen echt braaf aan het worden .Ik ben zelf ook gewoon met grondwerk begonnen en toen dat goed ging ging het rijden ook veel beter.