Snelweg over met je paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:19

Hier een al wat oudere pony die super verkeersmak is en bijna altijd heel koel in zijn koppie. Sta vlak naast de snelweg en toen ik daar de eerste keer overheen moest een paar jaar terug ging hij achter een ander braaf paard aan en dacht ik 'zal wel goedkomen'. Was dus niet zo.

Paard kon niet bevatten dat de auto's onder hem door verdwenen. Eerste stukje ging best nog goed, maar halverwege kwamen de auto's opeens van twee kanten en raakte hij helemaal in paniek. Hij hing in zijn achteruit richting de reling en was echt even heel benauwd. Uiteindelijk heb ik hem omgedraaid en zijn we zo ongeveer piafferend de brug weer terug af gegaan. Aan de hand sprong ie toen ook nog opzij (op mijn voet) maar dat was te doen. Ik heb toen echt een flink aantal keer met hem gelopen over de brug als we er overheen moesten. Later pas weer onder het zadel doorgereden.

Ik ken eigenlijk heel veel paarden die heel mak zijn en goed verkeersmak, die op de helft van die brug helemaal in paniek raakten. Zou dus zeggen: wandel de eerste paar keer, daarna is er vaak niks meer aan de hand. Ze moeten echt even leren dat die auto's en vrachtwagens onder hun door razen en de meesten hebben dan toch wat meer steun aan je als je ernaast loopt. :j

De mijne heeft dit trouwens ook met bruggen wanneer er boten onder hem doorgaan. Het voordeel daar is dat het vaak maar 1 boot of kano of iets anders is en het snel weg is. Echter blijft de snelweg natuurlijk gaan van 2 kanten. Dan gaat die emmer vaak heel rap vol.

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:26

c_alsemgeest schreef:
Hoe kan je het sarcasme/de grap in de post van sevenofnine missen :')

Na zes jaar werken zuidelijk van de grens en daar dan ook 5 dagen in de week deel gemaakt te hebben van het verkeer zou ik me er niet over verbazen.Paar keer meegemaakt dat er een fietser de snelweg overstak van sloot naar sloot. Ik heb me zo vaak verbaasd over verkeerssituaties dat ik daardoor inderdaad dat eventuele sarcasme gemist heb.

Bonnelover

Re: Snelweg over met je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:37

Nadat, jaren geleden, een meisje van de manege over de A28 over de viaduct verongelukte zou ik nooit te paard oversteken. Paard schrok van claxon van vrachtwagen, steigerde en zo kwam ze op de snelweg terecht. Ook al heb je een super braaf paard, gewoon niet doen te paard!!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:43

c_alsemgeest schreef:
Hoe kan je het sarcasme/de grap in de post van sevenofnine missen :')

Tja, ik ken meerdere autisten en die kunnen ook moeilijk sarcasme herkennen.
Als iemand iets serieus verteld dan nemen ze dat voor waar aan.

Beemsterkaas

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:45

Bonnelover schreef:
Nadat, jaren geleden, een meisje van de manege over de A28 over de viaduct verongelukte zou ik nooit te paard oversteken. Paard schrok van claxon van vrachtwagen, steigerde en zo kwam ze op de snelweg terecht. Ook al heb je een super braaf paard, gewoon niet doen te paard!!

:brr: dit is te vreselijk voor woorden

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:52

ik kan me dat nog herinneren. Vreselijk! Hebben ze daar niet daarna de hekken aan de zijkanten van het viaduct flink verhoogd? Of was dat bij de A27 t.h.v. de Roosberg?
Zouden ze standaard moeten doen.

@ Brainless, nee ik ben GEEN autist. >;)
Hier overrulde (is dit goed gespeld?) :+ ervaring het gevoel voor sarcasme.

sevenofnine

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:06

Sorry, ik vond mezelf heel grappig :Y)

Heel eerlijk zou ik viaducten echt vermijden (en uiteraard ook geen snelwegen te paard :') ) . Je zit heel hoog op een paard/pony en dan lijken die hekken voor niet veel meer te dienen. Ik heb nog nooit een ruiter gezien op een viaduct, geen idee of het zelfs mag. Op andere automobilisten zou ik niet vertrouwen om langzaam te passeren of om op tijd te remmen, de zijdelingse afstand te respecteren,... Ik weet het niet ik heb weinig vertrouwen op anderen in die situatie. Ik denk wel dat mijn bijrijdpaard in die situatie kalm zal blijven.

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:16

Ja hoor dat mag (Ik vind het ook doodeng en gevaarlijk,zelfs bij flink verhoogde hekken).
Sorry dat ik je sarcasme niet oppikte, vooral ook omdat ik zelf ook dat soort dingen zou kunnen typen.
Maar ik heb als grensbewoner, mede dankzij het verschil in verkeersregels, (Leve een verenigd Europa), al zoveel idiote dingen op de autoweg hier vlak bij gezien, dat ik me nergens meer over verbaas.
Oke, autoweg is geen snelweg, maar met je rijtuigje over de autoweg, met een parallelweg en breed fietspad er naast...... Ik bedoel maar.

Quarterpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 13:22

sevenofnine schreef:
Sorry, ik vond mezelf heel grappig :Y)

Heel eerlijk zou ik viaducten echt vermijden (en uiteraard ook geen snelwegen te paard :') ) . Je zit heel hoog op een paard/pony en dan lijken die hekken voor niet veel meer te dienen. Ik heb nog nooit een ruiter gezien op een viaduct, geen idee of het zelfs mag. Op andere automobilisten zou ik niet vertrouwen om langzaam te passeren of om op tijd te remmen, de zijdelingse afstand te respecteren,... Ik weet het niet ik heb weinig vertrouwen op anderen in die situatie. Ik denk wel dat mijn bijrijdpaard in die situatie kalm zal blijven.

Ik zou natuurlijk afstappen als we eroverheen gaan.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:33

Regelmatig gedaan. Bijna alle paarden vonden de afwatering roostertjes aan het begin en einde van de brug het spannendste :+

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:46

Bonnelover schreef:

Je bedoeld er naast lopen of gewoon nooit doen?

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:16

Ik ging ook altijd te paard over de snelweg. De weg die juist vlak was (dus niet een brug) was spannender voor mijn paarden dan wanneer het een brug was waarmee je de snelweg overging.

Bij de vlakke wegwas het eronder veel meer een klankkast dan wanneer je via een brug over de snelweg ging.

Maar ik heb het altijd spannend gevonden ondanks paarden die er niet moeilijk over deden.

Mijn favoriete methode met paard op die plek was via een fietserstunnel onder de snelweg doorgaan.