Kan een paard van 12 nog zadelmak gemaakt worden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 08:26

Ach, arm paard....

Mijn paard heb ik een keertje een paar maanden in zo'n zelfde situatie uitgeleend aan een vriendin zodat haar overgebleven paard niet alleen zou staan en zij rustig een passend paard kon zoeken.

Mijn paard is er zeker niet slechter van geworden. Hij vond het wel lollig dat hij personeel had die hem op zijn wenken bediende...

Mijn stalbaas heeft weleens een jonge pony tijdelijk voor hetzelfde doel uitgeleend. Het is even kijken wat past bij het paard maar geeft even rust om een goeie match te zoeken.

Madiba

Re: Kan een paard van 12 nog zadelmak gemaakt worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-25 09:39

Ik denk dat Elise gelijk heeft, heel veel risico aan verbonden. Ik heb alleen zo'n medelijden met het paard.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 09:48

en als je haar eens goed laat keuren? Kijken was de DA denkt over haar toekomst?
uiteraard wel met passende prijs

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 09:52

Zou je het paard niet kunnen / willen lenen...?

Voor de winter bijvoorbeeld, zodat jij / je paard geholpen zijn met een maatje en de druk er af gaat.
Je rustig kan kijken hoe het paard zich ontwikkeld.
En dat die mensen dan even van de kosten / zorg van het dier af zijn, met een optie tot koop...?

Als zij er toch niks mee doen..... dan kan je van het voorjaar weer verder kijken. Als je tegen die tijd dan toch voor een ander paard zou willen gaan, dan is de zomer ook een prettigere tijd voor de meeste mensen, als de dieren wat meer ruimte hebben op een stevigere wei.

Madiba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-25 18:26

Zou een optie kunnen zijn, maar een passende prijs, daar hoef ik niet op te rekenen, dat is mij duidelijk geworden. Die mensen kennen werkelijk geen snars van paarden, maar ze denken dat ze goud in hun handen hebben. Trouwens, eerder al vermeld, een passende prijs zou gratis zijn of de slachtwaarde. En een paard lenen van zulke mensen zie ik ook tegenop, stel dat er iets gebeurt dan is het nog mijn schuld. Als maatje is hij denk ik zoals hij nu is ook niet geschikt, ik vrees dat als hij in draf of galop gaat, zijn pezen het zullen begeven. Het enige wat ik kan bedenken is een gezond vriendje voor mijn merrie en hem erbij als project, omdat ik hem zo leuk vind. maar niet voor de prijs die ze in gedachten hebben, ik ben geen liefdadigheidinstelling. Ik heb plaats voor 3 paarden dus dat zou kunnen

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 08:08

Dat zou ik dan voorstellen en het even los laten, op het moment dat ze merken dat ze hem niet verkocht krijgen kunnen ze er dan nog op terug komen. En dan zelf alvast op zoek gaan naar een gezond vriendje voor er bij.