Oog in oog met een ree: Verstoren we de rust door de zomertijd?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 08:48

Lomax123 schreef:
Ik zie ze ook vaker in de bossen, maar dan op een behoorlijke afstand. Vond het nu toevallig dat ik in de 1e week van de zomertijd in de schaduw reed, zo dicht bij met een ree geconfronteerd werd.

Soms heb ik mijn telefoon op mijn borst in zo'n houder met tuigje en film ik mijn uitzicht, wel jammer dat ik dat nu niet gedaan heb. Zul je altijd zien.

In ieder geval blij dat ik niet oog in oog heb gestaan met een wild zwijn met biggetjes, dat lijkt me dan weer spannend voor mij :D

Ook dieren vergissen zich wel eens, wij hebben ook wel eens reetjes in onze nek gehad die ineens oversprongen, of fazanten/hazen die richting de roedel rende ipv weg.

Wilde zwijnen kom ik liever niet tegen eigenlijk. :')

meggiemeg

Re: Oog in oog met een ree: Verstoren we de rust door de zomertijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:23

Met zwijnen heb ik gelukkig nog nooit een aanvaring gehad. Als ze jongen hebben blijf ik wel uit de buurt. Je ruikt ze gelukkig al op een afstand. Kwam ze afgelopen jaren meer tegen dan nu, zie wel dat ze er zijn geweest. Er zal nog genoeg eten zijn dieper in de bossen, hetzelfde met de herten en reeën. Zie ik voor nu ook minder, wel de sporen.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:31

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:12

Cayenne schreef:
Nee joh, dat is echt niet nodig!
Ze hebben honderd keer meer last van loslopende honden als van de zomertijd.
Ik kom ze ook geregeld overdag tegen en dan blijven ze meestal gewoon even staan kijken en grazen dan rustig verder.

Gisteren erfhond midden op de dag achter een ree aan zien gaan. Het dier vloog de dijk over (druk met fietsers en voetgangers),sprong over draad de uiterwaarden in. Ik was zo pislink dat ik overwoog een melding te maken, maar ja, ree was op/naast erf vd eigenaar van de hond...en in de zon kon ik mijn beeldscherm niet lezen en dus niet bellen. Ik vermoed daarbij dat de eigenaar zelf ook niet blij was met de aktie vd hond. Jachtopziener houdt de boel ook in de gaten. (Dat honden niet stropen.) Er is al wel eens een wolf geweest, maar verderop in de uiterwaarden zijn de reeën nog veilig voor wolven. Hopelijk ook voor honden.

Ayasha
Blogger

Re: Oog in oog met een ree: Verstoren we de rust door de zomertijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:43

Dus het ree was op het erf van de hond en jij overwoog een melding te maken? :? Mogen honden nu ook al niet meer los in je eigen tuin? :?