Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Kabayo schreef:Nagefelijkheid is een cadeautje die je gratis krijgt als je het dier juist traint. Zoiets komt vanzelf. Dat los je ook niet op met een bit
Heb je al eens een (goede!) bitfitter laten komen als je denkt dat daar het probleem weg komt?
Ik vind het heel dubbel. Het paard is te bijzonder om door te verkopen maar hij is te mak? Rijd je wel consequent genoeg? Is hij lui bedoel je? Heb je les? Wat zegt de instructeur?

CalipsoLover schreef:Ik vermoed dat TS nog jong is, gezien het warrige verhaal.
Een paard rij je niet op een bit, en een braaf paard is een blessing, geen curse. Dat jij hem niet nageefelijk krijgt ligt aan de training en daarvoor moet je lessen nemen. Dat ligt niet aan je paard. Als je geen klik voelt en je paard technisch te moeilijk is voor jou (want jij krijgt hem lopend niet op de manier dat je het wil), zou ik hem verkopen.
Captain schreef:Kabayo schreef:Nagefelijkheid is een cadeautje die je gratis krijgt als je het dier juist traint. Zoiets komt vanzelf. Dat los je ook niet op met een bit
Heb je al eens een (goede!) bitfitter laten komen als je denkt dat daar het probleem weg komt?
Ik vind het heel dubbel. Het paard is te bijzonder om door te verkopen maar hij is te mak? Rijd je wel consequent genoeg? Is hij lui bedoel je? Heb je les? Wat zegt de instructeur?
Ja eens, wat is nou feitelijk het probleem? Ik lees vooral 'problemen' die jij zelf op moet lossen, niet vanuit het paard. En je hebt geen stille hand maar gaat dan wel met een stang rijden?

romeeweij3 schreef:CalipsoLover schreef:Ik vermoed dat TS nog jong is, gezien het warrige verhaal.
Een paard rij je niet op een bit, en een braaf paard is een blessing, geen curse. Dat jij hem niet nageefelijk krijgt ligt aan de training en daarvoor moet je lessen nemen. Dat ligt niet aan je paard. Als je geen klik voelt en je paard technisch te moeilijk is voor jou (want jij krijgt hem lopend niet op de manier dat je het wil), zou ik hem verkopen.
Hij neemt het bit niet aan, dus ik vind dat het begint bij een passend bit wat voor hem en voor mij fijn werkt. Lessen hebben we en het is al een hele hoop verbeterd maar het gaat de afgelopen maanden vreselijk.
Captain schreef:Ja eens, wat is nou feitelijk het probleem? Ik lees vooral 'problemen' die jij zelf op moet lossen, niet vanuit het paard. En je hebt geen stille hand maar gaat dan wel met een stang rijden?
hoop ik tenminste 
romeeweij3 schreef:DJZ schreef:Hoe oud is jouw paard en kent hij de basis van dressuurmatig rijden wel? Dus idd met je been naar de hand toe rijden, soepel in zijn lijf zijn, meebuigen met de wending die je rijdt?
Hij is 9 jaar oud en heeft M1 gelopen. Basis zit erop alleen het nagevelijk lopen gaat stroef…
CalipsoLover schreef:romeeweij3 schreef:
Ik vermoed dat TS nog jong is, gezien het warrige verhaal.
Hij is helemaal nagekeken, op de foto is al 3x naar de tandarts geweest en daar lag het niet aan. Zijn rug is nagekeken. En zijn heupen
Hij neemt het bit niet aan, dus ik vind dat het begint bij een passend bit wat voor hem en voor mij fijn werkt. Lessen hebben we en het is al een hele hoop verbeterd maar het gaat de afgelopen maanden vreselijk.
mavantos schreef:Ik ken heel weinig paarden die fijn lopen op zo'n wit stangetje van trust. Ik zou eens een bitfitter en zadelmaker laten komen als hij verder helemaal medisch is nagekeken.
Verder veel leuke dingen doen die wél goed gaan. Lekker naar buiten e.d., zodat het voor jou ook weer leuk wordt.
Verkopen kan altijd nog, maar verkocht is verkocht.
romeeweij3 schreef:mavantos schreef:Ik ken heel weinig paarden die fijn lopen op zo'n wit stangetje van trust. Ik zou eens een bitfitter en zadelmaker laten komen als hij verder helemaal medisch is nagekeken.
Verder veel leuke dingen doen die wél goed gaan. Lekker naar buiten e.d., zodat het voor jou ook weer leuk wordt.
Verkopen kan altijd nog, maar verkocht is verkocht.
Hier zit ik dus mee, verkocht is verkocht..
Lindsey_99 schreef:Je hebt een Haflinger en een Schwarzwalder lees ik?
Wat zijn je plannen met deze koudbloeden? Passen jouw doelen bij het type paard?
Sommige zijn heel veelzijdig en presteren op veel gebieden goed, maar ze zijn niet allemaal even geschikt/goed gebouwd voor alle doeleinden. Buitenrijden gaat uitstekend lees ik, maar wellicht vinden ze bakwerk/dressuur gewoon niet leuk en moet je dan hard werken om ze een beetje enthousiast te houden. Als ze tempo verliezen, gaan hangen dan kun je je afvragen of je ze wel een plezier doet met het werk.
Brave buitenrijpaarden zijn erg gewild.
Tieme schreef:Ik zou eerst dat oplossen door een goede bitfitter. Grote kans dat hij dit bit gewoon niet prettig vindt of dat pijn doet. Waarschijnlijk ook een reden waarom hij niet nagevelijk loopt.
De mijne gooide ook zn tong erover. Tanden enz waren goed. Die van mij vind een stang en een gewoon gebroken bit niet fijn. De mijne heeft bijv een hele dikke en brede tong en nog iets waardoor bit njet lekker lag. Hij heeft nu een myler bit met tongboog. Gooit nu zn tong er niet meer over, is niet meer steeds met zn bit en mond bezig en loopt nagevelijker.