[SGW] [HK] Amateurs Eventing Kletstopic deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Devic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 23:41

Duidelijk, bedankt!

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 11:31

Hoe is het gegaan afgelopen weekend voor degenen die in Oudkarspel gestart zijn?

Ik heb de oefencross in Elst gereden, leuke hindernissen zaten er tussen. En ze deed het supergoed.
Komend weekend ga ik veteranen starten in Gelselaar. Toch iets laagdrempeliger dan de B.
Wel iets meer wedstrijd dan een oefencross, mooie tussenstap.
Alleen jammer dat het 2 opeenvolgende weekenden zijn..

Seni

Re: [SGW] [HK] Amateurs Eventing Kletstopic deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 21:22

Hi! Ik kom graag mee kletsen hier. We zijn nog echte baby’s in de eventing/cross maar vinden het zo ontzettend leuk!
We gaan eind september crossles rijden bij Stal Jacobs en dan onze eerste oefencross ook bij Stal Jacobs. Tot nu toe alleen nog vrij getraind op crossterreinen.

Wilde in Elst ook mee doen maar heb het toch nog iets uitgesteld. Nog paar springlessen en een crossles en dan hopelijk er klaar voor! :D
Afbeelding

4leggedmates

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-25 09:03

Hoi allemaal! Zijn er nog meer mensen die dit weekend naar Broekelo gaan? *\o/*

Tijn8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-25 11:27

ik kom ook graag mee praten hier. Ik rij al wel een poos eventing maar na 2 vallen aan het begin van het jaar ben ik aardig bang geworden. Nu dus alleen trainingen.
Ik train meestal in Ede.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-25 22:44

4leggedmates schreef:
Hoi allemaal! Zijn er nog meer mensen die dit weekend naar Broekelo gaan? *\o/*
( woon er vlak bij ) maar start zelf niet ivm eigen blessure dus ga morgen maar dagje kijken op boekelo ( misschien zondag morgen nog effe in Broekland kijken in de middag weer verplichtingen)

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 21:40

Niet naar Broekelo gegaan. Maar wel naar Voorthuizen bij Stal Jacobs! Onze eerste oefencross gereden. :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 23:27

Nou lekker gereden en plezier gehad? Ziet er wel goed uit

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-25 18:38

Zeker! Al begonnen we niet al te best, inspringen ging niet soepel, het springparcours ging ook niet soepel. Maar eenmaal de cross hindernissen in zicht en ze in de gaten had wat de bedoeling was, was ze aan.
Nog getwijfeld de cross niet te doen omdat het inspringen niet lekker ging, maar blij dat we toch de cross hebben gedaan. Toen het 40cm rondje goed ging toch ook de 60cm gedaan en die ging ook soepel en dan toch wel heel blij en trots!

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 00:21

Leuk toch :D goed fanatiek!

Wij gaan volgende week naar Diepenheim, sinds oefen Ede in maart letterlijk niets gedaan wat crossen betreft en sinds juni ook niet meer gesprongen door blessures van ons allebei dus het is wel wat :P Lekker B-intro en kijken of mijn paard het nog leuk vindt

Afbeelding

Als Diepenheim oke gaat doen we daarna nog wel gewoon B in Bathmen en/of Rekken <3

Cookie2222

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 08:39

Wij gaan ook naar Diepenheim komend weekend. Voor ons de laatste. :D

Gave foto’s beide!

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 04:46

Hoi! Wij melden ons even nieuw hier :)

Volgend jaar zou ik graag met mijn PRE een oefencross of oefen eventing wedstrijd rijden.
Momenteel zijn we nog aan het leren om niet te “snoekduiken” over een hindernis maar rustig eroverheen te springen :j
Omdat ik niet zo bekend ben met de eventing wereld, maar wel graag meer erover wil leren, een aantal vragen:

Leuke oefen cross wedstrijden/dagen of oefen eventing wedstrijden in omgeving Utrecht?

Zijn de hindernissen in de B klasse inderdaad aan het wisselen tussen 70cm en 1m? Vind dat best een verschil namelijk

Kan een paard zonder ijzers een cross country lopen, of is de kans dan groot op uitglijden?

En hoe is jullie ervaring met niét-standaard-sporttype-warmbloedpaarden in eventing?

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 06:11

Leuk dat je je hier meldt!
Wat betreft je vragen: wij gingen altijd met veel plezier naar de oefencrossen van Manege t hoogt en Elst (Utrecht). Beide lekker laagdrempelig:). Zijn ook lagere opties (dacht altijd 50-60 en 70-80).
Ik rijd ook zonder ijzers, en ik heb niet het gevoel dat dat tot nu toe meer glijdt dan zonder ijzers ... Maar ik denk wel altijd even na over de bodem.
Wat betreft hoogtes: die zijn vastgelegd, kun je zien in de reglementen. B eventing is 90cm springen max en 80cm cross hindernissen max, heggen waar je doorheen kan springen kunnen volgens mij 10cm hoger zijn.
Wat een niet standaard type eventing paard geen idee, maar ik zie genoeg haflingers en tinkers en fjorden rondlopen, ook wel wat tussen de paarden. Ik heb zelf ook een pony. Problemen zijn bij ons eigenlijk hetzelfde als bij het springen: afstanden in dubbels zijn moeilijker, want je komt makkelijk net een halve pas te kort. Maar met training kun je daar wel beter mee worden.

vosje2010

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:54

Ik rijd al jaren B eventing met mijn Lusitano. Hij kan heel goed springen, maar is wel kijkerig dus het is niet zo eenvoudig. Veel plezier!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:21

Als je maar zorgt dat je paard of pony kan springen en je als combinatie de afstanden pas kan maken. In de lage klasses kunnen ze prima mee komen, hogerop zie je ze eigenlijk niet meer. Maar volgens mij is dat het doel van de meesten ook niet..

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:24

Ik heb laatst de oefencross bij Stal Jacobs gedaan (zie mijn post hierboven). Was voor ons de eerste oefencross en we hebben 2 rondjes gesprongen op 40 en 60cm. (Er waren hindernissen lager dan 40 en 1 hoger dan 60). Was 3 kwartier rijden vanuit Culemborg; dus vanuit jou nog beter aan te rijden verwacht ik.
Bij stal ‘t Hoog nog niet geweest maar is wel heel dichtbij voor je.
Houd vooral Facebook in de gaten; daar worden ze vaak wel op gezet.
Ik rijd zelf ook met een pony tussen de paarden. En precies wat LoveBodin zegt; ik gooi het gas wat open tussen de dubbels om daar de juiste galops sprongen te kunnen halen.
En wat Cioccolato zegt; ik zou het zelf leuk vinden misschien de B ooit te halen; maar alleen oefencrossen zou ik ook prima vinden.

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:48

Leuk! Bedankt voor de tips!