Kaitlyn schreef:Mijn paard doet dit ook als ik lange tijd niet naar buiten ben geweest, lijkt wel een stukje onzekerheid te zijn. Zodra ze weer een paar keer is geweest is er ook niks meer aan de hand.
Vorige keer was mijn vriend mee, die pakte haar dan bij een teugel en liep een meter mee en dan was het weer goed. Ik kan zo ook niet iets anders verzinnen dan iemand meenemen, of zelf afstappen, stukje lopen en weer opstappen.
Boos worden werkt averechts. Lastige is dat de mijne het ook na 1,5 uur nog ineens op een stukje kan doen, dus het is niet te voorspellen anders kun je ernaast lopen tot je er voorbij bent.
Ja zeker, zou idd iets van onzekerheid kunnen zijn of een soort “heimwee” Ik heb ook 1x gehad dat hij naar achter liep terwijl er een ander paard voor hem liep (paard waar hij ook altijd mee losstaat etc.) en hij liep met een volle vaart naar achter en draaide zich heel snel om en in volle rengalop met een paar bokken terug tot hij weer bij stal was.. dus denk ergens ook dat hij bang is om van zijn plekje weg te gaan, maar ik snap dan niet wrm hij dat niet doet als ik ernaast loop. En daar ben ik mee eens, boos worden heeft geen zin krijgt hij alleen maar meer negatieve prikkels van. En ja dat is het allerlastigste het is altijd onverwachts!

Maar ga zeker dat even proberen het afstappen en dan verder lopen en weer opnieuw.