Paard kon niet bevatten dat de auto's onder hem door verdwenen. Eerste stukje ging best nog goed, maar halverwege kwamen de auto's opeens van twee kanten en raakte hij helemaal in paniek. Hij hing in zijn achteruit richting de reling en was echt even heel benauwd. Uiteindelijk heb ik hem omgedraaid en zijn we zo ongeveer piafferend de brug weer terug af gegaan. Aan de hand sprong ie toen ook nog opzij (op mijn voet) maar dat was te doen. Ik heb toen echt een flink aantal keer met hem gelopen over de brug als we er overheen moesten. Later pas weer onder het zadel doorgereden.
Ik ken eigenlijk heel veel paarden die heel mak zijn en goed verkeersmak, die op de helft van die brug helemaal in paniek raakten. Zou dus zeggen: wandel de eerste paar keer, daarna is er vaak niks meer aan de hand. Ze moeten echt even leren dat die auto's en vrachtwagens onder hun door razen en de meesten hebben dan toch wat meer steun aan je als je ernaast loopt.

De mijne heeft dit trouwens ook met bruggen wanneer er boten onder hem doorgaan. Het voordeel daar is dat het vaak maar 1 boot of kano of iets anders is en het snel weg is. Echter blijft de snelweg natuurlijk gaan van 2 kanten. Dan gaat die emmer vaak heel rap vol.

dit is te vreselijk voor woorden
ervaring het gevoel voor sarcasme.